|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?
I norsk? Eller gikk du ikke allmen?
|
|
|
#63 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?I religion skrev forresten gruppen min om Taoismen. Det er en artig religion. Tror vi fikk 5 der og.
|
|
|
#64 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om fire barneskildringer i norsk litteratur.
|
|
|
#65 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om Herbjørg Wassmo på videregående. Fikk 5 eller 6. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
One of These Days
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Skrev om Tora-triologien til Herbjørg Wassmo. Fikk også 6. Skrev også en oppgave om vindretninger og effekter det har på klimaet med spesiell vekt på passatvindene rundt ekvator og fikk 6. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs?Fritjof Nansen
|
|
|
|
#70 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev ikke særoppgave siden jeg tok artium som privatist, men jeg måtte legge opp fem bøker som særpensum og ble hørt i disse muntlig. Husker ikke alle, men det var i hvert fall Jenny av Sigrid Undset og Juvikingar av Olav Duun (tror ikke det var hele trilogien). Gjorde det uansett ikke spesielt bra (4) - tror ikke en gang jeg hadde lest alle. Var en skikkelig slakking den gangen.
|
|
|
#71 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Ibsen. Kan faktisk ikke huske hva jeg fikk. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om ungdomslitteratur, og sammenlignet typisk ungpikelitteratur med realistisk ungdomslitteratur fra seint 70-tall. Fikk 5.
|
|
|
|
#73 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Nå kom jeg på at vi hadde særemne i andre fag enn norsk også. Da jeg gikk siste året om igjen, gikk jeg på reiselivslinjen, og da skrev jeg reiselivsprosjektet mitt om Slovenia som turistland, om vinterferie, sommerferie og storbyferie i ett og samme land. I og med at jeg ville skrive om ett så sært land (ifølge klassekameratene mine), så slapp jeg heldigvis gruppearbeid. Fornøyd ja!
|
|
|
#74 |
|
intro
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs?Jeg skrev om tre diktsamlinger av Arnulf Øverland. Tror ikke vi fikk noen egen karakter på særemnet, faktisk, men jeg fikk i alle fall 6 i norsk.
|
|
|
|
#75 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg husker faktisk ikke hva jeg skrev om i norsk
|
|
|
#76 |
|
Audacious
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om kvinnelitteratur, både om debatten og begrepet, og analyserte fem kjente "kvinneromaner" fra forskjellige tider ut fra definisjonen jeg hadde drøftet meg fram til.
|
|
|
#77 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg har rett og slett fortrengt hva jeg skrev særoppgave om, jeg... og ikke aner jeg hva jeg fikk i karakter heller.
|
|
|
#78 |
|
kamerat
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs?
Jeg skrev særemne om Arnulf Øverland i niende klasse, så opphenget i mellomkrigstida varte visst en stund.
|
|
|
#79 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om Vetle Lid Larsen og tolket noen av bøkene hans. Fikk 5. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om Bjørg Vik,husker ikke karakter.
|
![]() |
|
|