Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-07, 23:50   #21
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

I mitt hode så ville det vært mest naturlig å like godt ta halve siden enn bare litt, særlig om du har tanker om at nestemann også skal legges/ tas ut av senga gjennom denne åpningen. Litt mer komfortabelt med større åpning da, eller?

Tja jo forsåvidt. Er bare redd den kan bli mer vinglete da? Jeg hadde ikke hatt behov for en slik løsning før ztjerna lærte seg å stå i senga, rundt 7-8 månedersalderen tror jeg. Det er mulig jeg overvurderer så små barn? Okeida, så tar vi fire sprinkler. Kanskje fem.

Jeg ser også for meg at løsningen din kan bli helt perfekt MokkMokk. Tusen takk!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 23:54   #22
Nebbia
Passiv

Standard

Hvis du skal ha både i pose og sekk er det vanskelig å få det like pent, men du kan jo kappe av 4-5 stenger nede ved bunnen og i tillegg kappe av overliggeren slik at du får en dør. Bor ut stengene i bunnen slik at du kan tre døren ned i sengen. På utsiden setter du på låsbeslag mellom dør overligger på begge sider (utsiden) av "døren".

Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 23:54   #23
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 23:54   #24
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Tja jo forsåvidt. Er bare redd den kan bli mer vinglete da? Jeg hadde ikke hatt behov for en slik løsning før ztjerna lærte seg å stå i senga, rundt 7-8 månedersalderen tror jeg. Det er mulig jeg overvurderer så små barn? Okeida, så tar vi fire sprinkler. Kanskje fem.

Jeg ser også for meg at løsningen din kan bli helt perfekt MokkMokk. Tusen takk!

Om du gjør som jeg skrev tidligere, og som MokkMokk utdypet, så beholder du "listene" oppe og nede - UTEN å kutte dem. Da skal ikke sengen bli noe vinglete.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 23:55   #25
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Da jeg lærte å klatre ut av sprinkelsenga 1 1/2 år gammel, fjernet min far en sprinkel. Da klarte lille meg å komme inn og ut, men det var ikke så stort hull at jeg kunne ramle ut når jeg sov. Dagens sprinkelsenger har muligens mindre mellomrom mellom sprinklene, så kanskje du må fjerne to sprinkler?

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 23:56   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Pent er ikke nødvendig, så lenge det er barnesikkert. En slik dør lar seg vel egentlig lage i fotenden også?

Gammel 01-09-07, 23:58   #27
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Da jeg lærte å klatre ut av sprinkelsenga 1 1/2 år gammel, fjernet min far en sprinkel. Da klarte lille meg å komme inn og ut, men det var ikke så stort hull at jeg kunne ramle ut når jeg sov. Dagens sprinkelsenger har muligens mindre mellomrom mellom sprinklene, så kanskje du må fjerne to sprinkler?

Det er svært korte mellomrom mellom nå ja. For å få hodet til ztjerna gjennom må vi fjerne to sprinkler. Mamma påsto at jeg fikk hodet mitt ut gjennom sprinkelsenga da jeg var baby, så tidene (og sengene) har nok forandret seg ja.

Gammel 01-09-07, 23:58   #28
Nebbia
Passiv

Standard

Døren kan du sette hvor som helst. Konstruksjonsmessig er alle sidene like.

Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:00   #29
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Neste problem: Hvilken lås kan ikke åpnes av en fiklete to-åring? Hengelås?

"Nå skal mamma låse deg ut av buret ditt lille venn"

Gammel 02-09-07, 00:00   #30
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sag av ett par stenger på ene siden, monter hjul ned stoppere på beina og snu sengen om natten... *mitt overtrøtt geniale (???) forslag*

Gammel 02-09-07, 00:02   #31
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Sag av ett par stenger på ene siden, monter hjul ned stoppere på beina og snu sengen om natten... *mitt overtrøtt geniale (???) forslag*

Slett ikke dumt, hadde det ikke vært for at ztjerna alltid dytter senga godt ut fra veggen på alle sider før han sovner Kanskje løsningen blir å bolte senga fast i veggen?

Gammel 02-09-07, 00:03   #32
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Er du redd han står opp om du fjerner noen sprinkler? Jeg synes ombyggingsforslagene høres voldsomme ut ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:04   #33
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Neste problem: Hvilken lås kan ikke åpnes av en fiklete to-åring? Hengelås?

"Nå skal mamma låse deg ut av buret ditt lille venn"

Kanskje det?

Om han ikke får opp vanlige trappegrinder med den låsegreia de har, så går fremdeles det an å bruke. Om han vil ut, så kommer han seg nok ut av senga nå, uansett?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:05   #34
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Slett ikke dumt, hadde det ikke vært for at ztjerna alltid dytter senga godt ut fra veggen på alle sider før han sovner Kanskje løsningen blir å bolte senga fast i veggen?

Ser for meg at oprasjon med å snu sengen da vil ta litt tid.

Gammel 02-09-07, 00:05   #35
Nebbia
Passiv

Standard

Hva med en sånn skyvelås som man drar opp, skyver på plass og drar ned (hmmmm...vanskelig å forklare den mekanismen). Man må ha kontroll på to dimensjoner, og med to slike låser vil jeg tro det er i meste laget for en toåring. Eller undervurderer jeg små kreative hjerner nå?

Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:06   #36
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Kanskje det?

Om han ikke får opp vanlige trappegrinder med den låsegreia de har, så går fremdeles det an å bruke. Om han vil ut, så kommer han seg nok ut av senga nå, uansett?

Om han virkelig vil ut så kaster han seg bare over kanten *selverfart*

Gammel 02-09-07, 00:08   #37
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Det har du nok rett i. Han kommer seg som regel dit han vil. Hadde han vært sistemann ville jeg bare hentet opp skuvsenga. Nå ser jeg en løsning som både han og en lillebrøster vil kunne ha nytte av, og da har jeg lyst å forsøke allerede nå.

En annen ting er at han er et barn som svært sjelden slapper av. Han elsker sengen sin, både morgen, natt og kveld, og vi er nok litt redde for at en ny seng ikke vil være like lett å slappe av i.

Gammel 02-09-07, 00:08   #38
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Er du redd han står opp om du fjerner noen sprinkler? Jeg synes ombyggingsforslagene høres voldsomme ut ...

Voldsomt? De fleste av forslagene burde la seg gjennomføre i løpet av en episode med frustrerte fruer eller deromkring.

Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:08   #39
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Hva med å innstalere en slags drasnor, som på en persienne. Så kan du dra sengebunnen opp når han skal ut av sengen...

Gammel 02-09-07, 00:11   #40
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Hva med å innstalere en slags drasnor, som på en persienne. Så kan du dra sengebunnen opp når han skal ut av sengen...

Ser for meg at ztjerna får tak i den snoren selv, og svirrer seg selv ned på gulvet i halvsøvne. Kreativ du

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.