Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Åletrang Minnie-gensar frå Kappahl

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-07, 12:37   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Åletrang Minnie-gensar frå Kappahl

Inspirert av klagetråden:

Bestemor har kjøpt ein Minnie-gensar frå Kappahl. Den er strl. 110-116 og min lille 5-åring får den ikkje på seg! Den er så åletrang og har null elastikk. Me har ikkje Kappahl her i nærleiken. Forsøkte å kikke på heimesidene deira, men fann ingen mail-adresse det vil vere naturleg å henvende seg til.

Eg tykjer det er naturleg at Kappahl får tilbakemelding om at gensaren er ubrukeleg. Den lar seg rett og slett ikkje utvide nok til å få over hovudet eingong. Det er for dårleg, og 5-åringen er lei seg for dette var ein gensar ho har bestemt heilt åleine!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1149_1_1.JPG (165,1 KB, 45 visninger)

Sist redigert av Bergensis : 31-08-07 kl 12:45.
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:40   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åletrang Minnie-gensar frå Kappahl

INFORMASJON Annette Ravenshorst
annette.ravenshorst@kappahl.com

FINANSIELL INFORMASJON, IR Kajsa Räftegård
kajsa.raftegard@kappahl.com

MARKEDSFØRING Cathrine Simonsson
cathrine.simonsson@kappahl.com

COOP-KORTET Espen Johansen
espen.johansen@kappahl.com

LEVERANDØRSPØRSMÅL Lena Bengtsson
lena.bengtsson@kappahl.com

INFORMASJON NORGE
Eileen Antonsen
eileen.antonsen@kappahl.com

NORGE - LANDSKONTOR KappAhl AS
Postboks 1438
1602 FREDRIKSTAD
Tel: +47-69 36 87 00

Gammel 31-08-07, 12:41   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Kva foreslår du da, Sitron?
At eg tar kontakt med Informasjon? Leverandørspørsmål?

Gammel 31-08-07, 12:41   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Informasjon er et naturlig sted å begynne. Etterspør person/adresse du kan sende klage til.

Gammel 31-08-07, 12:45   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Informasjon er et naturlig sted å begynne. Etterspør person/adresse du kan sende klage til.

Ja, når du seier det sånn, så virkar jo det latterlig logisk

Takkar.

Gammel 31-08-07, 13:01   #6
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte Minni joggedress til tulla på Kappahl i str 86. Hun er 1 år og får den ikke over hodet fordi det er ingen strikk i halsen og heller ingen åpning. SÅ det var et bortkastet kjøp...har tatt av lappene og vasket den også, så får nok ikke byttet den, men det har gjort meg obs på å prøve klærne på jenta før jeg røsker av lappene og vasker dem

Gammel 31-08-07, 13:08   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Jenta vår har jo dilla på Minnie for tida, og me har eit par andre plagg frå Kappahl i same Disney/Minnie-serie. Dei andre plagga er ok.

Har sendt mail. Det kan uansett vere greit at dei får vite om det.

Gammel 31-08-07, 13:21   #8
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg kjøpte Minni joggedress til tulla på Kappahl i str 86. Hun er 1 år og får den ikke over hodet fordi det er ingen strikk i halsen og heller ingen åpning. SÅ det var et bortkastet kjøp...har tatt av lappene og vasket den også, så får nok ikke byttet den, men det har gjort meg obs på å prøve klærne på jenta før jeg røsker av lappene og vasker dem

Men når klærne er ubrukelige kan det vel ikke ha noe å si om de er vasket? Da er det jo en reklamasjonssak! Gå tilbake med klærne, du.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:37   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Men når klærne er ubrukelige kan det vel ikke ha noe å si om de er vasket? Da er det jo en reklamasjonssak! Gå tilbake med klærne, du.

Enig

Gammel 31-08-07, 14:09   #10
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel ikke KappAhl sin skyld at bestemor har kjøpt for liten genser?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 14:12   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Å, så smart du er.

Gammel 31-08-07, 14:19   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Den ser meir enn stor nok ut. Den har berre ingen elastikk og det er derfor ikkje mulig å få den over hovudet ein gong. Det synes eg ikkje blir bestemor sitt problem!

Gammel 31-08-07, 14:21   #13
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Den ser meir enn stor nok ut. Den har berre ingen elastikk og det er derfor ikkje mulig å få den over hovudet ein gong. Det synes eg ikkje blir bestemor sitt problem!

Jeg mener bare det at man aldri skal stole på at klesstørrelsen er nøyaktig i forhold til barnets alder. Både fasongen på klærne og fasongen på barnet innvirker. Om genseren er i str. 110 / 116 er det ikke sikkert den passer, selv om jenta er 5 år. Det er jo anledning til å prøve klær i butikken.

Vi har mange ganger opplevd at både gensere og bukser i "riktig" størrelse slett ikke passer. Men da må man jo bare finne en annen modell som passer bedre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 14:26   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Ja, eg får gjenta meg sjølv for tredje gong:
Den ser meir enn stor nok ut, men den har ingen elastikk. Det er umulig å få den over hovudet!

Skal ein gå og strekke og tøye på alle klær før ein kjøper dei? Eg er hjertens enig i at klær varierer veldig i størrelse og at ein ikkje kan sjå seg blind på dette. Men denne gensaren ser stor nok ut (ja, det var visst fjerde gong).

Tilleggsinfo:
Eg har forsøkt å få den på veninna mi sin to-åring. Det går ikkje.

Sist redigert av Bergensis : 31-08-07 kl 14:30. Årsak: tilleggsinfo
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 21:02   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En må kunne forvente at klær man kjøper til barna faktisk går an å få på barna. En genser kan være så fin som bare det, men det hjelper jo ikke om man ikke har mulighet til å få den over et normalhode. Og butikken kan heller ikke forvente at besteforeldre eller andre personer skal kunne umiddelbart se om genseren er for trang i halsen eller ikke.

Gammel 31-08-07, 21:04   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg vet det er din stil å være uenig med alle i alt, men les hovedinnlegget da... Det er elastikken som er problemet.

Gammel 31-08-07, 23:05   #17
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skjønner godt at det er irriterende. Jeg har opplevd det samme med to gensere fra Cubus. Datteren min er ikke bemerkelsesverdig stor i hodet, og disse genserene får jeg ikke på jenta siden de er så trange og vonde. De er mer enn store nok i lengde og vidde av ermer og kropp.

Jeg ville sendt en mail til Informasjonsavdelingen, ja. Dersom det ikke er en egen for kundeservice.

Lykke til. Si fra hvis du får svar.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.