Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

«Helt suvereneste…» Hjelp!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-25, 20:31   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

«Helt suvereneste…» Hjelp!

Jeg har fått en sang fra Pulverheksauniverset på hjernen, og finner ikke ut hvilken den er - kan du hjelpe? Mener å huske at den var på en CD (knirk) med rødt cover - evt en eller annen samleplate med barnesanger. Det er en ganske Up-beat melodi, og en tekstlinje i retning av «Jeg er den peneste, fineste, helt suvereneste, …. som fins». Jeg tenkte kanskje Drømmeprinsen, men det er ikke den sangen som ligger på Spotify.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-25, 21:17   #2
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: «Helt suvereneste…» Hjelp!

Chat svarer:

Linjen «Jeg er den peneste, fineste, helt suvereneste» er fra «Tannpusse-sangen», som Maj Britt Andersen synger på barneplata Kjerring med staven (1984).

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-25, 23:03   #3
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

With all due respect etc, her tror jeg nok chaten tuller og tøyser og juger litt.

Gammel 23-09-25, 01:18   #4
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Her er i alle fall Drømmeprinsens sang på Spotify. Den inneholder noe av det du beskriver, men ikke alt.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-25, 08:44   #5
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det høres litt ut som en versjon av en sang fra Reisen til Julestjernen (den originale filmen). Den som narren synger for å gjøre narr av greven, med "jeg er den (...) greven som fins".

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-25, 10:20   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Sorry, nei! Men takk for innspill.

Gammel 23-09-25, 10:39   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg mener å huske den er fra Jul med Pulverheksa eller noe sånt. Har den vagt i minne fra juleforestilling for mange år siden.

Gammel 23-09-25, 11:37   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan det hende du blander det med Politimannens sang? Den er jo mye "det er jeg som er den tøffeste her" og trallala?

Gammel 23-09-25, 12:11   #9
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Kunne ha vært, men nei til den og, Ru. Nå har jeg til og med forsøkt å synge til Shazam, men den spiller heller ikke på lag.

Gammel 23-09-25, 12:26   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er hakket før jeg har rundet Pulverheksa, og det er et par år siden sist for å si det sånn. Men jeg skal spørre frøkna senere, hun kan jo hele skjiten utenat.

Gammel 23-09-25, 15:35   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøv å nynne sangen på google søk (appen) den er god.

Gammel 23-09-25, 18:04   #12
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Kan det være Madam Mim fra Sverdet i Steinen? Eller Harald Heide Sten i Reisen til julestjernen?

Gammel 23-09-25, 22:41   #13
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Det må jo være Drømmeprinsens sang?

Drømmeprinsens sang
Tekst: Ingunn Aamodt Musikk: Morten Heiberg
1
Det er ikke lett
å være så pen.
Holde håret så flott
og huden så ren.
Men jeg gjør mitt aller beste
og er penere enn de fleste.
2
Det er ikke lett
å være perfekt.
Kjøre skikkelig stil
og snakke så kjekt.
og er kjekkere enn de fleste.
Refreng
Se på meg
Er jeg ikke flott?
Lukt på meg
Jeg lukter veldig godt
Hør på meg
Jeg synger:
Tra-la-la-la-la-la
3
Det er ikke lett
å være en prins.
Være den peneste
prinsen som fins.
og er vakrere enn de fleste

Gammel 24-09-25, 19:34   #14
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Herlig, Ru, det har jeg og. Finner den ikke på Spotify, men skal nynne til Google i morgen. Jeg skjønner jo at jeg ikke klarer å formidle melodien her.

Gammel 24-09-25, 19:52   #15
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

https://youtu.be/6cvvytOyRRk?feature=shared

Drømmeprinsens sang fra YouTube.

Gammel 24-09-25, 23:05   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan det være Drømmeprinsens sang?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-25, 00:59   #17
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Fnis. Nei.

Gammel 25-09-25, 10:05   #18
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Falskt minne.

Gammel 25-09-25, 16:51   #19
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Falskt minne.

Hele familien sang med. Mulig next step blir å lete fram gamle cd’er og iPoder. Google var heller ikke imponert over hverken nynning eller sang.

Gammel 26-09-25, 12:46   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg faktisk hørt på Pulverheksa-sanger for første gang i mitt liv. Hvem hadde trodd.

Dette må du finne ut av, Anda.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.