|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Jentungen begynner på skolen i morgen. Mannen min og jeg har allerede diskutert heftig om vi skal gå til anskaffelse av vinterdress eller todelt i år. Han mener at hun ikke skal ha dress på skolen, han er redd for at få andre har det og at hun vil føle seg utenfor. Jeg mener at dette er tull. Dessuten jobber jeg faktisk i første klasse, og flertallet har dresser om vinteren. Har aldri sett noen som har fått kommentarer på det. Dessuten er det praktisk. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Den som gir seg...
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Jeg vet ikke om det er likt over hele landet, men her har 1. klassen en fast dag i uken som er utedag. Da må de ha klær på som kan passe været hele året. Jeg klarer ikke å se for meg noe annet enn at hel dress er det mest praksiske til et barn i 6-7 års alderen, så slik blir det her. Min 1. klassing bruker hel dress også kommende vinter. Regner med at han ikke blir alene om bruken av dette....
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Takk for svar. Ja, utedag har de på alle skoler her. Mannen min mener imidlertid at en vinterjakke og vinterbukse bør gjøre susen, noe jeg er uenig i altså. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Poden begynner på skolen i morgen, og her er det ingen andre planer enn å bruke dressen fra i fjor. Trengs det nye vinterklær blir det dress. Udiskutabelt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Emma hadde dress første året på skolen og jeg har aldri hørt et så tåpelig argument som at hun ville blitt mobbet for det.
|
|
|
#7 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Jeg har planlagt hel dress til mine i hvert fall i 1. klasse.
|
|
|
#8 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Hel dress er perfekt til 1.klassinger. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Jeg syns argumentet imot kanskje ikke var så godt, men når min snart treåring vokser ut av sin dress kommer vi til å gå for todelt heretter. Jeg syns det er mest praktisk. Både fordi man kan justere størrelse mer og kan derfor holde mer enn en halv sesong, og jeg syns det virker mest behagelig. Men det er selvsagt en smakssak.
|
|
|
#10 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Alle de tre eldste mine har hatt hel dress det først eåret (andre året også)
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Tusen takk for alle meninger! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Veldig mange av sønnen min sine klassekompiser hadde todelt i første klasse, jeg antok derfor at han også ville ha det. Vel, så feil kan man ta. Han begynner nå i 4. klasse og vil forsatt ha heldress. Det er enklere å kle på, det er mer behagelig når de herjer i snøen for da slipper man masse snø opp gjennon ryggen, det er argumentene han bruker. Men, jeg sliter med å finne heldresser som passer han. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Jentene mine har brukt hel dress i 1.klasse. Blir nok hel dress til vinteren også.
|
|
|
#14 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Jenta mi har begge deler. Ja, det er enkelt med hel dress, men todelt kan også ha sine fordeler. Siden buksene på todelte dresser gjerne går langt oppover rygg og mage, og gjerne har bukseseler, så synes jeg de fungerer like greit som hel dress. Vi har begge deler fordi hun trenger to dresser, og da synes jeg det er greit den ene også kan ha andre bruksområder.
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Enern hadde dress i første klasse, og faktisk i andre også. Hun var såre fornøyd. Toern satte seg helt på bakbena når det gjaldt dress i første klasse. De fleste andre hadde todelt, og hun ville være like stor som dem. "Mamma, det er bare småunger som bruker dress!"
|
|
|
#16 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Vi har hatt hel dress til og med 2. klasse. I tillegg har vi hatt dodelt, og jeg så at på slutten av sesongen i 2. klasse gikk de over til å helst ville bruke den 2-delte. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Her vi bor har alle dress. Nå skal det sies at dette er et forblåst sted, og dress er et must.
|
|
|
#18 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Her er planen hel dress i første klasse, og så tar vi det derfra.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Det kommer vel litt an på hvor du bor. Er det indre østland, som oss, med lite vind, trenger neppe en 6-7-åring en hel vinterdress, men er det et mer forblåst sted blir saken en annen. Der vi bodde i vinter var det forblåst og de fleste helt opp til fjerde/femte trinn bruker hel dress om høsten/vinteren. Og gjett om det var nødvending. Til og med Eldste (15) brukte hel dress til tider. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?Min pode hadde hel dress i 1. klasse. Og skilte seg absolutt ikke ut. På skolen hvor jeg jobber har så godt som alle 1. klassinger dress. Det er de som ikke har det som skiller seg ut. |
|
|
|
![]() |
|
|