Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn i bil (hentet fra Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-07, 10:58   #1
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barn i bil (hentet fra Aftenposten)

Jeg klarer ikke for alt i verden å ikke la være å bli sjokkert når jeg leser sånt.

Barn reddet ut av bil

Gammel 24-08-07, 11:01   #2
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)

Herregud. Så sykt.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 11:02   #3
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huff og huff!!

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 11:03   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Små ærender? I en time? :grøss:

Gammel 24-08-07, 12:37   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

De skulle blitt innelåst i den bilen i en halvtimes tid selv. Man forlater ikke et levende vesen hverken tobeint eller firbeint i en bil alene når det er 28 grader i skyggen!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:42   #6
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir så fryktelig trist når jeg leser sånt. Høy eller lav temperatur i bilen, man forlater da uansett ikke et barn alene i en bil på den måten?? Jeg får vondt helt inn i hjerterota jeg.....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:44   #7
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og de var tydeligvis hele 3 voksne - hvorfor forlate barnet i bilen i det hele tatt? *skjønnerikkeno*

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:51   #8
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg begynner nesten å grine når jeg tenker på den stakkars lille jentet. Hva i alle dager er det som får mennesker til å la en ettåring sitte i en bil i nesten en time? Og i tillegg når det er så pass varmt ute.
Jeg håper nesten at de får to år i fengsel.

Gammel 24-08-07, 13:10   #9
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Innelåst selv en halvtime er for mild straff. To timer, uten lufting og vann, men så er jeg i mot dødsstraff da

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

...Jeg håper nesten at de får to år i fengsel.

Stryk "nesten" og jeg er enig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:10   #10
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trodde ikke at sånt var mulig!
Hva er det folk tenker på?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:14   #11
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som Skytte får også jeg vondt langt inni hjerterota av slikt som dette. Og så blir jeg sint. Veldig sint.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:16   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Barn i bil (hentet fra Aftenposten)

Noen tenker tydeligvis ikke.
Jeg går ikke fra avkommet i bilen alene 1 min. engang, tenk om noe skjer.
Og der går de fra henne i nesten en time!
Jeg får så vondt av barnet.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:18   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt forferdelig å sette igjen ettåringen i bilen så lenge som 40 minutter uansett. Når det i tillegg er så varmt så er det ren tortur. Stakkars jente som skal vokse opp med disse hjernedøde foreldrene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:43   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hjernedøde må være det riktige ordet. De uttaler at de ikke hadde tenkt på at det kunne bli så varmt...Nei, det er vanskelig å tenke ut.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:49   #15
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Som Skytte får også jeg vondt langt inni hjerterota av slikt som dette. Og så blir jeg sint. Veldig sint.

Samme her. Jeg vil nesten gå så langt som å si at de ikke burde hatt barn

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:55   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her burde barnevernet kobles inn. De forlater et lite barn i en time, noe som er alvorlig nok i seg selv, videre utsetter de henne for ekstrem fare. Hvor hjernedød er man hvis man ikke skjønner at når det er varmt ute, er det også varmt i bilen?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 14:16   #17
mimmo
Passiv

Standard

Dette blir så usaklig men for noen forbanna idioter, jeg håper barnet får nye omsorgspersoner og at foreldrene bures inne!

Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 14:22   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Her burde barnevernet kobles inn. De forlater et lite barn i en time, noe som er alvorlig nok i seg selv, videre utsetter de henne for ekstrem fare. Hvor hjernedød er man hvis man ikke skjønner at når det er varmt ute, er det også varmt i bilen?

Barnevern bør absolutt kobles inn med umiddelbar virkning - disse foreldrene mangler tydligvis noe som er elementært i det å ha ansvaret for et barn - evnen til å sette seg inn i barnets behov, eve til empati, evne til å se handling og konsekvens, og ikke mint evne til å tenke lenger enn nesa rekker.

Jeg går så langt at jeg våger å påstå dette burde rekke for umiddelbar omsorgsovertakelse.

Grusomt!

Gammel 25-08-07, 15:55   #19
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Jeg blir så fryktelig trist når jeg leser sånt. Høy eller lav temperatur i bilen, man forlater da uansett ikke et barn alene i en bil på den måten?? Jeg får vondt helt inn i hjerterota jeg.....

Det jeg tenkte også. Er rystet alene over at de faktisk gikk fra henne i så lenge.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 10:02   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg for min del ville synes det var absolutt uakseptabelt å forlate en ettåring hvor som helst i en time, helt uavhengig av om omgivelsene var farlige eller ikke. Å forlate et barn i en bil, i varmen, kaller jeg grov omsorgssvikt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.