Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dere flinke nok til å klage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-07, 21:31   #21
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Jeg er ikke flink til å klage. Jeg hater å klage men det hender at jeg gjør det. Jeg klagde på de idiotiske trolldressene til jentene som det var flere hull i etter et par ukers bruk på snørføre. Klagen førte ikke frem. Jeg klagde både til butikk og leverandør.

Heldigvis har jeg en mann som er flink til å klage. Svigermor er enda bedre. :hihi:

Gammel 17-08-07, 21:34   #22
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moren min er forresten ekspert på å klage på ting i butikken, slik at hun får det rimeligere. Jeg kan takke henne for at jeg fikk en flott treningsjakke 300,- billigere for et par uker siden.

Gammel 17-08-07, 22:09   #23
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg klager generelt uten tvil. Er det matvarer, så sender jeg mail sporenstreks. Det er lett å klage på mail.

Jeg sendte en meget irritert klage/si opp abonnement mail til IP-telefonleverandøren min for flere dager siden og jeg har ennå ikke hørt noe. Jeg gir de frist ut mandag til å respondere.

Jeg klager ja. Utvilsomt. Jeg er student, og har ikke mer penger enn at jeg faktisk trenger det jeg har kjøpt. Da kan jeg ikke hive det og kjøpe nytt, så de får værsågod å erstatte med en vare som er i orden.
Det samme med posten. Jeg har klaget på posten ørten ganger, og skal klage hver j...... gang de gjør noe jeg ikke er fornøyd med. Å omadressere posten sin er ikke bare enkelt skal jeg love, for de klarer å "føkke" det til HVER eneste gang. Jeg betaler for en tjeneste, og det står uttrykkelig på sidene deres hvordan dette skal foregå, så om jeg ikke får det så får de høre det. Jepp.

Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 22:15   #24
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det er jeg ikke flink til da jeg er konfliktsky. Dessuten får jeg dårlig samvittighet av alt mulig, så om jeg hadde klaget på noe hadde jeg fått dårlig samvittighet av det etterpå.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 00:11   #25
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Både og. Det er sjeldent jeg klager på matvarer, men når posen med potetgull ikke var i nærheten av å rasle når vi rørte den, da åpnet vi den ikke en gang. Bare gikk i butikken og fikk flere nye.

I løpet av vinteren har jeg fått ødelagt fire (sic!) kofferter på flyreiser og fått ny hver gang. Ellers er nok Kjæresten flinkere enn meg til å si fra når noe er galt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 09:01   #26
Iriam
litt skummelt

Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, men det kunne sikkert vært enda bedre.

Har bla.klaget til Nestlé en gang pga. feil bruksanvisning på en grøt...fikk en eske med barnemat tilbake!

Sendte klage på en parkeringsbot og fikk den slettet!

Prøver å sjekke varer nøye i butikken ang.dato og sånt...+ kassalappen...men, av og til går det litt fort i svingene..er såå utrolig irritert når det er noe som er utgått på dato og feil!! Skal jeg bruke varen med en gang så må jeg jo tilbake å bytte, men er det noen dager til, så går den dessverre lett i glemmeboken....finner ikke igjen kvittering osv. Så, skjerpings der!

På restaurant er jeg ikke like flink..stort sett er jo maten god, men noen ganger har det kanskje ikke vært optimalt..men, så er jeg usikker på om jeg likevel har grunn til å klage..og så bare holder jeg munn!

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 09:15   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Ja, meget flink til det

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 10:35   #28
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke hatt så mye grunn til å klage på store/dyre ting, men jeg klager så fort sjansen byr seg.

Matvarer o.l er jo genialt å klage på til produsenten, man får jo kasser av snacks tilbake.
Klagde på en daim som hadde smeltet og så stivnet igjen engang, og fikk 5 kg godis tilbake. Sammen med et brev om lab resultater.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 10:54   #29
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Matvarer o.l er jo genialt å klage på til produsenten, man får jo kasser av snacks tilbake.
.

Ja, det er sant
Men hugsar eg fekk ein del av ei maskin i Honny Corn-frukosten min. Meinar å hugse det var eit tannhjul på størrelsen med ein ti-kroning. Den var veldig skarp, og mamma sendte den til produsenten. Ho fekk eit svarbrev om at det var ikkje heilt heldig, nei

Gammel 18-08-07, 11:00   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble inspirert av denne tråden (jøss, det er min egen ) og har nå sendt en mail til Tine vedrørende suppeyoghurtene vi stadig får. Så får vi se hva de sier.

Gammel 18-08-07, 11:12   #31
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har blitt flinkere. Klagde på understellet til Briovogen og fikk nytt, i forrige uke klagde vi en stekepanne til 1000,- kr som belegget var helt løst på. Fikk ny med en gang.

Men det må være en litt høy pris før vi gidder og dra og klage.

Gammel 18-08-07, 21:14   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er nok verdens dårligste klager gitt.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:37   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer om jeg gidder ...

Gammel 18-08-07, 22:20   #34
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klager på dyre ting og dårlig service. Mat utgått på dato gidder jeg sjelden å klage på, selv om jeg blir ufattelig irritert når jeg oppdager det

På 1 års bryllupsdagen vår i fjor hadde vi barnevakt og unnet oss en kveld på en bedre restaurant, god mat og veldig hyggelig, det som ikke var så hyggelig var at jeg kastet opp hele natten og satt på do dagen etter Tunfisken hadde nok ikke vært helt fersk... Jeg fikk hele kvelden refundert, etter noen tlf med hovmester og daglig leder.

Gammel 19-08-07, 03:04   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inspirert av denne tråden har jeg i dag klaget på to dyre stoler som vi kjøpte for for fire år siden, der trekkene er aldeles utslitt og det er fabrikasjonsfeil i stoppen på den ene. (Det er aldeles utrolig sløvt at jeg ikke har klaget på fabrikasjonsfeilen for flere år siden. Slitasjen i trekkene har jo kommet gradvis, så der kunne jeg ikke godt klaget noe særlig før.) Stoler til 9000 kroner stykket skal bare ikke ha fabrikasjonsfeil eller være utslitt før garantien har gått ut, synes jeg, så nå gjenstår det å se om klagen fører frem. (Det bør den jammen!)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 07:31   #36
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Mannen min er flink til å klage, i alle fall.

Han var hos frisøren med guttene i går, og storebror fikk seg et lite rift ved øret. Han merket det ikke engang men det kom litt blod. Frisøren mente han kanskje hadde gjort det med kammen.

Da mannen skulle betale - 300kr for begge - pekte han på storebror og sa: "skal jeg betale for det der?". Nei, det skulle han selvfølgelig ikke, kom det fra frisøren. Han fikk 200, da.

Jeg hadde ikke engang tenkt tanken å klage på dette. Sånt som skjer, liksom. For mannen min var det en selvfølge å klage. Så, vi er forskjellige.

Gammel 19-08-07, 09:35   #37
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, klager innimellom. Kjøpte en 6-pk med Grevens Pærecider her i fjor en gang. Den var veldig gjæret, luktet utrolig surt, og smakte litt vin-aktig. Klaget til både produsent og butikk, og fikk hente meg ut en ny en.

Prøvde å klage på den for jævlig stygge dåpskaken vi fikk, som ikke samsvarte med det jeg ønsker what-so-ever, men det gikk ikke. Fikk ikke en krone. Jaja, de har fått dårligere rykte.

Ikke helt det samme, men sendte klagebrev til en butikk på senteret vårt, etter at jeg ble beskyldt for å være tyv, uten at de hadde sett meg ta noe som helst. Jeg kom for å bytte en vare, og ingen så at jeg tok den opp fra en pose under vognen. Fikk fort svar fra butikksjefen, som var den som anklaget meg, som igjen sendte kopi av mailene til sin hovedsjef i Oslo. Hun beklaget seg veldig og ville få vise hvor lei seg hun var hvis jeg kom inn en tur i butikken, men der setter jeg aldri min fot igjen.

Små-ting klager jeg ikke på, tenker ikke over det, og glemmer det.

Ellers er jeg flink til å oppdage små-ting ved klesplagg etc, som gjør at jeg/andre får rabatter. En venninne skulle kjøpe seg en silkekjole en gang, den kostet vel en 2000. Da hun prøvde den oppdaget jeg noen flekker, trolig av vann, men dog. Hun fikk 700 kr i avslag og var mæget fornøyd med det.

Mamma skulle også kjøpe seg en kjole, hvor jeg oppdaget et par små-feil, og hun fikk en god pris på kjolen pga av det.

Gammel 19-08-07, 15:28   #38
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

JA det hender.
Kommer ann på.
Er vi ute og spiser og maten er dårlig sier jeg fra

For noen år siden var vi i Lysekil. Den ene kvelden spiste vi ute. Hadde med oss svigerinne+ mannen og 2 nevøer. Fikk beskjed om at det kunne ta tid med maten. Jaja, såå lang tid kunne det vel ikke ta. Folk kom, fikk mat og gikk. Vi maste og maste og maste... Hver gang fikk vi beskjed om at maten sto i luka. Det tok 2 timer før maten kom!
De beklaget at det tok SÅ lang tid og tilbød (skrives det sånn?) seg å gi ungene et glass brus hver... Elendig syns jeg. Jeg fikk snakket med eieren og vi fikk gratis lunch dagen etter.

For ikke lenge siden klaget jeg på en parkeringsbot. Den slapp jeg å betale.

Gammel 19-08-07, 15:41   #39
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I utgangspunktet er jeg veldig flink til å klage. Men i perioder som er over snittet travle, blir det dessverre nedprioritert.

Jeg sluttet forøvrig å kjøpe sånn 4pk. med Biolayoghurt i våres etter at vi hadde fått MANGE som var som suppe. Nå kom jeg på at jeg har glemt å si i fra. Skal gjøre det nå!

Gammel 19-08-07, 15:45   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klager over en lav sko.
Sjelden på matvarer, men det kommer av at jeg ikke gidder å gå i butikken igjen. Jeg klager både via mail og ved direkte konfrontasjon. Jeg har klaget mest på barneutstyr, det brukte jeg en del tid på da jeg var hjemme i permisjon. Jeg har også klaget en del på klær og sko.

Hilsen hun med hovedfag i reklamasjon.

Og dere; dere trenger ikke kvittering for å reklamere, det er bare noe butikkene sier.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.