Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommer

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-21, 15:39   #41
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommer

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Er det om reiseråd osv., da? Eller er det den vanlige onsdags-pressekonferansen?

Jeg får veldig lite opplysninger i forkant, så jeg vet ikke.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-21, 19:25   #42
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har veldig lyst til å kaste meg utenlands, men satser på neste år. Jeg har en del kollegaer som kommer fra andre land, og gleder meg over at deres muligheter til å reise til hjemlandet nå er gode.
Evt. en langhelg hos min søster i dk i høst.

Gammel 22-06-21, 20:23   #43
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg planlegger tur rundt 20 november. Jeg kjenner ingen som skal til utlandet i sommer, men vet om noen som håper på skolens høstferie.
Eller - noen jeg kjenner har hytte i Sverige. De har tenkt seg dit i sommer.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 10:24   #44
Mumfins
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Må innrømme at vi (med skamfølelse ...) vurderer en uke i Hellas...... Vi "voksne" i familien har da fått en dose mens 15 åringen ikke er vaksinert. Vi tar i så fall med munnbind og antibac - og holder "samme" regler som hjemme. Har tatt med i beregningen at vi må ha negativ test max 72 timer før avreise og hjemmekarantene når vi kommer hjem (som kan avbrytes etter 3 dager hvis negativ test). Med to hormonbomber i heimen (ungdom) som surmuler og krangler på Norgesferie (fjoråret var ikke vellykket....) så vurderes dette sterkt, men avgjørelsen er ikke tatt enda.....

Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 10:46   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta mine er superklarer for å dra til utlandet, men det blir ikke i år. Så de har på en måte innfunnet seg med det. Håper det går neste år. Tipper at han som da er nesten 20 år vil være med oss. Etter ett år på folkehøgskole har han jo ikke fått spart opp noen penger til å dra på tur alene.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 11:26   #46
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg håper å få reise til jul. Kjenner ingen som skal til utlandet nå i sommer, men vet om flere som håper på høstferie.

Mannen og jeg er nå begge vaksinert med 1. dose, og når ferien starter er det 3 uker siden vi fikk denne. Jeg har vurdert en golfresort-ferie i Sverige et par dager, men det er strengt tatt ikke nødvendig, bortsett fra for psyken.

Gammel 23-06-21, 12:21   #47
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vi skal heller ikke utenlands selv om vi har nesten all vår familie der. Men vi har to besteforeldre i Tyskland som er fullvaksinerte og venter veldig på å kunne slippe inn i Norge. Siste informasjon på regjeringen.no (der ligger alt mange her lurer på i tråden her) tolkes dithen at det skal være mulig for de å slippe inn nå nokså snart. 5. juli, men kanskje enda noen dager før. Så vidt jeg skjønner, går Norge over til å følge EUs regler for å vurdere om et land er grønt, gult eller rødt fra en eller annen gang denne uka og da er Tyskland gult nå og da tror jeg de slipper inn. Vi har ikke sett noen i familien siden jul 2019, så man kan trygt si at vi venter!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 18:09   #48
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg surfer vandreturer på Sicilia, Marokko og Cornwall, fjellturer i Frankrike og kombiferie med bad og fjell. Saumfarer flyselskap, lokale ferjeruter, connections og Airbnb.

Og lar det bli med det. Akkurat nå er jeg på hytta med hunden. Fint det også.

Next year in Jerusalem. Italia-versjonen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 23:36   #49
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Samme her. Kjenner ingen som har planer om utlandet.

Jo, jeg gjør visst det. Vet om noen som skal besøke familie i Ungarn. Foreldrene er gamle. Et år siden sist.

Gammel 23-06-21, 23:44   #50
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke hørt om noen i min omgangskrets som vurderer utenlandsferie i sommer.

Jeg har planer om å reise noen dager til London i september i forbindelse med at Storesøster flytter dit for å studere. Hun vil ha med mammaen sin for å få ordnet alt hun trenger før studiestart.

Gammel 24-06-21, 07:16   #51
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner én familie som skal til utlandet, og de er briter og har ikke sett familien på aldri så lenge. Ellers har jeg ikke hørt om noen, verken på jobb eller privat som planlegger utenlandstur.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 07:26   #52
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Flere land er jo markert som gule, og da tror jeg fra 5.7, så betyr det ingen karantene. Jeg kjenner folk som har bestilt sydentur, da de får grønt koronapass før de reiser. Jeg kjenner et stikk av misunnelse. Men jeg orker ikke bestille og få en evt skuffelse av å måtte avbestille igjen. Jeg føler meg ikke trygg nok på at det ikke strammes til igjen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 07:32   #53
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snuppa har en venninne med bestemor i Sverige. De skal dit, og har invitert med seg Snuppa på en ukes tur. "Heldigvis" kræsjer det med andre planer vi har, for ting snur så fort, og jeg er lite gira på at hun skal sitte i karantene i halve ferien min.

Når det er sagt, så har jeg forståelse for at venninnas familie drar.

Gammel 24-06-21, 08:28   #54
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner et par som er bosatt i London som har planer om å dra til Hellas neste uke. De har måttet ombooke flere ganger pga. nye restriksjoner, flyet de skulle ta direkte, går ikke lenger, så de må mellomlande. Og nå var det nylig snakk om innreiseforbud for Briter. Så i stedet for å glede seg som vanlig, er det bare masse rot og usikkerhet. Sånn vil jeg ikke ha det, så det er null problem for meg å droppe utenlandsreiser. Å glede seg, planlegge etc. er jo halve turen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 11:19   #55
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Om vi hadde vært vaksinert begge to hadde vi reist til mannens hjemland i sommer, uten skrupler av noe slag.

Vi har ikke vært der på tre år, og skulle vært der i fjor. Men siden vi får første sprøyte neste uke, blir det med tanken. Høstferien hadde vært et naturlig neste punkt å planlegge reise på, men vi får se. Svigers skal flytte akkurat da.

Mulig vinterferien neste år.

Jeg kjenner én familie til som planlegger utenlandsferie i år, men de har all familie i utlandet, og den voksne er fullvaksinert.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 11:22   #56
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville frarådet mine tenåringer å reise til utlandet om de tenkte på det.

Vi reiser ikke selv.

Jeg kjenner en som skal til utlandet i sommer. Hun er fullvaksinert og reiser til et viktig familiebryllup.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 11:24   #57
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjenner faktisk ganske mange som skal ut av landet i sommer. Noen skal besøke familie, andre skal se til eiendom i utlandet. Noen skal til og med på "vanlig" sydentur.

Vi venter. Jeg orker ikke usikkerheten, og som noen andre her sa: Halve turen er jo å glede seg.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 11:25   #58
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

"Vanlig" utenlandsferie gidder jeg ikke å tenke på før verden er tilbake på stell. Jeg ser ikke for meg at det har samme sjarmen.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 12:27   #59
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

"Vanlig" utenlandsferie gidder jeg ikke å tenke på før verden er tilbake på stell. Jeg ser ikke for meg at det har samme sjarmen.

Ja det er det vi tenker også.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 13:07   #60
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når flere land etterhvert blir grønne og gule, så sies det at man kan reise uten karantene. Er dette uavhengig av vaksinestatus, eller må man være fullvaksinert?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.