|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#521 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2023Julegavene er innkjøpt, kaker er bakt og i boks, lefser er laget og fryst og det samme er medisterkaker og hjortekarbonader. Ribbe er innkjøpt, men pinnekjøtt har jeg ikke fått tak i enda. Det som min lokale Rema hadde på lørdag, så ikke spesielt godt ut. I kveld har jeg vasket kjøkkenet, så nå gjenstår det vel egentlig bare å rydde og vaske litt i kjøleskapet før det skal fylles til randen og tørke litt støv her og der før julepynten skal fram. Jeg tenker vi pynter fredag ettermiddag eller lørdag formiddag. Jeg synes det er godt å ha gjort unna baking osv før det vaskes og pyntes til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2023Vi har ikke alle gaver i hus, de må ordnes imorgen tenker jeg. Det vanskelig er at jeg vet ikke helt hva jeg skal ordne til de heller.
![]() |
#523 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2023I dag har jeg fått ordnet gaver fra faren min til ungdommene, har fått godkjenning fra giveren, og har pakket det inn. Ellers i kveld har jeg skåldet mandler som skal bli til marsipan, og tørket støv på diverse overflater på kjøkkenet. Begynner snart å bli såpass ferdig med rydding og vasking i stue- og kjøkkenområdet at jeg så smått kan begynne å pynte litt ... Har hentet ned den kassen med julepynt som er til huset, ikke til å henge på treet, så den står klar oppe i gangen.
![]() |
#524 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2023
Her setter de også fadderklassene sammen når hele skolen har grøtfest, spnde eldste skal hjelpe de yngste. Derved skal min 3. Klassing sitte i samme gruppe som min 7. Klassing. De har selv laget bordkort som skal settes ut så se vet hvor de skal sitte.
![]() |
#525 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Juletråden 2023En liten gave igjen, og litt innhold til julestrømpene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
I mål
|
Enig. Klart det har en verdi å hygge seg sammen. Mine barn har stort sett hatt vanlig skole til og med i går. Ser at tredje trinn hadde adventsstund og rydding i går riktignok, tenker begge deler har en verdi. I dag er det kirke eller alternativ samling og rydding blant annet, og det minner meg på at jeg har glemt å sende med ham en pose |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
![]() Sv: Juletråden 2023Fant igjen den julegaven som var lagt et lurt sted i går kveld, og tar muligens en tur på senteret etter jobb i dag. Har igjen gave til eldste fra nissen (jentene sine er på vei i posten) og noe ekstra til mine foreldre, også er det mann og barn da. Barna tenker jeg mannen handler senere i uka (eller v må i alle fall bli enige om hva dersom jeg skal handle, UANSETT må vi bli enige om hva. Så en prat i kveld.) Og mannen. Jeg har en gave til ham, men den kostet, vel, mer enn jeg hadde tenkt ettersom den måtte fortolles også, men fortsatt ikke helt så mye som budsjettet pleier være.
![]() |
#528 |
|
![]() Sv: Juletråden 2023Da jeg leverte i barnehagen i dag hadde alle de andre barna på seg nisselue, unntatt min. Viste seg at det er nissefest i dag og det har gått oss hus forbi.
![]() |
![]() |
#529 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2023her kom også nissefesten som julekvelden på kjerringa, nesten, heldigvis hadde jeg, klok av skade fra tidligere år, lagt inn en kalenderpåminnelse som poppa opp i det vi var på vei ut døra, så nisselua ble raska med i siste liten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
![]() Sv: Juletråden 2023Blir nok noen romjulskort fra oss også, tror jeg.
![]() |
#531 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Juletråden 2023Holder fremdeles på med den nestsiste julegaven, men har gjort unna all mathandel. Ikke at det utgjør noe særlig mer enn det vanlige budsjettet, - heller mindre i og med at jeg skal spise andre steder enn hjemme i to dager - men klementiner, brie og en krukke sennepssild ble det. Pluss at jeg tok sjansen på å kjøpe en pakke Fjordland pinnekjøtt. Der jeg er invitert serveres det ribbe og kalkun i år, og siden jeg er veldig glad i pinnekjøtt så havnet det en pakke i korga mi. Pinnekjøtt selges jo bare i større forpakninger, og jeg trenger bare et par pinner, så i dag blir det ferdigmiddag. Koker poteter selv, og tenker å sette kjøttet i steikeovnen i stedet for å varme opp alt i de triste posene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2023Har fått bestilt et gavekort og printet ut.
![]() |
#533 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2023To kakedeiger til er laget i dag. Senere blir det ennå en til. Eldste kommer i morgen for å være med på utbakingen. Det gleder jeg meg til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2023Spørsmål om julegrøt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2023Krumkaker og berlinerkranser er kommet i bokser i dag. Kokakakedeig står klar, men må vente til etter middag.
![]() |
#536 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Juletråden 2023Nå er omsider julepynten hentet opp fra kjelleren. Ting tar tid i år
![]() |
#537 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() |
![]() |
#538 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Juletråden 2023Så utrolig kult at Knerten er så matinteressert, Tjorven!
![]() |
#539 |
![]() Sv: Juletråden 2023Min knert er så langt inne i hettegenseren at jeg ikke har fått noe indikasjon på hva han ønsker seg. Men matopplevelser er det neppe, mat er mer et nødvendig onde for ham.
![]() |
#540 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2023Min kunne nok likt en slik matgave. Han elsker biff.
![]() |
|
|