|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om Arne Paasche Åsen ... Av en eller annen grunn.
|
|
|
#83 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om Andre Bjerke/Bernhard Borge. Med hovedvekt på "De dødes tjern". |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs?
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?
|
|
|
#86 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Vi fikk ikke velge vi, alle måtte skrive om Ibsen. Men det var interessant så jeg var fornøyd med lærerens valg. Nå husker jeg ikke alle 5 bøkene, men det var i alle fall Peer Gynt og Et Dukkehjem. Tror de 3 andre var Villanden, Hedda Gabler og En folkefiende, men jeg er sannelig ikke sikker (irriterte meg sånn over å ikke huske alle 5 så jeg måtte sende sms til klassevenninnene mine nå
|
|
|
#87 |
|
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs?Jeg gikk på steinern, og vi hadde årsoppgave. Den skulle tilsvare et valgfag med en time per uke i et år, og emnet var temmelig fritt.
|
|
|
#88 |
|
intro
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs?Må forresten legge til en annen oppgave jeg skrev som i grunnen var mye bedre enn særoppgaven. Min ungdomskjæreste skulle begynne på Marin på NTH, og da måtte de levere en oppgave om noe som hadde med det maritime å gjøre på ett eller annet vis. Bluen påtok seg oppdraget og forfattet et lengre essay om Titanic-ulykken, basert på skjønn- og faglitteratur. Jeg tok forberedende på den tida og hadde fått tutet ørene fulle om positivisme og vitenskapskritikk. Oppgaven fikk skryt, men faglæreren stusset litt over den manglende fremtidstroen. "Og du skal bli sivilingeniør?" stod det, husker jeg. Det skulle jeg jo ikke; jeg skulle bli filolog.
|
|
|
|
#89 |
|
kamerat
|
Hva skulle du bytte til? Historie? Engelsk? (Skipsingeniør?
|
|
|
#91 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om Kjell Hallbing og Morgan Kane. Fikk til og med intervjue forfatteren. Det var stort for meg, men læreren var ikke fornøyd. Det ble fire. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Gerd Brantenberg. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?
Den skrev jeg en oppgave om (opp til flere ganger) også, men kalte vi det særemne? Jeg begynner å bli gammel kjenner jeg.
|
|
|
#96 |
|
saftig
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Uhm, bør jeg huske det?
|
|
|
#97 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Kvinneskikkelser i Herbjørg Wassmos forfatterskap. En ganske flytende problemstilling, kan man vel si.
|
|
|
#100 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?Jeg skrev om Anne Karin Elstad og 4 eller 5 av hennes bøker. Mener det var alle Folket på Innhaug-bøkene, samt Maria, Maria. Husker ikke hva jeg fikk, men mener det var 4 eller 4+. Ble litt slapp på slutten og orket ikke å lese hele Maria, Maria ..... |
|
|
|
![]() |
|
|