Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Virket nødvarselet på din telefon 140623?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Fikk du nødvarsel med lyd i dag?
Ja, høy lyd og skriftlig varsel 130 66,33%
Ja, men lav lyd og skriftlig varsel 15 7,65%
Ja, men kun skriftlig varsel og ingen lyd 9 4,59%
Ja, men kun lyd, ikke skriftlig varsel 5 2,55%
Nei, jeg fikk verken det ene eller det andre 34 17,35%
Vet ikke 3 1,53%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-24, 14:06   #121
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Virket nødvarselet på din telefon 140623?

Samsung S22, med android 14 (Ui 6.1)sier innstillingene mine

Jgg trodde også at jeg skulle få denne UANSETT, men det fikk jeg altså ikke.

Og jeg liker ikke t jeg ikek finn den, så ejg hr aktivert test også i innstillingne til neste gang

Jeg fikk den på jobb mobilen da, og det ulte rundt lunsjbordet, så jeg hadde neppe gått glipp av alarmen totalt sett, men.. jeg vil gjerne ha nødvarsel på telefionen min om det kommer reelt noen gang.

Gammel 12-06-24, 14:07   #122
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Full rulle her også. Både telefoner til de som er i huset og tyfonene utenfor.

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 14:11   #123
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var mange som husket klokka 12-avtaler ved lunsjbordet her ja.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 14:11   #124
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Virket hos meg. Jeg hørte på delillos, "Suser avgårde", og helt seriøst så kom denne delen av sangen sekunder før telefonen ulte:

Det var timingen sin!

Min ulte, og det hørtes ut som telefonene til de fleste andre i kantina også fikk varsel. Mulig det ble kø på nettet, for det var en liten gruppe som "gikk av" et minutt eller to etter at vi andre hadde skrudd av.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 14:17   #125
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

På min jobb var det under 50 % som fikk varselet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 14:22   #126
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

MEN, her har vi trolig forklaringen: et må jo være en telefon tilkoblet 4G eller 5G står det i vg Og vel og merke, det kan min telefon utmerket godt normalt sett, men de sist dagene har det ikek fungert, jeg oppdaget at jeg har helt uten nett da jeg var på sommeravslutning mandag, og det gjentar seg. Kobler jeg av wifi så er den ikke på nett.

Jeg skjønner ikke hvorfor da, rett nok. Det er irriterende og begrensende.

Gammel 12-06-24, 14:32   #127
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg fjernet muligheten for telefonen til å velge 5G nett og da kan den vøre på nett uten wifi. Det må altså være noe er et sted som er problemet)

Gammel 12-06-24, 14:48   #128
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sist gang hørte jeg ikke noe. I dag hørte jeg ulingen utenfor og hyling fra alle de fire mobilene vi to har til sammen. Sånn sett greit å ikke være i arbeidsgivers lokaler, der mistenker jeg at det var en kakofoni uten like.

Telefonen min står på lydløs med vibrering. Det ble overstyrt av varslingen, heldigvis.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 15:15   #129
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Det ulte i samtlig telefoner i rommet her, også alle de utenlandske gjester

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 15:53   #130
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk gudsjelov et nyhetsvarsel fra Aftenposten på telefonen klokken 1158, og rakk dermed å advare de to sykepleierne som stod og styrte med FJERDE forsøk på veneflon, og det var veldig greit. Ikke tidspunkt for å hoppe høyt!

(Kunne sikkert skrudd av telefonen, men jeg trengte den for å se på golden retriever-reels for å distrahere meg selv. )

Gammel 12-06-24, 16:26   #131
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit å være forberedt da, ja, Polyanna!

Jeg satt på toget og var heldigvis forberedt, sånn at jeg ikke holdt mobilen i hånda. Skvetter alltid noe voldsomt av slikt.

Gammel 12-06-24, 16:28   #132
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får varselet rett inn i høreapparatene, så neste gang skal jeg huske å ta dem ut.

Gammel 12-06-24, 17:14   #133
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg får varselet rett inn i høreapparatene, så neste gang skal jeg huske å ta dem ut.

Å, hjelpes!

Gammel 12-06-24, 17:16   #134
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herrefred, Polyuanna.

Jeg hørte lyden først utenfra, og så starta koret av mobiler her inne på jobben. Nødmeldingen avslutta med teksten: "Du trenger ikke gjøre noe". Så det var en del som tok oppfordringa alvorlig, og satte seg ned og gjorde ingenting.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-24, 20:25   #135
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ulte det i Oslo i dag? (Syns jeg hørte det i bakgrunnen på en snap). Og kom det i så fall på telefonene også?

Gammel 24-06-24, 20:37   #136
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nope

Gammel 24-06-24, 20:58   #137
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, hørte tydelig sist uke, men ikke idag, var på hjemmekontor begge gangene.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.