Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-22, 21:35   #81
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Så grusomt Hjertensfryd. Jeg håper virkelig dette blir tatt tak i aldeles umiddelbart.

Gammel 27-09-22, 21:46   #82
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjertensfryd Så inderlig vondt.

Gammel 27-09-22, 22:27   #83
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Men i alle dager Hjertensfryd, stakars ungen. Det er virkelig ikke hun som skal hjem. Det var stygt av de andre elevene, men ennå styggere av skolens folk, de er voksne og burde vite bedre.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 27-09-22, 22:55   #84
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei men i all verden for en løsning fra skolens side, jeg er virkelig satt ut! Stakkars jenta di og deg også!

Gammel 28-09-22, 00:37   #85
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjertensfryd: så forferdelig grusomt! Blondie også.

Jeg må gruffe eller grine over ungdom med kjærlighetssorg så stek at det kastes opp.

Karamell er aktiv nå  
Gammel 28-09-22, 20:50   #86
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 28-09-22, 23:08   #87
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg må gruffe eller grine over ungdom med kjærlighetssorg så stek at det kastes opp.

Åh! Det er skrekken med store barn. En vet jo hvor jævlig vondt det er, og så kan en ikke gjøre noe for å hjelpe.

007 er ikke aktiv  
Gammel 28-09-22, 23:39   #88
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er virkelig fælt.

Gammel 29-09-22, 13:35   #89
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Skolen klagde? På for dårlige klær? Til en 17-åring?

Hilsen mamma til 15-åring som går i shorts året rundt. Hvis skolen har behov for å klage på det får de pent ta det opp med 15-åringen.

Ikke gruff, men vi vet hvem gutten din er! Han har blitt snakket om (på en god måte) rundt middagsbordet hjemme hos oss i vinter. Regner med det er han siden det sikkert ikke er mange i trinnet over min som går i shorts hele året

Og lol ja. 15 eller 17 år er vel godt forbi det stadiet vi foreldre legger frem klær og trumper ulltrøya nedover ørene på barna. De må ta ansvar og finne ut hva som er lurt selv..

Gammel 29-09-22, 14:04   #90
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har jo to brødre. Minstemann og jeg er veldig like, og vi har jo våre liv, og ting funker og vi funker liksom.
Så har vi han i midten. Og han har jo de utfordringene han har, og (ja jeg er veldig fjasete nå, men...) sosiale antennene hans vokser jo innover. Jeg ser jo at han har mange av de samme trekkene som Storebror, og diagnosen han fikk på 90 tallet var lettere psykisk utviklingshemmet. Men han har vært gift (og skilt), og driver nå eget taxiløyve. Og det funker det, for han er pertentlig, og gjør en god jobb. Pappa styrer alt det praktiske.

Men - han er en KATASTROFE når det kommer til forhold. Vi har hatt en jevn linje med den ene verre enn den andre de siste årene. Eller, egentlig helt siden 1998 og han begynte å få kjærester. Det har vel aldri vært så ille som det var i 2002, men de damene han drar, er jo ikke akkurat på toppen i noe som helst. Og det er jo helt greit det. Det er bare det at på grunn av at antennene kanskje ikke er så gode på damene heller, så spiser de oss helt opp.

Nå har han vært sammen med hun han bor med nå i snart 4 år. Og hun har satt noen grå hår i hodet på oss alle sammen. Nå er det siste at hun ringer pappa (av alle!!!) for å be om råd ettersom de krangler så mye. Og prøver å få pappa til å komme hjem fra Spania, for å kjøre taxi, fordi hun er så sliten.

Hun har også dratt med broren på samlivsterapi (det må ha vært et syn for guder, da broren er en fåmælt mann, så stakkars terapeut), hun har fått kommunen til å komme inn og lære mannen å vaske gulv (men det er jo ikke evnen, med viljen som er utfordringen...) og i det hele tatt.

Og det ringes til pappa som sagt. Og sendes meldinger til meg, mamma og den andre broren min. Vi andre tre ignorerer jo, for vi kommer jo ingen vei. Så må da pappa ta runden. Og han er absolutt ikke en man kan regne med hjelp fra når det kommer til "føleri". Kan det ikke fikses med hammer, sag eller tape, eller ved å leie inn hjelp, nei da får det bare være.

Og broren min er helt sikkert ingen enkel mann å dele hus og hjem med, for all del! Men dette blir jo bare for dumt.

Men problemet er jo at hvis det blir slutt der, så vet vi at det tar ikke mange ukene før det kommer ei ny dame seilende inn. Og vi vet hva vi har, men ikke hva vi får, for å si det sånn.

Så, er det innafor å tvangs-innmelde han som munk ett eller annet sted? Eller er det noen regler om at myndige folk bestemmer selv?

Og det er bare smågruff egentlig. Men gudene skal vite at familie-samlinger blir mye triveligere hvis de to slår opp.

Og kanskje slipper vi å få ett eller annet random rart i julegave i år da. Som de speilene til campingvogn som samboeren fikk i fjor.
Vi har ikke campingvogn...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 29-09-22, 14:12   #91
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ikke gruff, men vi vet hvem gutten din er! Han har blitt snakket om (på en god måte) rundt middagsbordet hjemme hos oss i vinter. Regner med det er han siden det sikkert ikke er mange i trinnet over min som går i shorts hele året

Og lol ja. 15 eller 17 år er vel godt forbi det stadiet vi foreldre legger frem klær og trumper ulltrøya nedover ørene på barna. De må ta ansvar og finne ut hva som er lurt selv..

Nei, tror ikke det var veldig mange andre. Han har ellers alltid vært en veldig sosial person, som vet hvem "alle" er, og "alle" vet hvem han er. Så det overrasker meg ikke.

Huff Serafin, jeg blir helt svett bare av å høre om broren din og damene hans.

Gammel 30-09-22, 15:27   #92
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir så sint og lei meg på vegne av noen av elevene våre. De lever under forhold som er under en hver kritikk. Det er helt j**lig hva de faktisk gjennomgår og må leve med.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå  
Gammel 30-09-22, 16:54   #93
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg blir så sint og lei meg på vegne av noen av elevene våre. De lever under forhold som er under en hver kritikk. Det er helt j**lig hva de faktisk gjennomgår og må leve med.

Så vondt å være vitne til .

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 03-10-22, 10:16   #94
Blånn

Blånn sin avatar

Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor er jeg den eneste på huset som skjønner det nye sentralbordet? Jeg blir så lei. Det er ikke så vanskelig (de som i utgangspunktet skal bemanne tror at noe er feil med oppsettet og får ikke til å sette over telefoner, jeg har prøvd en gang og fikk det til helt fint). Så da har jeg sentralbordet, da.

-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå  
Gammel 03-10-22, 10:22   #95
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Årets travleste uke på jobb, og jeg er blitt syyyyyk. Kraftig forkjøla med sår hals, hodepine, pottetett, øreverk, hodepine og feber. Har ikke tid til dette.
Koronatest er negativ da.

Gammel 03-10-22, 10:23   #96
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vår "sett over" er idiotisk.

Gammel 03-10-22, 10:25   #97
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Årets travleste uke på jobb, og jeg er blitt syyyyyk. Kraftig forkjøla med sår hals, hodepine, pottetett, øreverk, hodepine og feber. Har ikke tid til dette.
Koronatest er negativ da.

God bedring!

Jeg er også syk. Har masse jobb jeg skulle gjøre i høstferien, for etter høstferien går jeg tilbake til 100% jobb! Men foreløpig orker jeg bare å ligge i senga.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 03-10-22, 11:19   #98
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

God bedring!

Jeg er også syk. Har masse jobb jeg skulle gjøre i høstferien, for etter høstferien går jeg tilbake til 100% jobb! Men foreløpig orker jeg bare å ligge i senga.

God bedring i like måte. Ekstra kjipt når du er syk i ferien. Men så kjekt at du er tilbake i full jobb da!

Gammel 03-10-22, 11:20   #99
Blånn

Blånn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Vår "sett over" er idiotisk.

Her er det snakk om å søke opp riktig person og så trykke «sett over». Men det stopper i grunnen før det. De får styre videre.

-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå  
Gammel 03-10-22, 12:21   #100
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Her er det snakk om å søke opp riktig person og så trykke «sett over». Men det stopper i grunnen før det. De får styre videre.

Legg til 4 "klikk" til så er du der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.