|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Den optimale storbyen å dra til før jul?Vi vurderer å bruke en langhelg i en storby i begynnelsen av desember. Det skal helst være direktefly fra Oslo (og gjerne SAS da vi har bonuspoeng som kan brukes). Vi vurderer London, men vil gjerne ha litt inspirasjon på andre steder dit det er hyggelig å dra før jul. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den optimale storbyen å dra til før jul?Amsterdam er koselig synes jeg. Kjapp flytur og lett å komme seg til sentrum med toget. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Den optimale storbyen å dra til før jul?Ikke direktefly, men SÅ verdt et bytte- Zagreb. Helt magisk før jul med alle lysene og den fine lille byen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Den optimale storbyen å dra til før jul?Wien!
|
|
|
#8 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Den optimale storbyen å dra til før jul?Jeg elsker London før jul. Var der med Frøkna for ett par år siden og booket bord i god tid på Sketch og Ivy Chelsea. Var igså innom Highclere Castle og så det julepyntet og fikk servert afternoon tea. Anbefales!
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 17-09-25 kl 19:14. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Den optimale storbyen å dra til før jul?Før jul ville jeg valgt York. Det er ca to timer med tog fra flyplassen i Leeds e.l. (tror jeg). York er gåvennlig og julevennlig i desember. Har vært der i desember selv og det var helt topp. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Den optimale storbyen å dra til før jul?Zürich kan også være et alternativ, men jeg synes jo alltid det da.
|
|
|
#12 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Den optimale storbyen å dra til før jul?Jeg ELSKER stemningen og julemarkedene i tyske byer før jul. Jeg er personlig best kjent i Hamburg og i München og kan sterkt anbefale disse to for julestemning. Julemarkedene åpner generelt sett mandagen før 1. søndag i advent (kan variere). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Den optimale storbyen å dra til før jul?Praha!
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Den optimale storbyen å dra til før jul?
York er flott; kun vært i jan/feb. London er for overfylt i desember synes jeg.
|
![]() |
|
|