|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oppdeling av griseslaktEr det noen som kan noe om veien fra slaktet gris til spiseklar mat? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Oppdeling av griseslaktJeg vet ingenting om det, men spurte ChatGPT. Fikk dette svaret som kanskje hjelper deg videre: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Sv: Oppdeling av griseslaktJeg kan masse om det, men skjønner ikke helt spørsmålet?
|
|
|
|
#4 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Oppdeling av griseslaktSå spennende! Det høres ut som noen lykkelige griser, som sikkert gir godt kjøtt. Dersom du eier en hel gris, så er vel det letteste at du bestemmer hvilke deler du ønsker at den deles opp i og merkes.
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Oppdeling av griseslaktEt eller annet sted på YouTube ligger det en opplæringsfilm fra 60-tallet en gang om hvordan stykke opp gris. Den brukte vi flittig da vi, for 10 år siden (knirk) gøyv løs på en halv gis i stua vår.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Oppdeling av griseslaktJeg er også helt på jordet her, dette har jeg ikke greie på, rett og slett. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Oppdeling av griseslaktKanskje denne oversikten hjelper. Jeg synes ihvertfall det er enklere med bilder.
|
|
|
#8 |
|
Rockesøster
|
Sv: Oppdeling av griseslaktDenne slakteren har en perfekt oppdeling av slaktet etter min mening
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Sv: Oppdeling av griseslaktViss dere vil ha litt av alt og har en hel gris ville jeg delt halvdelene forskjellig. Delt den ene i ribbe, hel skinke (vi har aldri fått til å lage skinke så jeg har slutta med det
|
|
![]() |
|
|