|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Leser
|
Er det noe dere ikke gjør?Jeg tenker da på om det er ting dere absolutt ikke kunne tenke dere å gjøre fordi dere tenker det er umulig, skremmende, ubehagelig etc. Ikke bare at dere ikke har lyst.
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Nå bestemte jeg meg for noen år siden for å ikke la meg skremme fra å gjøre noe fordi det er skummelt, antatt ubehagelig eller noe jeg tror jeg ikke kan klare, så jeg vet ikke helt om jeg klarer å svare. På skummelt-listen min for 20 år siden stod for eksempel slalåm, hoppe fra klipper, delta i kortere, mindre løp der alle løper kjempefort og man kommer sist. På ubehagelig-listen: isbading, yoga. På det jeg tror jeg ikke klarer: langrenn, snekre større ting.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Så målet mitt er å flytte ting fra «jeg er redd for det», «det er sikkert ubehagelig» eller «det klarer jeg aldri» til «næsj, har ikke lyst» eller «jøss, det var ikke så verst» gjennom å prøve det.
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Jeg kommer aldri noensinne til å sette meg på kanten av et stup og dingle med bena (og ta bilde og legge i SoMe). Har skikkelig høydeskrekk. Når jeg ser folk som står helt på kanten på prekestolen, får jeg skikkelig vondt i magen. Via ferrata er definitivt IKKE noe jeg kommer til å prøve. Jeg kan ta gondolheis, da. Det er opplevelsen bratt uten skjerming jeg er helt sykt redd for.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Det gjør ikke jeg heller, fordi jeg genuint mener det er idiotisk, pøblis.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Det er noen ting jeg virkelig ikke ser noe poeng i å flytte fra "redd for det" til "ubehagelig".
|
|
|
#7 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Jeg ser ikke skrekkfilmer - det har for mye langtrekkende konsekvenser, og ødelegger livskvaliteten min unødvendig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Jeg syns ikke det er noen allmenn regel at folk «bør» drive og flytte ting, altså. Men JEG levde 30 år med store begrensninger på eget liv, fordi jeg litt pga personlighet og litt pga en negativ og «det går aldri» og overbeskyttende mor, droppet masse greier som virkelig kunne gitt meg glede og mestring, og jeg trengte å hale meg selv ut av det.
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?
Dette! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?
Jeg skjønte det altså. Og jeg har ting jeg utfordrer meg selv på. Samtidig så kjenner jeg masse folk som er sånn "kom igjen, det er viktig at hodet kan styre kroppen!" Men er det egentlig det? Er de et bedre menneske enn meg fordi de har hoppet i fallskjerm, liksom?
|
|
|
#11 |
|
Peppy!
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Jeg har tusen ting jeg ikke gjør. Men jeg er ikke opptatt av å skulle gjøre det heller, med mindre det begrenser meg, slik at jeg går glipp av noe jeg har lyst til. Som fallskjermhopping som Tallulah nevner. Jeg ønsker jo ikke å ha slike opplevelser, så jeg ser ingen grunn til å trosse den frykten. Men å tørre å delta i en paneldebatt eller å reise til et eksotisk land er ting hvor jeg trenger å pushe meg, fordi ellers blir ikke livet mitt slik jeg ønsker. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Tja... Jeg har ikke så mange ting jeg skulle ønsket jeg kunne gjøre som jeg ikke gjør pga redsel, ubehag. Mer det at jeg har blitt så gammel at jeg er komfortabel med at det er en del ting jeg ikke gjør. Som slalom f.eks. Jeg har rent en del,men for noen år siden så skadet jeg meg ganske godt etter fall i bakken. Og til å begynne med så var jeg litt sånn at følte at jeg måtte komme i gang igjen. Helt til jeg innså at jeg egentlig ikke hadde så stor glede av det. Og at siden jeg følte meg mer ukomfortabel i bakken enn gleden ved å være der så bestemte jeg meg for at det trenger jeg jo ikke. Så nå har jeg ikke vært der på flere vintre. Jeg har hoppet i strikk og føler ingen trang til å gjøre det på nytt. Jeg er glad i å bade,men hopper ikke fra rinmeteren. Men kjenner heller ikke på lysten. Eneste jeg egentlgi kan komme på er at jeg kunne tenke meg å være bedre på langrenn,men er så ufattelig dårlig og redd i bakker at det kommer jeg ikke til å mestre. En annen ting som jeg heller ikke har klart å legge fra meg er at jeg skulle ønske jeg likte youghurt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noe dere ikke gjør?En del ting jeg heller ikke gjør, fordi jeg er ikke tør. Som å hoppe fra høye ting, fallskjerm, klipper, eller i strikk etc, eller ta veldig høye ziplines. Høye, smale fjellparti går helt fint, der har jeg kontroll. Men sliter mer med å stole på menneskelige konstruksjoner og at folk jeg ikke kjenner har gjort det de skal, uten å slumse eller gjøre en feil. Spesielt når det er fritt fall, høy fart og/eller store krefter involvert (rolige ting, som klatring, går fint selv om det blir høyt). Så jeg bare gjør det ikke, og har heller ikke behov for å utfordre meg på det, for det er ikke noe som begrenser livet mitt på noe vis.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-09-25 kl 14:57. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Ja, herlighet, masse!
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Masse jeg ikke gjør og ikke har noe som helst ønske om å gjøre. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Det er jo mange ting jeg ikke gjør, der i blant ting som hadde trigget frykt. Likevel er det ingenting jeg har lyst til å gjøre som jeg avstår fra pga ubehag eller redsel. Min største utfordring må være høydeskrekken, der har jeg hatt min del av ubehagelige opplevelser, men jeg har alltid klart å overvinne den på et vis. Selv om det har innebåret å krype hulkende over fjellrygger. Har vært på såpass mange turer i fjellet både i utlandet og her hjemme, at jeg hadde gått glipp av altfor mange nydelige opplevelser hvis jeg hadde latt høydeskrekken lamme meg. Skrekken er forresten mye mer håndterbar når jeg er sikret, enten i sele eller på andre måter. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Jeg vet ikke om det er så mye som jeg ikke gjør pga frykt. Ikke "fysisk" frykt i alle fall.
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Njei, jeg har høydeskrekk og vil nok ikke aktiv oppsøke fallskjermhopping, men jeg er også en adrenalinjunkie og synes det er aller gøyest å få til ting jeg var redd for, så jeg tror jeg hadde gjort det om jeg hadde «måttet». |
|
|
|
|
|
#20 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noe dere ikke gjør?Dra på telt-tur
|