Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vaske regntøy

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-07, 17:22   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Vaske regntøy

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Sånn gjør jeg også. Det har aldri vært vanskelig å få ting rene her.

Samme her.
Men har hatt et sett lyseblått tynt regntøy- HELT ubrukelig for en "skitt-freak" som meg.
(De kjefter i barnehagen og sier at "NEI, du tar den IKKE med hjem i dag for å vaske den IGJEN!")
Altså...jeg vasker det så ofte, at det er egentlig ikke noe problem

Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 17:57   #22
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg hiver det bare i vaskemaskinen jeg. 30 eller 40 grader, men jeg lar det ikke bli ekstremt inngrodd. Her er det råsa regnntøy og det går veldig bra.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:04   #23
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lille my, her.

Vasker det på 40 grader med milo, på retten.
Det blir ikke helt rent, men den værste skitten er nå vekke.
Syns det lukter av rentøyet jeg viss det ikke blir vasket en gang i uken.
Tar det med hjem fra barnehagen hver dag jeg og spyler og tørker det,litt hysterisk jeg for lukt i klærne og at de som jobber der må kle på ungen min regntøy fullt av sand.

Slik som deg var jeg før jeg fikk nr. 2.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:17   #24
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Okay.Vet ikke om det er noe med fredrikstadjorda som er ekstra stikky

Næh?

Jeg har vært mor like lenge - i akkurat samme by, men jeg har alltid fått regntøyet rent. Bruker Neutral vaskepulver og vasker på 40 grader.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:33   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Samme her.
Men har hatt et sett lyseblått tynt regntøy- HELT ubrukelig for en "skitt-freak" som meg.
(De kjefter i barnehagen og sier at "NEI, du tar den IKKE med hjem i dag for å vaske den IGJEN!")
Altså...jeg vasker det så ofte, at det er egentlig ikke noe problem

I vår barnehage står det stort skilt om at regntøyet skal vaskes HVER dag, så ikke personalet blir så møkkete.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:52   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

I vår barnehage står det stort skilt om at regntøyet skal vaskes HVER dag, så ikke personalet blir så møkkete.

Jeg skjønner det, nesten, i skikkelige "søleperioder". Men det er jo ikke så ofte? Når det kun er høstregn så er det jo ikke så mye søle?

Jeg vasker når det er skittent, sånn at det ryr av det nesten
Jeg vet personlig at det er riiimelig pyton og kle på 20 barn med skittent regntøy
Men hver dag?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 20:34   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det ikke, da. Det har ikke vært brukt de siste 3 ukene, så det får være måte på.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 20:57   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg er så dårlig mor at om det ikke blir rent etter en runde i maskin på 30 grader, så får det bare være.

Gammel 02-09-07, 23:06   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Sånn pleier jeg å gjøre:

På "retten", vanlig vask, 40 grader, med Omo color. Vrenges når det henges til tørk.

Har aldri hatt noe problem med at regntøyet ikke blir rent.

Sånn gjør jeg det og.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:11   #30
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Jeg skrubber vekk den verste skiten med børste/svamp først, før jeg hiver regntøyet i maskinen; vanlig vask 40 grader med omo color.

Da blir regntøyet så ren atte...

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 16:33   #31
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har de ikke slange til å spyle det verste av ungene? Det gjør de i barnehagen hos Snuppa når det er for gjørmete. Ungene digger det!!

Forøvrig putter de regntøyet i en plastpose når _de_ synes at det må vaskes.

Gammel 03-09-07, 16:43   #32
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk med podens regntøy i en plastpose på fredag. Vi tok hintet ...

Men, eh, nei: Jeg vasker det ikke hver dag. De spyler av ungene det verste.

Gammel 03-09-07, 17:14   #33
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Personalet hadde fått beskjed av meg om å spyle ungene først.

Jeg vasker IKKE regntøy hver dag med mindre det er megasørpete, men må ærlig innrømme at jeg ofte gjordet nettopp det da storepoden gikk i barnehage. Barnehagen hadde et fantastisk stort uteområde med skog osv. Medaljens bakside er all gjørmen gjennom hele høsten/vinteren og våren.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 19:54   #34
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Medaljens bakside er all gjørmen gjennom hele høsten/vinteren og våren.

Gjørme er jo jummy!! Jentungen synes det smaker sååååhhh godt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.