Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva skrev du særemne om på vgs.?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-07, 18:24   #61
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Min oppgave/særemne het:

Et vitenskapelig og litterært syn på kvinners situasjon i 1880-årene

Fikk femmer jeg også

Gammel 26-08-07, 18:27   #62
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Særoppgåva mi handla om religiøse sekter. Hadde konsentrert meg om tre stk ettersom det er veldig mange å velge mellom. Var også innom kvifor folk vel å bli sektmedlemmar.

Hjå oss skulle særoppgåva skrivast og framførast framfor klassen og lærarar

Hugsar ikkje kva sekter eg tok føre meg.

Fekk seksar *stolt*

I norsk? Eller gikk du ikke allmen?

Gammel 26-08-07, 18:29   #63
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I religion skrev forresten gruppen min om Taoismen. Det er en artig religion. Tror vi fikk 5 der og.

Gammel 26-08-07, 18:30   #64
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg skrev om fire barneskildringer i norsk litteratur.

Fikk en sekser.

Fant den da jeg skulle flytte en gang, og ble litt imponert.

Gammel 26-08-07, 18:31   #65
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skrev om Herbjørg Wassmo på videregående. Fikk 5 eller 6.

På ungdomsskolen skrev jeg om Den Nationale Scene og fikk S.

Husker jeg syntes det var veldig artig å jobbe med begge oppgavene.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 18:35   #66
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

I norsk? Eller gikk du ikke allmen?

Jo, det var i norsk og eg gjekk på allmen.

Me fekk fritt spelerom på val av tema.

Gammel 26-08-07, 18:35   #67
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Skrev om Tora-triologien til Herbjørg Wassmo. Fikk også 6. Skrev også en oppgave om vindretninger og effekter det har på klimaet med spesiell vekt på passatvindene rundt ekvator og fikk 6.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 18:46   #68
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skrev om serien Folket på Innhaug av A.K. Elstad. Fikk 5 tror jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 18:48   #69
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs?

Fritjof Nansen

Fikk 5

Gammel 26-08-07, 18:49   #70
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skrev ikke særoppgave siden jeg tok artium som privatist, men jeg måtte legge opp fem bøker som særpensum og ble hørt i disse muntlig. Husker ikke alle, men det var i hvert fall Jenny av Sigrid Undset og Juvikingar av Olav Duun (tror ikke det var hele trilogien). Gjorde det uansett ikke spesielt bra (4) - tror ikke en gang jeg hadde lest alle. Var en skikkelig slakking den gangen.

Gammel 26-08-07, 18:51   #71
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Ibsen. Kan faktisk ikke huske hva jeg fikk.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 19:06   #72
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev om ungdomslitteratur, og sammenlignet typisk ungpikelitteratur med realistisk ungdomslitteratur fra seint 70-tall. Fikk 5.

Gammel 26-08-07, 19:10   #73
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå kom jeg på at vi hadde særemne i andre fag enn norsk også. Da jeg gikk siste året om igjen, gikk jeg på reiselivslinjen, og da skrev jeg reiselivsprosjektet mitt om Slovenia som turistland, om vinterferie, sommerferie og storbyferie i ett og samme land. I og med at jeg ville skrive om ett så sært land (ifølge klassekameratene mine), så slapp jeg heldigvis gruppearbeid. Fornøyd ja!

I engelsk skulle jeg også skrive om kjønnslemlesting, men elevene i klassen min sutret seg til å slippe unna særemne, fordi de likte ikke engelsk, og syntes det var unødvendig å ha særemne i ett så vanskelig fag som engelsk. Og læreren min beit på. Det var nesten det verste.

Gammel 26-08-07, 19:20   #74
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev om tre diktsamlinger av Arnulf Øverland. Tror ikke vi fikk noen egen karakter på særemnet, faktisk, men jeg fikk i alle fall 6 i norsk.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 20:14   #75
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg husker faktisk ikke hva jeg skrev om i norsk Jeg gikk spesialisering i akvakultur og måtte på tredje året prosjektere et oppdrettsanlegg, med vannbehov, rørdimensjoner, plantegninger av bygninger og arealbehov, investeringsbehov osv osv. Den har jeg ennå, og er egentlig ganske imponert over hva jeg egentlig fikk til som en umotivert 18 åring Jeg fikk 5.

Gammel 26-08-07, 20:19   #76
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev om kvinnelitteratur, både om debatten og begrepet, og analyserte fem kjente "kvinneromaner" fra forskjellige tider ut fra definisjonen jeg hadde drøftet meg fram til.

Fikk sekser.

Gammel 26-08-07, 20:20   #77
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har rett og slett fortrengt hva jeg skrev særoppgave om, jeg... og ikke aner jeg hva jeg fikk i karakter heller.

Gammel 26-08-07, 20:22   #78
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Mord som psykologisk studium - av alle ting. Hadde hovedfokus på De dødes tjern av Bernhard Borge (Andrè Bjerke).

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg skrev om tre diktsamlinger av Arnulf Øverland. Tror ikke vi fikk noen egen karakter på særemnet, faktisk, men jeg fikk i alle fall 6 i norsk.

Jeg skrev særemne om Arnulf Øverland i niende klasse, så opphenget i mellomkrigstida varte visst en stund.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 20:26   #79
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Jeg skrev om Vetle Lid Larsen og tolket noen av bøkene hans. Fikk 5.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 20:27   #80
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skrev om Bjørg Vik,husker ikke karakter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.