|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Fortynnet
|
![]() Sv: JuletreVi har hatt kunstig tre i endel år nå. Det satt langt inne, men når to i familien ble mer og mer snufsete og fikk rennende øyne hele jula, så måtte nostalgien vike rett og slett. Jeg savner jo lukten av granbar og følelsen av et levende tre litt, men det går greit. Helsa kommer først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
flisespikker
|
![]() Sv: JuletreVi kjøpte kunstig tre for tre år siden eller noe sånt. Vi pleide å ha ekte tre, men litt av grunnen til at vi kjøpte det kunstige er at vi sjelden feirer jul hjemme hos oss, så det blir stående en ukes tid uten tilsyn eller vanning. Av samme grunn (at vi er borte en ukes tid i selve julen) pynter vi tidligere enn vi ellers ville gjort - et par dager før vi reiser. I år reiste vi den 19. og pyntet den 17. Regner med at vi tar det ned igjen første helgen etter nyttår.
![]() |
#23 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JuletreEkte! Pynter den 22. eller 23.12
![]() |
#24 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: JuletreHjemme har vi ekte tre, og siden jeg er oppvokst på gård så er det helt uaktuelt med annet tre enn ordinær gran. Jeg synes ikke edelgran er så fint
![]() |
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: JuletreVi har edelgran som pyntes lille julaften og som får stå til 20. dag jul, ev. så ryker den kanskje ut i løpet av søndag når 20. dagen er på mandag som den er denne jula.
![]() |
#26 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: JuletreJeg har plasttre. Kjøpte det billig på finn for noen år siden. Liker plast fordi da slipper jeg å kjøpe nytt hvert år, og slipper styret med å få treet hjem og inn i hus.
![]() |
#27 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: JuletreEkte edelgran som skal være symmetrisk, passe tett og så likt et Disneytre som mulig. Jeg er ekstremt kresen, så innkjøpet pleier å være et helvete før jeg er fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JuletreEkte tre, stort sett edelgran. Vert pynta lillejulaftan.
![]() |
#30 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: JuletreEkte tre. Drt pyntes like før jul. Jeg beholder det gjerne helt til kommunen sier fra det må ut og vi må levere på innsamlingen de organiserer.
![]() |
#32 |
trenger lading
|
![]() Sv: JuletreEkte gran. Vi drar litt senere i dag til mannens mor og sager ned treet vi "peilet ut" i november, da det ikke var så mye snø. Han er vokst opp på gård med egen skog.
![]() |
#33 |
can-jur
|
![]() Sv: JuletreEkte tre fra egen skog. Jeg har et arvet plasttre jeg rasler med når lille julaften nærmer seg. Da får de ut fingeren og henter tre
![]() |
![]() |
#34 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: JuletreEkte edelgran kjøpt på Obs bygg, godt medlemstilbud. Før har vi hogd selv på en gård i Lommedalen, men nå er det jeg og mannen som kjøper alene. Pynter 23. og treet er ute første helgen over nyttår. Vi snakker om å pynte tidligere, men det blir aldri tid.
![]() |
#35 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: JuletreHer har vi plasttre grunnet allergi. Det pyntes siste helgen før jul. Denne gangen ble det i går. Pakker som regel julen ned første helg i januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: JuletrePlast. Noe som er ille, all den tid vi har noen tusen mål med skog vi kunne ha hentet fra.
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletre
Ekte tre. Edelgran, ca 2,7 meter høyt. Og er det opp til meg blir det ingen endring der. Mannen min er ikke enig… Han vil ha plast.
![]() |
#38 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Juletre
Dette. Vi pynter siste uka før julaften, slik at treet rekker å ta til seg masse vann i dagene før vi reiser opp på hytta. Der kjøper vi alltid en vanlig gran, den må også være tett og symmetrisk, men i tillegg smal og nett.
![]() |
#39 |
Permakulturell
|
![]() Sv: JuletreJa takk, begge deler.
![]() |
#40 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JuletreJeg har hverken tre eller hengende julepynt - det er ikke kompatibelt med kommandokatt på patrulje på eget territorium. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|