|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei.
|
|
|
#42 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?I tillegg til det jeg skrev over og litt avsporing: |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei, ikke direkte ikke liker som jeg synes er skikelig fælt, men jeg spiser en del mat som jeg velger kun fordi det er sunt. Eksempler her er kokte gulrøtter, rosenkål og trekt torsk og laks. Jeg hadde heller foretrukket annen mat og levd på mye mer karbohydrater enn jeg unner meg! Jeg elsker loff med smør og Nugatti, men det spiser jeg ytterst sjelden, ikke en gang i året en gang. Jeg spiser kjedelige knekkebrød hver dag. Bare sånn som et ekspempel.
|
|
|
#44 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei. Men jeg er veldig lite kresen, så jeg kan alltids velge noe annet som tilfredsstiller det samme behovet.
|
|
|
|
#45 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Kom på en ting jeg ikke spiser selv om det er sunt, og det er lever. Fysjameg! Så det er en grense der et sted. Brokkoli er litt «hoff, ja, men det er nå sunt i det minste, så noen buketter klarer jeg da alltids», mens lever - da skulle det vært omtrent livet om å gjøre. (Eller en sosial setting der det virkelig, virkelig ikke gikk an å si nei).
|
|
|
#46 |
|
ctrl+z
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Jeg spiser ikke ting jeg virkelig ikke liker, nei. Kjedelig mat spiser jeg plenty av pga diettrestriksjoner. Da kan jeg like gjerne velge de sunneste variantene.
|
|
|
#47 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei. Nå i farta kommer jeg ikke på noe jeg virkelig ikke liker heller. Og jeg liker godt salater, grønnsaker, bær, egg, nøtter. Dessverre er jeg også for glad i pasta, kremete sauser og sjokolade. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
saftig
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Jeg liker egentlig alt sunt, tror jeg?
|
|
|
#49 |
|
Permakulturell
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?
Jeg er her, jeg også. Bortsett fra lever. Og blodpudding.
|
|
|
#50 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?De eneste gangene jeg spiser mat jeg ikke liker er dersom jeg befinner meg i en situasjon hvor mottoet "smil og spis, det tar ikke livet av deg" er gjeldende, fordi det ville være uhøflig av meg å ikke spise hva jeg ble servert.
|
|
|
#51 |
|
snur
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Ikke bare fordi det er sunt nei. Får jeg det servert så spiser jeg så godt som alltid, men lager ikke mat selv som jeg ikke liker bare fordi det er sunt.
|
|
|
#52 |
|
finner ut av mye
|
Og så er jeg bare litt rar når det gjelder mat. Jeg kan helt miste lysten på mat jeg egentlig liker, og da har jeg problemer med å spise den. Kan gå i butikken og ha problemer med å velge for jeg har ikke lyst på noe. Aner ikke hva det kommer av.
|
|
|
#53 |
|
lettere utlada
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Jeg spiser ikke noe jeg virkelig ikke liker nei. Men jeg er lite kresen egentlig, så det meste går ned (men ABSOLUTT ikke selleri!!). Jeg lærer gutta at vi kan ikke ha favorittmat til middag hver dag, og at av og til må vi spiser noe vi bare syns er ok. Men INGEN i husholdningen skal måtte spise mat de virkelig ikke liker.
|
|
|
#54 |
|
Librocubicularist
|
Ja, for å vere høflig er ein heilt annan ting.
|
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Jeg prøver av og til, fordi jeg er rimelig kresen. Så jada, som del av middag spiser jeg brokkoli og erter og mais, bare helst ikke så mye. Men i blandet mat spiser man der man får, prøver jeg vise ungene.
|
|
|
#56 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Jeg liker det meste, men selvfølgelig er det noe jeg liker bedre enn andre ting. Det er få ting jeg absolutt ikke liker, og det er ting jeg stort sett klarer å unngå. Sild, oliven, ansjos og blåskjell, feks.
|
|
|
|
#57 |
|
Borte
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Nei, det gjør jeg ikke, men jeg trenger ikke å elske alt jeg spiser.
|
|
|
#58 |
|
kamerat
|
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Jeg er veldig glad i mat og synes at alt jeg spiser skal være godt. Heldigvis er det veldig få matvarer jeg ikke liker (ja, jeg ser på deg, banan!), og jeg er flink til å lage mat, så det går veldig fint å tilberede alt jeg synes jeg bør spise så det også smaker godt. Den eneste maten jeg spiser i kategorien «meh» eller «direkte vondt» er feilkjøp når jeg trenger å raske til meg et eller annet i en fei når jeg er kjempesulten og har dårlig tid. (Eller hvis jeg får det servert, da, men jeg synes de fleste jeg besøker serverer meg god mat, jeg!)
|
|
|
#59 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Må tilføye at jeg ikke ville ha spist lungemos eller blodpudding som flere nevner som eksempler over her. Jeg nevnte det ikke fordi jeg ikke trodde man drev med sånt lengre? Jeg kan komme på noen flere ting jeg ikke kunne tenke meg å spise også, men kan ikke tenke meg at det er mat som noen vil finne på å servere meg eller at jeg selv ikke finner andre matvarer som kan erstatte dem næringsmessig.
|
|
|
#60 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Spiser du mat du egentlig ikke liker bare fordi det er sunt?Er lungemos og blodpudding spesielt sunt, siden dere nevner det?
|
![]() |
|
|