Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oslo - er det egentlig noe å spise der?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-22, 00:34   #1
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oslo - er det egentlig noe å spise der?

Inspirert av rine sin tråd. Skal på mor og datter tur med 13-åringen. Hun kan spise sushi til alle måltider, så jeg lurer på hvor vi bør dra for å spise god og halvveis barnevennlig sushi? Her i byen er det Sabrura som gjelder, noe mor syns er litt kjedelig.

Vi drar med nattoget så jeg lurer også på hvor vi bør spise frokost? Tenker de har frokost på hotellet vi skal til men kanskje fins det noe mer spennende i nærheten av togstasjonen?

Ellers tips til gode middag og lunsjsteder sentralt? Og noe spennende å se foruten slottet, operaen og Vigelandsparken? Er Munch spennende for en gjennomsnittlig 13-åring? Vi er i byen fra 22-24.06.

Gammel 05-06-22, 00:50   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det egentlig noe å spise der?

Mine barn har likt Astrup Fearnley-museet. akkurat mat skal oslofolka tipse om.

Gammel 05-06-22, 09:29   #3
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En 13-åring ville jeg tatt med i Mathallen, på Vipps eller Street food Oslo eller Street Food Barcode.

Man kan stort sett droppe innom for frokost på de fleste hotellene. Min favoritt er Bristol, men server jo et lite stykke fra Oslo S, vil tro Amerikalinjen er helt knall (ikke testet selv) og Folketeateret har pleid å være veldig bra.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-22, 09:32   #4
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Både Munch og det nye Hovedbiblioteket er verdt et besøk.

Gammel 05-06-22, 10:23   #5
Dali
Glad

Dali sin avatar

Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

En 13-åring ville jeg tatt med i Mathallen, på Vipps eller Street food Oslo eller Street Food Barcode.

Man kan stort sett droppe innom for frokost på de fleste hotellene. Min favoritt er Bristol, men server jo et lite stykke fra Oslo S, vil tro Amerikalinjen er helt knall (ikke testet selv) og Folketeateret har pleid å være veldig bra.

Vipps, mener du Vippa som jeg leste om i rine sin tråd? Takk for mange tips.

Gammel 05-06-22, 10:38   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen år siden jeg og tenåringen kom til Oslo grytidlig med tog, men da kunne man få frokost på Thon Opera med god rabatt ved framvisning av togbillett. Det var supert, de hadde masse å velge i, og vi kunne drøye tida med spising i lang tid inntil resten av Oslo åpna.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-22, 10:44   #7
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Det er flere bra sushi steder i Majorstukrysset, som Roll sushi ikke langt fra Frognerparken. Ellers er ungene mine mest på pizza, som Olivia, Villa Paradiso, Mamma pizza i Dronningensgate eller Pizza Mimmo på Frogner.

Gammel 05-06-22, 11:28   #8
Dali
Glad

Dali sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Noen år siden jeg og tenåringen kom til Oslo grytidlig med tog, men da kunne man få frokost på Thon Opera med god rabatt ved framvisning av togbillett. Det var supert, de hadde masse å velge i, og vi kunne drøye tida med spising i lang tid inntil resten av Oslo åpna.

Det var bra tips. Opera har gjerne litt større buffet enn det hotellet vi skal på (Rosenkrantz).

Gammel 05-06-22, 16:25   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei.

Gammel 05-06-22, 16:30   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og min venninne spiser alltid sushi på Yo Sushi på Østbanehallen. Jeg pleier ofte å velge det som er i menyen. Det er garantert mange andre steder å spise god sushi, men jeg synes det er godt her også. Og helt klart et sted jeg kunne tatt med gutta.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-22, 23:03   #11
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Vipps, mener du Vippa som jeg leste om i rine sin tråd? Takk for mange tips.

Ja. Jeg mente selvfølgelig Vippa. :-)

Gammel 07-06-22, 12:29   #12
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Hvis dere ikke skal ha buffetfrokost så er Joe & the juice poppis med mine tenåringer. Jeg har også lyst til å prøve å spise frokost Backstube en gang. (Ligger en på Oslo City så ikke langt å gå fra toget.

Med tenåring kan du også forsøke Pincho nation (flere lokasjoner) som er en resturant der du bestiller småretter/drikke via app.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-22, 12:30   #13
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Dere må også ta dere en tur på Sørenga, den nye bydelen ved Operaen. Grunerløkka er også verdt et besøk, særlig hvis poden liker bruktklær.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.