|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommer
Jeg får veldig lite opplysninger i forkant, så jeg vet ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerJeg har veldig lyst til å kaste meg utenlands, men satser på neste år. Jeg har en del kollegaer som kommer fra andre land, og gleder meg over at deres muligheter til å reise til hjemlandet nå er gode.
![]() |
#43 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerJeg planlegger tur rundt 20 november. Jeg kjenner ingen som skal til utlandet i sommer, men vet om noen som håper på skolens høstferie.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerMå innrømme at vi (med skamfølelse ...)
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerGutta mine er superklarer for å dra til utlandet, men det blir ikke i år. Så de har på en måte innfunnet seg med det. Håper det går neste år. Tipper at han som da er nesten 20 år vil være med oss. Etter ett år på folkehøgskole har han jo ikke fått spart opp noen penger til å dra på tur alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerJeg håper å få reise til jul. Kjenner ingen som skal til utlandet nå i sommer, men vet om flere som håper på høstferie.
![]() |
#47 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerVi skal heller ikke utenlands selv om vi har nesten all vår familie der. Men vi har to besteforeldre i Tyskland som er fullvaksinerte og venter veldig på å kunne slippe inn i Norge. Siste informasjon på regjeringen.no (der ligger alt mange her lurer på i tråden her) tolkes dithen at det skal være mulig for de å slippe inn nå nokså snart. 5. juli, men kanskje enda noen dager før. Så vidt jeg skjønner, går Norge over til å følge EUs regler for å vurdere om et land er grønt, gult eller rødt fra en eller annen gang denne uka og da er Tyskland gult nå og da tror jeg de slipper inn. Vi har ikke sett noen i familien siden jul 2019, så man kan trygt si at vi venter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerJeg surfer vandreturer på Sicilia, Marokko og Cornwall, fjellturer i Frankrike og kombiferie med bad og fjell. Saumfarer flyselskap, lokale ferjeruter, connections og Airbnb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem siden: Mar 2008
Jo, jeg gjør visst det. Vet om noen som skal besøke familie i Ungarn. Foreldrene er gamle. Et år siden sist.
![]() |
#50 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerHar ikke hørt om noen i min omgangskrets som vurderer utenlandsferie i sommer.
![]() |
#51 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerJeg kjenner én familie som skal til utlandet, og de er briter og har ikke sett familien på aldri så lenge. Ellers har jeg ikke hørt om noen, verken på jobb eller privat som planlegger utenlandstur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerFlere land er jo markert som gule, og da tror jeg fra 5.7, så betyr det ingen karantene. Jeg kjenner folk som har bestilt sydentur, da de får grønt koronapass før de reiser. Jeg kjenner et stikk av misunnelse. Men jeg orker ikke bestille og få en evt skuffelse av å måtte avbestille igjen. Jeg føler meg ikke trygg nok på at det ikke strammes til igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerSnuppa har en venninne med bestemor i Sverige. De skal dit, og har invitert med seg Snuppa på en ukes tur. "Heldigvis" kræsjer det med andre planer vi har, for ting snur så fort, og jeg er lite gira på at hun skal sitte i karantene i halve ferien min.
![]() |
#54 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerJeg kjenner et par som er bosatt i London som har planer om å dra til Hellas neste uke. De har måttet ombooke flere ganger pga. nye restriksjoner, flyet de skulle ta direkte, går ikke lenger, så de må mellomlande. Og nå var det nylig snakk om innreiseforbud for Briter. Så i stedet for å glede seg som vanlig, er det bare masse rot og usikkerhet. Sånn vil jeg ikke ha det, så det er null problem for meg å droppe utenlandsreiser. Å glede seg, planlegge etc. er jo halve turen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerOm vi hadde vært vaksinert begge to hadde vi reist til mannens hjemland i sommer, uten skrupler av noe slag.
![]() |
#56 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerJeg ville frarådet mine tenåringer å reise til utlandet om de tenkte på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerVi kjenner faktisk ganske mange som skal ut av landet i sommer. Noen skal besøke familie, andre skal se til eiendom i utlandet. Noen skal til og med på "vanlig" sydentur.
![]() |
#58 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommer"Vanlig" utenlandsferie gidder jeg ikke å tenke på før verden er tilbake på stell. Jeg ser ikke for meg at det har samme sjarmen.
![]() |
#59 |
Ja det er det vi tenker også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Korona: Planlegging av utenlandsferie i sommerNår flere land etterhvert blir grønne og gule, så sies det at man kan reise uten karantene. Er dette uavhengig av vaksinestatus, eller må man være fullvaksinert? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|