Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva elsker du å gjøre?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-25, 19:09   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva elsker du å gjøre?

Jeg er inspirert av gruffetråden, faktisk - og nå lurer jeg på hva du liker veldig godt å gjøre, hva synes du er skikkelig kvalitetstid?

Jeg elsker å kjøre bil! Gjerne alene og gjerne langt. Med en god spilleliste og høy musikk, eller en god podkast.

Jeg liker også veldig godt å synge i kor. Nå synger jeg i et ganske bra kor, hvor folk både kan synge og øver, slik at det oftest høres fint ut.

Jeg elsker dessuten å kombinere disse to tingene - lage spilleliste med det vi øver på i koret, og kjøre bil mens jeg øver.

Og så liker jeg veldig godt å bade morgenbad helt alene tidlig på morgenen på hytta.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 19:24   #2
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva elsker du å gjøre?

Jeg elsker også å bade. Helst i havet, og helst på vinteren. Men bading i innsjø på sommeren er også fint, og nå øver jeg meg på å like å bade i altfor varmt hav og basseng på ferie i Spania.

Andre ting som jeg også liker veldig godt er å lese, å strikke og å høre på podcast.

Også elskerhater jeg å skrive.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 19:33   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Bade. I havet. La bølgene bestemme, berre vere. Det er det aller, aller beste eg veit.

Gammel 07-08-25, 19:34   #4
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Åh, det er mye!
Gå tur i raskt tempo med headset og høy musikk, spise smågodt, gå på kino, kose med hunder, gå på festival, gå på konsert, henge med de voksne ungene, hjelpe butikksjefungen i butikken hans, reise, planlegge å reise, lese... the list goes on and on

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 19:46   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- å legge puslespill når jeg har kommet ordentlig inn i det
- å drikke vin
- å sykle, særlig i medvind
- å lese bøker når jeg har kommet ordentlig inn i det (sjelden)
- å være ferdig med joggetur, teller det?

Jeg er i bunn og grunn en fryktelig kjedelig person.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 19:54   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, nå måtte jeg tenke meg urovekkende mye om. Tror det handler om ordet elske for min del, det er litt fremmed for meg.

Jeg liker masse. Å henge med mannen min, lese gode bøker, oppleve fin natur, være sammen med gode venner. Kjenne på et nettverk.

Gammel 07-08-25, 20:09   #7
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det er mye jeg liker, men å virkelig elske noe ligger hakket over føler jeg. Men elsker:

Tidlig morgenløping, helst med hunden. Er temperaturen mellom 10 og 20 grader med overskyet vær, er det en fin bonus.

Lytte til lydbøker som virkelig fenger. Skulle gjerne lest også, men har et øye som er uenig. Å være i den deilige lytte/lese-bobla og forsvinne innover.

Strikke med kvalitetsgarn som jeg har glemt at jeg egentlig ikke hadde råd til, og se prosjektet ta form.

Fjellturer med hunden. Den er så fin den samhørigheten man får under lange turer. Og ta pauser mens vi begge spiser fra samme matpakka. Gir fellesskap det.

Å vandre timevis omkring i London. Jeg liker generelt å gjøre unna noen skritt i storbyer, men London er spesiell. Kanskje rart, men finner så roen i denne storbyvrimmelen.

Sist redigert av Retz : 07-08-25 kl 20:11. Årsak: Tilføyelse
Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 20:43   #8
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Fjellturer. Enten med mannen, alene eller med venner. Og så liker jeg å bli ordentlig sliten innimellom av trening.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 20:43   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å lære
Jeg elsker å føle jeg gjør noe av stor betydning.
Jeg elsker å lage god mat
Jeg elsker å lage god mat og invitere gjester
Jeg elsker å reise. Ta inn lyder og lukter av nye steder.

Jeg elsket før å fotografere men livet kom kjørende i full fart og traff hardt.
Så kamera har ikke vært oppe av sekken på 5år.

Siste årene føler jeg at jeg bare har gjort må ting. Ingen penger til reise, ikke tid til hobby. Ikke energi til noe.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 20:47   #10
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig glad i å kjøre langt,med masse høy musikk,mat og drikke. Skråler i vei, mens jeg koser meg glugg i hjel.
En annen ting jeg er veldig glad i, er å gå. Lange turer i bratte bakker,så bratte at jeg nesten ikke kan prate.
Og så er jeg,selv om jeg er b-menneske, glad i morninger med god kaffe,ihvertfall i godt selskap.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 20:51   #11
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker å være på ferie. I varmen. Være samlet vi fire som familie. Spise deilig mat. Være fri. Leve helt uten klokke. Gode venner som også er med oss på ferie. Bade i havet. Sitte på terrassen både morgen og kveld i varmen. Da er jeg lykkelig fra langt inni magen!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 21:17   #12
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

(...)

Jeg elsket før å fotografere men livet kom kjørende i full fart og traff hardt.
Så kamera har ikke vært oppe av sekken på 5år.

Siste årene føler jeg at jeg bare har gjort må ting. Ingen penger til reise, ikke tid til hobby. Ikke energi til noe.

Jeg elsket også å fotografere og så traff livet meg hardt i 2013. For et par år siden kunne jeg begynne å øve igjen, så det går framover. Jeg fikk tatt noen fine bilder i ferien, så det er håp.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 21:22   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å trene - løpe, styrke, yoga..gå tur med hunden, være i stallen og bruke tid med hestene, drikke vin og spise smågodt ��

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 21:27   #14
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å være alene hjemme, i ryddig hus og spise det jeg vil. Smågodt på bordet, serier på tv, strikketøy og kryssord. Elsker det.
Så liker jeg å komme til duk og dekket bord som i venneklubb eller andre selskaper, der jeg kan gå hjem når jeg vil.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 21:32   #15
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Lista mi er muligens lang. Jeg elsker å

• gå turer, særlig utenfor asfaltveier, men byturer er også noe jeg er glad i. Helst sammen med Helten eller nære venner.
  • lese, både bøker, magasiner og aviser.
  • bade i saltvann.
  • sitte på når andre kjører, da kan jeg se meg rundt og la meg fascinere av byggestiler, beplantning og annet.
  • reise, særlig i Skandinavia, Britannia og Hellas.
  • se på snooker enten det er via TV eller på arenaen.
  • danse, men det blir det for lite av, med mindre jeg klarer å være med på linjedansingen til en venninne av meg.
Mulig jeg har glemt en hel masse.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 22:25   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg elsker å være alene hjemme, i ryddig hus og spise det jeg vil. Smågodt på bordet, serier på tv, strikketøy og kryssord. Elsker det.
Så liker jeg å komme til duk og dekket bord som i venneklubb eller andre selskaper, der jeg kan gå hjem når jeg vil.

Dette er nok det nærmeste jeg kommer hva jeg elsker. I det minste liker.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-25, 22:26   #17
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er nysgjerrig, og elsker å utforske og se sammenhenger mellom ting. Det er nok min viktigste drivkraft uansett. Ellers elsker jeg å være ute med hundene i allslags vær, å trene og lære meg nye ferdigheter, samt å være helt alene i stillhet med en bok og et glass hvitvin.

Gammel 07-08-25, 22:33   #18
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å planlegge og gjennomføre reiser.
Jeg blir inderlig glad av å sitte på benk med kaffe i finvær.
Jeg elsker å fyre opp peisen i kald hytte og nyte at det blir varmt og godt og nikoselig.

Gammel 07-08-25, 22:36   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir så vanlig så utrolig fascinert av å lese slike tråder. Mange av elsk-tingene her er øverst min hat-liste. Ganske gøy å lese.

Gammel 07-08-25, 23:26   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker mange ting:
- lese (kjempebra) skjønnlitteratur (og prate om den)
- gå på (kjempebra) teater (og prate om det)
- gå på (kjempebra) restaurant
- drikke (kjempegod) vin
- svømme i Middelhavet
- planlegge og dra på reiser
- lage (kjempegod) mat
- finne ut nye ting og fortelle andre om det (heldigvis er dette jobben min)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.