Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-24, 09:20   #61
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?

Ja, full kontroll, men å andre siden skulle jeg på torsdagen endre den siste oktober til den siste november i Excel og jeg trodde da tydeligvis at det gikk bra å bare endre et tall. Det likte ikke Excel.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-24, 14:40   #62
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Og stort sett hvilken uke vi er i også, men det har jeg skjønt at er en skolegreie.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-24, 14:55   #63
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var på en fest i helga hvor dette inngikk i en gåte i en quiz. Scenarioet gikk ut på at et søsken hadde jukset og skrevet under på en utrivelig melding fra skolen, om nedsatt karakter eller noe, for å redde broren fra ubehag hjemme. Hvordan ble jukset avslørt? Signaturen på meldingen var datert 31. april, og der lå løsningen på gåten - alle voksne veit at det bare er 30 dager i april. Jeg tenkte mitt, med denne tråden i bakhodet.

(I et annet spørsmål var fasiten at alle månedene har 28 dager. Det blir feil, mener jeg. Alle måneder har jo ikke 2 dager, eller 17 dager, selv om disse dagene naturligvis passeres i tellinga.)

(Og ja, jeg har 100 % stålkontroll på hvor mange dager det er i de ulike månedene.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-24, 18:00   #64
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg må telle på knokene.

Gammel 02-09-24, 19:34   #65
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vi var på en fest i helga hvor dette inngikk i en gåte i en quiz. Scenarioet gikk ut på at et søsken hadde jukset og skrevet under på en utrivelig melding fra skolen, om nedsatt karakter eller noe, for å redde broren fra ubehag hjemme. Hvordan ble jukset avslørt? Signaturen på meldingen var datert 31. april, og der lå løsningen på gåten - alle voksne veit at det bare er 30 dager i april. Jeg tenkte mitt, med denne tråden i bakhodet.

(I et annet spørsmål var fasiten at alle månedene har 28 dager. Det blir feil, mener jeg. Alle måneder har jo ikke 2 dager, eller 17 dager, selv om disse dagene naturligvis passeres i tellinga.)

(Og ja, jeg har 100 % stålkontroll på hvor mange dager det er i de ulike månedene.)

Dette er jo eldgamle Donald-gåter. Og jeg er uenig; alle måneder har 28 dager, og 2 og 17.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-24, 16:15   #66
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har en regle i hodet: (trenger bare første linja)

30 days has september, april, june and november ….

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-24, 23:58   #67
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg har forresten aldri på mine 48-komma-noko år hatt behov for å seie antall dagar på kortare tid enn det tar å telle to-tre knokar, så det går heldigvis veldig greit.

Gammel 07-09-24, 00:13   #68
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Eg har forresten aldri på mine 48-komma-noko år hatt behov for å seie antall dagar på kortare tid enn det tar å telle to-tre knokar, så det går heldigvis veldig greit.

Nei, men jeg trenger å «se» det i hodet for å ha oversikt over tiden.

Og hvis det står «helgen 30.8.-1.9.» i hytteboka (som jeg skrev forrige helg), tenker dere da at vi har vært på hytta to eller tre dager?

Sist redigert av Hyacinth : 07-09-24 kl 08:28.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-24, 02:21   #69
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg trenger gjerne å vite siste dato i mnd for å datere ting rett. Det er rapport pr 24.04.30 og bruker jeg 24.04 31 så vil ikke systemet kjenne det som "datert som siste dag i mnd" som lastes opp i de rette mapper til revisor etc.

Så jeg trenger ikke å vite hvor mange dager det er sånn sett men jeg trenger å vite hva som er den siste datoen. Og det bruker jeg mange ganger i mnd, så det sitter i ryggmargen. Eller i fingrene.

Gammel 07-09-24, 09:52   #70
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og hvis det står «helgen 30.8.-1.9.» i hytteboka (som jeg skrev forrige helg), tenker dere da at vi har vært på hytta to eller tre dager?

Tre dager.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-24, 10:26   #71
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

3 dager

Gammel 07-09-24, 12:57   #72
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har skjulte knoker på lillefingrene, og en skikkelig oppgitt lærer tok hånden min bryskt da jeg sa høyt at både juni og juli hadde 30 dager. Overraskelsen var stor da de på min hånd jo hadde det.

Har fått kontroll på det senere i livet og vet hvilken vei klokken skal snus.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-24, 18:22   #73
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det blir som vitsen om at de ikke har 17. mai i Sverige. Men det har de jo. De bare gjør ikke så himla mye ut av dagen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.