|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glad
|
Floksa eller andre høy-kompetente personerOg med «høy» mener jeg faktisk høy.
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Floksa eller andre høy-kompetente personerKan ihvertfall anbefale denne typen sekk til å pakke i: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glad
|
Sv: Floksa eller andre høy-kompetente personerTakk for tips. 500 kg står det, er det en gedigen pose?
|
|
|
#4 |
|
Glad
|
Sv: Floksa eller andre høy-kompetente personerDet er uansett ikke lenger unna enn 2 timer biltur så vi får eventuelt ta en suppleringsrunde. Men hadde vært greit å slippe. Venninna skal også, så det blir 2x110 kilo og to hester på tur.
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Sv: Floksa eller andre høy-kompetente personer
De finnes i ulike størrelser, husker ikke hvilken det er vi har.... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glad
|
Spon ja, det må sjekkes og! Håper de har det da. Satser på å stappe to hester i en henger og kjøre en vanlig henger i tillegg.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Floksa eller andre høy-kompetente personerEnsilage eller tørt høy? Åpne poser, og om det holder seg i 11 dager kommer an på kvaliteten i rundballen også, egentlig. Jeg hadde satset på å kjøre to runder, hvis mulig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Enda en som trener
Ja, det ville jeg og gjort. Hestene i en henger og alt det andre i den andre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Sv: Floksa eller andre høy-kompetente personerHvor tørt er høyet?
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Floksa eller andre høy-kompetente personerMen å lagre ensilage i åpne poser i en åpen henger (altså med tak, men med åpen dør) vil ikke være veldig annerledes enn hvordan vi lagrer ensilage i stallen vår, der åpnes en og en rundball og lagres i en container med åpen dør. Nå brukes den jo gjerne opp i løpet av en ukes tid, men lell. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Sv: Floksa eller andre høy-kompetente personerMye høykompetanse her!
|
|
|
#13 |
|
heimføing
|
Står at bigbag'en tåler 500 kg, ikke at den rommer 500 kg. Høy veier nesten ingenting, så det blir vel hundrevis av småposene du nevnte å bruke først. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
Sv: Floksa eller andre høy-kompetente personerJeg er uenig i at det kan lagres. Fôr må ha tørrstoff innhold som høy (85%) for å kunne lagres med lufttilgang. En mulighet er å riste fôret daglig slik at det tørker, men det fordrer godt vær og tørr luft. Fôr som ikke er lagringsdyktig (ref tørrstoff %) begynner nedbrytningsprosessen umiddelbart når det kommer luft til. Er det tilsatt ensileringsmiddel øker holdbarheten noe. Men ikke 11 dager.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Floksa eller andre høy-kompetente personerKan dere få kjøpt små firkantballer med høy siden det bare er for en kort periode? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
|
|
|
#17 |
|
Glad
|
Sv: Floksa eller andre høy-kompetente personerTakk for enda mer innspill og tips til emne som jeg kan studere når jeg har tid, dvs når jeg ikke har hest lenger.
|
![]() |
|
|