Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nye kostholdsråd

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-24, 18:50   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye kostholdsråd

Og jeg sitter på ufrivillig kvelds-hjemmekontor og manner meg opp til regnskapsrapportering med litt FP og.... mørk sjokolade.....

Skal dra på kontoret i morgen, og kanskje spise litt eple...

Gammel 21-08-24, 19:01   #62
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal bli flinkere til å spise mer frukt og grønt .
Rødt kjøtt tror jeg er greit, jeg spiser ikke kjøttpålegg og vi har ikke rødt kjøtt til middag mer enn et par dager i uken.
Fisk er jeg innafor på fet fisk, i hvertfall når det ikke er ferie.
Melkeprodukter bør være ok, jeg spiser mye yoghurt naturell og ost. Grove knekkebrød med og uten diverse hele korn også. Og gjerne litt frø og nøtter sammen med yoghurten.

Sjokolade derimot.....
Og garantert litt for mye ultraprosessert, men det har de heller ingen anbefalinger på.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 19:06   #63
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg tenkte eg har vore flink dag med banan til frukost, eple til lunsj og ein halv brokkoli samt gulrot og lauk til middag. Laaaangt igjen til anbefalingane (som eg flirar at kommentarfelt-trolla i intetnettavdelinga som ikkje er til dømes fp les som _befalingar"), eg ser ikkje for meg at eg vil klare nå målet så ofte.

Gammel 21-08-24, 19:10   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Og garantert litt for mye ultraprosessert, men det har de heller ingen anbefalinger på.

Jo, de skriver blant annet følgende:

Sitat:

Ha et minimalt inntak av bearbeidede produkter av rødt kjøtt. Bearbeidede kjøttprodukter er produkter som er røkt, saltet eller konservert, som salami og annen spekemat, bacon og pølser. Karbonade- og kjøttdeig uten tilsatt salt og vann regnes ikke som bearbeidet kjøtt.
Velg gjerne hvitt kjøtt fremfor rødt kjøtt. Hvitt kjøtt er kjøtt fra fjærkre som kylling, kalkun, and og høns. Ha et minimalt inntak av bearbeidede produkter av hvitt kjøtt, som nuggets og kyllingpølser.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 22:52   #65
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Takk, Tallulah. Jeg har ikke lest gjennom alt, bare overskriftene (og litt kommentarfelt ). Men det de presiserer gir absolutt mening.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 23:32   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står mye fornuftig om dere klikker dere videre altså. Både presiseringer og tips til hvordan man kan nå målene, der de er helt konkrete.

Gammel 21-08-24, 23:49   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger ikke, du gjør jo jobben for oss.

Gammel 21-08-24, 23:56   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.