|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norgespris på strøm?Jeg lærte også i fjor at å kjøre en vaskemaskin koster omtrent ingenting. Når tabloidavisene i perioder hevder at det koster 40 kroner å ta en dusj (uten støtte), så trodde jeg det kanskje kostet 10 kroner å vaske klær. Men neida. Heldigvis. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Norgespris på strøm?Tibber-appen sier at _jeg_ betaler 56,6 øre kWh med strømstøtte og 50 øre kWh med Norgespris.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norgespris på strøm?
Regnestykket avhenger om du regner på hele 2024, eller ett år tilbake i tid f.eks, eks sept 24-sept 25. Tibber har kanskje brukt et annet tidsintervall for sin utregning? Det var tilfellet i min app, den sa meg at jeg ville tapt 6000 kroner om man regner sept 24-sept 25, men for 1.jan-31.des 2024 (vist i elhub) var regnestykket annerledes fordi prisene var høyere i 2024. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Norgespris på strøm?Takk for tips om Elhub.
|
|
|
#66 |
|
Kontrollfrik
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Introvert optimist
|
Jeg bor i Porsgrunn og det er i den dyreste regionen. Vi bruker ganske nøyaktig 30 000 i året. Vi har stort hus, men har etterisolert, har nye vinduer og dører (relativt. De eldste er 17 år.) og har varmegjenvinningsanlegg.
|
|
|
#68 |
|
Kontrollfrik
Sv: Norgespris på strøm?Da tror jeg vi bor i samme region (NO2). Vi bruker 16000, muligens 20000, kWh i året og sparer kun 1800 på å velge Norgespris. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Norgespris på strøm?Jeg får nok ikke sjekka på elhub, det står i mannens navn så han må vel logge inn. Tibber appen sier vi ikke bør bytte, men også at den ikke har nok data til å svare sikkert, for vi byttet til det i april.
|
|
|
#70 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norgespris på strøm?Vi vil spare 2700,- ifht i fjor, i følge Elhub. (Indre kalde Østland)
|
|
|
#71 |
|
I mål
|
Sv: Norgespris på strøm?Jeg tar denne litt opp igjen. Har sett på Elhub og det ser ut som om jeg vil få en del lavere strømregninger gjennom hele vinteren i Oslo. Det frister jo en del. Noen i Oslo som har funnet ut noe annet som gjør at man bør droppe dette? |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Peppy!
|
Det virker å være unison enighet om at det lønner seg i Oslo. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Det er mitt inntrykk også.
|
|
|
|
#75 |
|
finner ut av mye
|
Er usikker fordi det er ikke så mye jeg ville spart, og som Polyanna skriver så kan det jo hende forbruket går opp når prisen er den samme hele tiden.
|
|
|
#76 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Norgespris på strøm?Hvis det skeptikerne sier slår til om at dette vil medføre at færre gidder å gjøre tiltak som å spare strøm og bruke strøm på tider da det er mindre press og lavere priser, så vil prisene stige ytterligere, og det vil lønne seg enda mer å gå over til norgespris. Her i huset ser vi ikke annet valg enn å gå over. Vi har smartlading og endel andre tiltak som kommer til å bli videreført uansett, men vi trenger forutsigbarhet. Det har vært enkelte måneder at vi har hatt strømregning på 6-7000 kr. Det er altfor mye.
|
|
|
#78 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Norgespris på strøm?Det blir fortsatt tillegg ut over selve prisen for strøm, det skal fortsatt betales nettleie. Det er et stort insentiv for å holde forbruket nede for vår del. Nettleien vil etter det jeg forstår fortsette på samme nivå. Jeg ser på vår faktura at den er ulik på dagtid og for helg og natt. For september hadde vi 1000,- i strømforbruket og 500,- i nettleie. I tillegg fastpris til leverandør og noe slik. Det vil absolutt lønne seg for oss å begrense forbruket også med Norgespris.
|
|
|
#79 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Norgespris på strøm?Jeg har inngått avtale nå.
|
|
|
#80 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Norgespris på strøm?Inngått avtale, det lønner seg selv med fyring og vv fra fjernvarme. Elbil betaler jeg for i tillegg, har ikke egen lader. Bor i dyreste sonen. Jeg kan bli skyldig opp til 50 øre i juli, august og september, men da er det heller ikke forbruk. Er 1 til 2 personer annen hver uke. 3 pers de andre ukene.
|
|
![]() |
|
|