Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-25, 13:31   #781
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19

Så bra, Serafin!

Jeg er glad for dommen i Baneheia-saken. Og for en fin treningsøkt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-25, 15:18   #782
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Denne mailen fra kommunal ergoterapeut:

"Toppes *****! Du er en drømmepårørende!!"

Jeg tror jeg skal printe det ut og ha det i stor skrift over pcen min, haha.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-25, 15:45   #783
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg ledd meg gjennom Gjenganger og påskeegg tråden.
Det trengte jeg idag.

Gammel 30-06-25, 15:46   #784
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken påskeeggtråd?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-25, 15:55   #785
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvilken påskeeggtråd?

Tror detvar My som linket til den.
http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=p%E5skeegg

Gammel 30-06-25, 16:00   #786
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja! En klassiker.

Gammel 30-06-25, 18:02   #787
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må jo være lov å glede seg over hvor vanvittig mange som møtte opp i pride-paraden i Budapest. Selv om myndighetene hadde forbudt den.

Gammel 30-06-25, 23:21   #788
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det må jo være lov å glede seg over hvor vanvittig mange som møtte opp i pride-paraden i Budapest. Selv om myndighetene hadde forbudt den.

Absolutt. Jeg også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-25, 20:37   #789
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Koselig middag med ungdommene ute på nytt pizzasted i byen. God stemning, deilig mat og utrolig hyggelig.

Gammel 02-07-25, 14:03   #790
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Neste uke flytter denne frøkna inn. Hun heter Tiny, er 2 år, og kommer fra Oman.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20250702_140437_Gallery.jpg (125,1 KB, 31 visninger)
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-25, 14:11   #791
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Eldste og jeg har hatt skikkelig latterkrampe idag, og det var godt å bare le masse.

Gammel 02-07-25, 14:25   #792
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

selv om jeg ikke har ferie ennå, så har resten av familien det, og jeg koser meg med å spionere litt fra hjemmekontoret og se at de nyter livet på landet - plukker grønnsaker, mater høns, leker og ler.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-25, 14:26   #793
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Prikker!

Gammel 02-07-25, 15:35   #794
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg har funnet symønsteret til kjolen jeg har vært på jakt etter en god stund.

Elmley Dress fra Cashmerette.
Cashmerette er en liten amerikansk bedrift som har spesialisert seg på store og formfulle damer, og de har en helt super størrelseskalkulator.

Man må kjøpe boka for å kunne laste ned pdf-mønstrene, og boka var på salg hos Ark, så den er nå på vei til min postkasse.

Det finnes også en sewalong på YouTube jeg har sittet og sett på i dag.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-25, 16:00   #795
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shun: Jeg vil slå et slag for syoppskriftene og mønstrene til Fæbrik. De er utrolig gode på å forklare hvordan man kan gjøre mønstertilpasninger i forhold til kroppsfasong. Jeg har blitt veldig fornøyd med en del av plaggene jeg har sydd fra deres oppskrifter. Og jeg har så definitivt ikke samme kroppsfasong som Jenny Skavlan. (Herregud, den dama kan kle på seg en søppelsekk og fremstå som smellvakker. )

Gammel 02-07-25, 16:11   #796
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Shun: Jeg vil slå et slag for syoppskriftene og mønstrene til Fæbrik. De er utrolig gode på å forklare hvordan man kan gjøre mønstertilpasninger i forhold til kroppsfasong. Jeg har blitt veldig fornøyd med en del av plaggene jeg har sydd fra deres oppskrifter. Og jeg har så definitivt ikke samme kroppsfasong som Jenny Skavlan. (Herregud, den dama kan kle på seg en søppelsekk og fremstå som smellvakker. )

Sorry, jeg har forretningsmodellen til Fæbrik langt opp i halsen, og støtter dem ikke økonomisk lenger.

Jeg har sydd noen av mønstrene deres, og de er gode for nybegynnere, men jeg er egentlig ikke veldig imponert over mønsterbeskrivelsene.
Jeg synes også det er rimelig griskt å ta full pris per størrelse av pdf-mønstrene. Og stoffene deres er skikkelig overpriset.

Det sagt; Fæbrik er et skikkelig godt gateway-drug for nybegynnere som trenger norske mønstre, og de er bra på å gjøre allmenheten klar over overforbruket og miljøbiten av mote- og tekstilbransjen.

Jeg anbefaler Sømrom og/eller Threadloop.app for folk som ikke er nybegynnere, og som gjerne orienterer seg ut i verden.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-25, 17:06   #797
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg synes også det er en uting å selge mønster pr størrelse. (Selfmade gjør det samme.) Men jeg fant en av Fæbrik-bøkene på salg, så da fikk jeg mye for pengene. Og jeg er såpass dårlig på å lese oppskrifter at jeg trenger gode forklaringer.

Gammel 03-07-25, 09:41   #798
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kontorhund! Har vært på jobb i snart to timer, har brukt ca en time og tre kvarter på å kose med hund. Produktiv dag.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-25, 10:18   #799
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alene på campingen ved sjøen. Og det er sol. Stille og rolig sted, deilig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-25, 13:02   #800
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Glad og ubeskrivelig stolt av venninna mi som i dag sette seg på sykkelsetet for å sykle med Team Rynkeby til Paris. Dei gjer dette for å samle inn pengar til Barnekreftforeningen. Søk dei gjerne opp og send nokre kroner deira veg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.