|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Mat med mye egg?Ut over det mest opplagte som eggerøre lizzm
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Mat med mye egg?Paier! Jeg elsker paier, du kan fylle med masse forskjellig og bruke masse egg i hver. De kan fryses ned, og du kan variere fyllet masse. Du kan fylle med ost og skinke, brokkoli og ost, soltørkede tomater og fetaost, spinat, løk og ost, enten feta eller gulost, paprika og løk som er forhåndsstekt, bare fantasien setter grenser, egentlig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mat med mye egg?Jeg lager av og til pannekake med bacon eller annet fyll i langpanne. Jeg lager en pannekakerøre med drøyt en liter melk, 6-7 egg, litt salt og passende mengde mel (gjerne litt grovt sammen med hvetemelet) til en normalt tykk pannekakerøre. Alt helles i stor langpanne med bakepapir (eller smurt), baconet legges på toppen (ustekt) og jeg klipper over godt med gressløk hvis jeg har. Stekes i ovn til den er ferdig, det tar 30-40 min. Vi spiser den med salat og noen av oss synes det er godt med blåbær på. Denne porsjonen rekker til oss fem og et par lunsjbokser. Denne er god kald som niste eller til kvelds osv. Kan også fryses, men holder seg fint noen dager i kjøleskap også. Jeg har stor stekeovn med store langpanner. Mulig oppskriften må justeres hvis din ikke er så stor, eventuelt fordeles i flere former. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Mat med mye egg?Du kan kvitte deg med ti egg i denne kaka, den er nydelig. Jeg får stadig spørsmål om jeg kan bidra med denne i konfirmasjoner o.l., fra folk som har fått den servert. Så hvis du stiller med den på korpsarrangement e.l. blir du dagens helt.
![]() |
#6 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Mat med mye egg?Hjemmelaget fløteis
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mat med mye egg?Eggedosis
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Mat med mye egg?Du kan fryse de! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Mat med mye egg?Denne går det 9 egg i: https://bollefrua.no/2014/12/18/brow...sk-og-sa-godt/ Men også 12 dl sukker
![]() |
#12 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Mat med mye egg?
Jeg skulle også foreslå en kake med mye egg!
![]() |
#13 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Mat med mye egg?Disse proteinrundstykkene er veldig gode, og inneholder både cottage cheese og egg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: Mat med mye egg?Eller det som vi før i tiden kalte bondeomelett. Middagsrester i terninger/biter i ildfast form, hell over eggestand og stek i ovnen.
![]() |
#16 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Mat med mye egg?Curd!
![]() |
#18 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Mat med mye egg?Du gjør sikkert dette, men nevner alikevel. Jeg koker egg og legger i kjøleskapet. Godt som pålegg og i matpakka. Enklere å spise når de er ferdig kokt.
![]() |
#19 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Mat med mye egg?Da vi hadde en drøss egg som skulle brukes opp, var våre "go to" |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Mat med mye egg?Jeg skal lage denne..
![]() |
|
|