Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Norgespris på strøm?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-25, 14:23   #61
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgespris på strøm?

Jeg lærte også i fjor at å kjøre en vaskemaskin koster omtrent ingenting. Når tabloidavisene i perioder hevder at det koster 40 kroner å ta en dusj (uten støtte), så trodde jeg det kanskje kostet 10 kroner å vaske klær. Men neida. Heldigvis.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-25, 15:24   #62
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tibber-appen sier at _jeg_ betaler 56,6 øre kWh med strømstøtte og 50 øre kWh med Norgespris.
Men elhub sier at jeg hadde betalt 700 kr mer i 2024 om jeg hadde hatt Norgespris.

Er det noen som har en te-skje som virker?

Gammel 19-09-25, 15:49   #63
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarte heller ikke å skjønne om Elhub regnet pris med eller uten mva, som vi er fritatt for i mitt område.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-25, 15:59   #64
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Tibber-appen sier at _jeg_ betaler 56,6 øre kWh med strømstøtte og 50 øre kWh med Norgespris.
Men elhub sier at jeg hadde betalt 700 kr mer i 2024 om jeg hadde hatt Norgespris.

Er det noen som har en te-skje som virker?

Regnestykket avhenger om du regner på hele 2024, eller ett år tilbake i tid f.eks, eks sept 24-sept 25. Tibber har kanskje brukt et annet tidsintervall for sin utregning? Det var tilfellet i min app, den sa meg at jeg ville tapt 6000 kroner om man regner sept 24-sept 25, men for 1.jan-31.des 2024 (vist i elhub) var regnestykket annerledes fordi prisene var høyere i 2024.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-25, 18:47   #65
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips om Elhub.

Vi vil spare mellom 6000 og 9000 i året. Vi har et veldig stabilt forbruk fra år til år. Så dette er reelle tall.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-25, 20:06   #66
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Takk for tips om Elhub.

Vi vil spare mellom 6000 og 9000 i året. Vi har et veldig stabilt forbruk fra år til år. Så dette er reelle tall.

Nå husker jeg ikke hvor du bor, men jeg trodde VI bodde i en av de dyreste strømregionene, eller har dere et ekstremt høyt forbruk?

Gammel 19-09-25, 20:15   #67
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå husker jeg ikke hvor du bor, men jeg trodde VI bodde i en av de dyreste strømregionene, eller har dere et ekstremt høyt forbruk?

Jeg bor i Porsgrunn og det er i den dyreste regionen. Vi bruker ganske nøyaktig 30 000 i året. Vi har stort hus, men har etterisolert, har nye vinduer og dører (relativt. De eldste er 17 år.) og har varmegjenvinningsanlegg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-25, 20:56   #68
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Da tror jeg vi bor i samme region (NO2). Vi bruker 16000, muligens 20000, kWh i året og sparer kun 1800 på å velge Norgespris.

Nå ser faktisk mannen at vi har regnet feil. Vi sparer 2800 i året.

Gammel 20-09-25, 17:55   #69
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg får nok ikke sjekka på elhub, det står i mannens navn så han må vel logge inn. Tibber appen sier vi ikke bør bytte, men også at den ikke har nok data til å svare sikkert, for vi byttet til det i april.

Men vi bor i No3, så planen er i alle fall å avvente og se hva som skjer når kabelen over sognefjorden åpner. Dagens gjennomsnittpris er 13 øre, med en topp på 30 kl 18. Bilen vår lader jo alltid om natten, stort sett på grid awards negativ pris, men i alle fall på langt, langt under norgerspris-nivå.

Gammel 20-09-25, 18:57   #70
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vi vil spare 2700,- ifht i fjor, i følge Elhub. (Indre kalde Østland)

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-25, 10:17   #71
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar denne litt opp igjen. Har sett på Elhub og det ser ut som om jeg vil få en del lavere strømregninger gjennom hele vinteren i Oslo. Det frister jo en del. Noen i Oslo som har funnet ut noe annet som gjør at man bør droppe dette?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-25, 17:26   #72
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tar denne litt opp igjen. Har sett på Elhub og det ser ut som om jeg vil få en del lavere strømregninger gjennom hele vinteren i Oslo. Det frister jo en del. Noen i Oslo som har funnet ut noe annet som gjør at man bør droppe dette?

Det virker å være unison enighet om at det lønner seg i Oslo.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-25, 20:22   #73
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Det er mitt inntrykk også.

Gammel 24-09-25, 20:33   #74
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Vi er i NO 3 og sitter på gjerdet foreløpig.

Gammel 25-09-25, 01:43   #75
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Til min store overraskelse gjorde Tallulah i en annen tråd meg oppmerksom på at kostnadene ved å kjøre en runde i vaskemaskinen, selv på 90 grader, er omtrent neglisjerbart. Faktisk er sannsynligvis selve vaskemidlet dyrere!

Hva er grunnen til at du er usikker på om du vil velge Norgespris? Å velge fastpris er alltid en gambling, men selv tviler jeg på at strømprisene ut 2026, i alle fall i høst- og vintermåneder, kommer til å være lavere enn 50 øre per kWh. Er det noen annen grunn til at man bør tenke seg om to ganger før man velger Norgespris?

Er usikker fordi det er ikke så mye jeg ville spart, og som Polyanna skriver så kan det jo hende forbruket går opp når prisen er den samme hele tiden.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-25, 09:41   #76
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hvis det skeptikerne sier slår til om at dette vil medføre at færre gidder å gjøre tiltak som å spare strøm og bruke strøm på tider da det er mindre press og lavere priser, så vil prisene stige ytterligere, og det vil lønne seg enda mer å gå over til norgespris. Her i huset ser vi ikke annet valg enn å gå over. Vi har smartlading og endel andre tiltak som kommer til å bli videreført uansett, men vi trenger forutsigbarhet. Det har vært enkelte måneder at vi har hatt strømregning på 6-7000 kr. Det er altfor mye.

Gammel 25-09-25, 12:13   #77
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg har også skjønt det sånn, og byttet igår.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-25, 12:27   #78
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det blir fortsatt tillegg ut over selve prisen for strøm, det skal fortsatt betales nettleie. Det er et stort insentiv for å holde forbruket nede for vår del. Nettleien vil etter det jeg forstår fortsette på samme nivå. Jeg ser på vår faktura at den er ulik på dagtid og for helg og natt. For september hadde vi 1000,- i strømforbruket og 500,- i nettleie. I tillegg fastpris til leverandør og noe slik. Det vil absolutt lønne seg for oss å begrense forbruket også med Norgespris.

Gammel 25-09-25, 12:36   #79
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har inngått avtale nå.

Gammel 25-09-25, 13:43   #80
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Inngått avtale, det lønner seg selv med fyring og vv fra fjernvarme. Elbil betaler jeg for i tillegg, har ikke egen lader. Bor i dyreste sonen. Jeg kan bli skyldig opp til 50 øre i juli, august og september, men da er det heller ikke forbruk. Er 1 til 2 personer annen hver uke. 3 pers de andre ukene.

Hytta i Trøndelag får vente, det er en helt annen strømpris der, og vi er veldig gode på å fyre med ved hele året, er selvforsynte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.