|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jepp. Legger også gulvtepper ut, opp ned i snøen for "vask". Barnelærdom jeg har med meg.
![]() |
#64 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?
Hvilken er det? Både yr, storm og iPhonens innebygde viser variasjoner over -20 neste fredag/lørdag hos meg. Den innebygde er verst, den sier 24, yr er best med -20.
![]() |
#65 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Pent appen som har både Yr og Storm sier Storm minus 29 og Yr minus 23 her vi bor i Oslo.
![]() |
#66 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Det spiller ingen rolle for meg hvor kaldt det blir, bare det ikke kommer mer snø og det slutter å blåse fra nordøst. Vi har måkt i 5 timer i dag, og enda er ikke gårdsplassen helt fri for snøskavler. Men vi får i hvert fall ut bilene.
![]() |
#67 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Det meldes fra -18 ennå lavere og mot helgen. Jeg har varslet at jeg tar hjemmekontor til temperaturen øker igjen. Kollektivt til jobben nå når snøen laver ned er heller ikke så lett her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg må reise med T-bane til jobb i morgen. Har oppstart av ny klasse 08:30.
![]() |
![]() |
#69 |
En som trener
|
Ikke legg så mye vekt på hva jeg sier, jeg er bare vanlig folk. Men jeg tror det både kommer mer snø og kommer til å være kaldt i januar og februar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Kidding, right?
|
WeatherPro. Synes den har vært mer treffsikker gjennom mange år. Det er jo en global app, med tilgang til veldig mye data til algoritmene sine. Og kanskje ikke fullt så myopiske som rent norske apper? Idk.
![]() |
![]() |
#72 |
Truth is in the x-files
|
Lurt!
![]() |
#73 |
Glamorøs
|
Jeg håper virkelig din er den som ender opp med å få rett! Jeg har ikke appen, men på nett så har de bare "Oslo", så det kan jo hende de lager et gjennomsnitt. Det er jo ganske store lokale forskjeller i Oslo. Så vidt jeg kan se så henter de i all hovedsak sine data fra lokale meteorologiske tilbydere, og i Norge er jo det Meteorologisk institutt, som er Yr.
![]() |
#74 |
En som trener
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
intro
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg synes yr kan ta seg en bolle. Siden i går har fredagsvarselet hoppet fra -18 til -28.
![]() |
![]() |
#76 |
can-jur
|
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Men det er jo bare noen få dager? 2-3?
![]() |
![]() |
#77 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Det er bare meldt under 20 to dager hos oss. Det går fort over. Nå er et -9, kjennes som -17 med vinden ifølge yr. Det er surt nok det også.
![]() |
#78 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her er det -11°c ute nå. Luften er oftest litt fuktig, her selv om det er 6 km i luftstrekning til fjorden. Jeg holder varmen inne og er extra glad for pulsvarmene celeben sendte min vei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Vi har kjøpt mere ved for det gikk mye mere ved enn vanlig i desember. Vi er blitt ivrige fyrere
![]() |
|
|