|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Litt usikker hvilket underforum dette skulle legges under.
|
|
|
#2 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Flint kan brukes til å lage gnister når du skal fyre opp ild. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Flint har vel blitt brukt til å tenne opp ild med også, tror jeg? Fordi det slår gnister når man slår/skraper det mot stål. Men antar bestefaren din hadde fyrstikker, så jeg gjetter på at han bare samlet på dem fordi det er sjelden,, og han var interresert i stein. Alle synes vel det er stas med stein?
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Må vi ha et underforum "grå fingre" for alle steingale? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Ja, hvem trenger underforum for barnevogner?
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Da jeg var liten plukket vi mye flint langs strendene. Flint finnes ikke naturlig i berg i Norge, men det finnes en del på strender langs kysten av Sør-Norge. Tror det kom med isen under en av istidene eller noe sånt. I alle fall var det å plukke flint litt stas. Det var ikke mye av det og steinene var glatte og litt annerledes i fasongen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?
Kjøpte meg et par meget tilfredsstillende på Clas Ohlsson forrige uke. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Min bestefar samla òg stein og gjekk gjerne opp og ned på fjelltoppar med sekken full ... Han etterlot seg nok til at onkelen min kunne mure seg ein heil vegg i ein vinterhage av stein etter han. Gudane veit kva den opprinnelege tanken med steinsamlinga var.
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Altså, jeg kan jo gå i meg selv og tenke på hva det var i meg som gjorde at jeg sa ja til en pose med flintsteiner også. Akkurat nå vet jeg ikke helt. Annet enn at de føltes viktige.
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Sønnen finne flint stadig vekk her i Bergens området. Han kunne likt et stein forum. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Jeg ar en pose med fossiler. Han som eier dem vil ikke ha dem hjemme og jeg tror de havnet innerst i et skap hos oss.
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Neeeeii! Du er alibiet vårt for å fortsatt kunne kalle dette Foreldreportalen!
|
|
|
#18 |
|
Øyboer
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Er vel 1 eller 2 andre her med småbarn? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
De fleste av oss har da barn fortsatt. At de har flyttet hjemmefra betyr ikke noe. Såh det såh. Og gjort noen av oss til besteforeldre. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvorfor har bestefaren min samlet flint?Kanskje han skulle kaste de på havet, og få de til å hoppe. Siden de er flate.
|
|
![]() |
|
|