Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress eller todelt sett til skolejente?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 16:49   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinterdress eller todelt sett til skolejente?

Jentungen begynner på skolen i morgen. Mannen min og jeg har allerede diskutert heftig om vi skal gå til anskaffelse av vinterdress eller todelt i år. Han mener at hun ikke skal ha dress på skolen, han er redd for at få andre har det og at hun vil føle seg utenfor. Jeg mener at dette er tull. Dessuten jobber jeg faktisk i første klasse, og flertallet har dresser om vinteren. Har aldri sett noen som har fått kommentarer på det. Dessuten er det praktisk.

Hva mener dere? Det er lov å være uenig med meg, altså!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 16:55   #2
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress eller todelt sett til skolejente?

Jeg vet ikke om det er likt over hele landet, men her har 1. klassen en fast dag i uken som er utedag. Da må de ha klær på som kan passe været hele året. Jeg klarer ikke å se for meg noe annet enn at hel dress er det mest praksiske til et barn i 6-7 års alderen, så slik blir det her. Min 1. klassing bruker hel dress også kommende vinter. Regner med at han ikke blir alene om bruken av dette....

Gammel 19-08-07, 17:21   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar. Ja, utedag har de på alle skoler her. Mannen min mener imidlertid at en vinterjakke og vinterbukse bør gjøre susen, noe jeg er uenig i altså.
Men jeg får nok viljen min, det pleier å bli sånn!

Gammel 19-08-07, 17:31   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg ville satset på dress det første året. JEg ser at det er det 1. klassingene har her iallefall.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:36   #5
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Poden begynner på skolen i morgen, og her er det ingen andre planer enn å bruke dressen fra i fjor. Trengs det nye vinterklær blir det dress. Udiskutabelt.

(Lettere å kle på seg selv med hel dress, og det blir ingen "glipper" med bar mage )

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:38   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emma hadde dress første året på skolen og jeg har aldri hørt et så tåpelig argument som at hun ville blitt mobbet for det.

Gammel 19-08-07, 17:39   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har planlagt hel dress til mine i hvert fall i 1. klasse.

Gammel 19-08-07, 17:40   #8
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Hel dress er perfekt til 1.klassinger.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:42   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns argumentet imot kanskje ikke var så godt, men når min snart treåring vokser ut av sin dress kommer vi til å gå for todelt heretter. Jeg syns det er mest praktisk. Både fordi man kan justere størrelse mer og kan derfor holde mer enn en halv sesong, og jeg syns det virker mest behagelig. Men det er selvsagt en smakssak.
Jeg har for øvrig sett masse førsteklassinger i hel dress midt i Oslo også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:44   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Alle de tre eldste mine har hatt hel dress det først eåret (andre året også)

De herjer og baser og to-delt er ikke så deilig å ha på da

Gammel 19-08-07, 18:10   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Tusen takk for alle meninger!
(Som jeg selvsagt skal legge fram for min mann snarest! )

Gammel 19-08-07, 18:13   #12
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Veldig mange av sønnen min sine klassekompiser hadde todelt i første klasse, jeg antok derfor at han også ville ha det. Vel, så feil kan man ta. Han begynner nå i 4. klasse og vil forsatt ha heldress. Det er enklere å kle på, det er mer behagelig når de herjer i snøen for da slipper man masse snø opp gjennon ryggen, det er argumentene han bruker. Men, jeg sliter med å finne heldresser som passer han.

Spør jenta de hva hun foretrekker

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 18:50   #13
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jentene mine har brukt hel dress i 1.klasse. Blir nok hel dress til vinteren også.

Gammel 19-08-07, 19:05   #14
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jenta mi har begge deler. Ja, det er enkelt med hel dress, men todelt kan også ha sine fordeler. Siden buksene på todelte dresser gjerne går langt oppover rygg og mage, og gjerne har bukseseler, så synes jeg de fungerer like greit som hel dress. Vi har begge deler fordi hun trenger to dresser, og da synes jeg det er greit den ene også kan ha andre bruksområder.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:10   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enern hadde dress i første klasse, og faktisk i andre også. Hun var såre fornøyd. Toern satte seg helt på bakbena når det gjaldt dress i første klasse. De fleste andre hadde todelt, og hun ville være like stor som dem. "Mamma, det er bare småunger som bruker dress!"

Gammel 19-08-07, 20:27   #16
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt hel dress til og med 2. klasse. I tillegg har vi hatt dodelt, og jeg så at på slutten av sesongen i 2. klasse gikk de over til å helst ville bruke den 2-delte.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:33   #17
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her vi bor har alle dress. Nå skal det sies at dette er et forblåst sted, og dress er et must.

Gammel 19-08-07, 20:56   #18
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Her er planen hel dress i første klasse, og så tar vi det derfra.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:59   #19
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Det kommer vel litt an på hvor du bor. Er det indre østland, som oss, med lite vind, trenger neppe en 6-7-åring en hel vinterdress, men er det et mer forblåst sted blir saken en annen. Der vi bodde i vinter var det forblåst og de fleste helt opp til fjerde/femte trinn bruker hel dress om høsten/vinteren. Og gjett om det var nødvending. Til og med Eldste (15) brukte hel dress til tider.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:05   #20
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Min pode hadde hel dress i 1. klasse. Og skilte seg absolutt ikke ut. På skolen hvor jeg jobber har så godt som alle 1. klassinger dress. Det er de som ikke har det som skiller seg ut. I fjor hadde jeg 2. klasse og da var det vel mer 50-50 hva de valgte. Blir spennende å se i år. Noen har nok dress, men flere velger etterhvert todelt.

Vi bor forresten i Oslo.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.