Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #03

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-25, 19:50   #241
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #03

Det med fingrenes selvstendighet, eller mangel på sådan, ble interessant når dere skriver om egne erfaringer også.
Malama: Det er i fm fingertromming på bordet at jeg la merke til ringfingerens manglende selvstendighet hos meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-25, 23:58   #242
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, løfting er litt verre enn tromming.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-25, 19:30   #243
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva jeg kan bruke tørket aronia til. Som jeg fikk i et glass, fra ei venninne. Foreløpig står den til pynt i ei hylle på kjøkkenet, fordi glasset er dekorativt.

Gammel 30-09-25, 13:27   #244
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva jeg kan bruke tørket aronia til. Som jeg fikk i et glass, fra ei venninne. Foreløpig står den til pynt i ei hylle på kjøkkenet, fordi glasset er dekorativt.

Bærene? De kan du strø på müsli, f.eks. Det er litt "snurpende", men gode som garnityr.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-25, 13:31   #245
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bærene ja. Synd jeg nesten aldri spiser müsli ... Men kanskje som garnityr på andre ting? Hvordan er det i saus tro, til kjøtt/vilt f.eks, som jeg ellers bruker tyttebær eller einebær?

Gammel 30-09-25, 13:47   #246
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Bærene ja. Synd jeg nesten aldri spiser müsli ... Men kanskje som garnityr på andre ting? Hvordan er det i saus tro, til kjøtt/vilt f.eks, som jeg ellers bruker tyttebær eller einebær?

Det vil jeg tro er godt. Jeg hadde glatt prøvd det.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-25, 15:40   #247
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppi grøt? Jeg blander tørkede tranebær i den grøten jeg lager av cottage cheese, kefir og chiafrø og lar stå over natten.

Gammel 30-09-25, 15:53   #248
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Godt tips, men jeg spiser heller ikke grøt (dvs bortsett fra veldig tradisjonell rømme- eller risengrynsgrøt i spesielle anledninger).

Gammel 02-10-25, 03:11   #249
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor er det mer akseptert å være morgenfugl enn nattugle?

Gammel 02-10-25, 09:40   #250
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Et så godt spørsmål burde egentlig havnet i Såpekassetråden! Hvorfor er verden innrettet etter døgnrytmen til halvparten av oss, og så må vi andre bare tilpasse oss som best vi kan. Gjesp!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-25, 10:28   #251
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Fordi vi a-mennesker stod opp først.

Gammel 02-10-25, 10:32   #252
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Fordi vi a-mennesker stod opp først.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-25, 10:34   #253
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvorfor er det så vanskelig å levere en timeliste? Jeg skjønner godt at man glemmer det innimellom, men uke etter uke? Og ikke bare gjøre det etter første påminnelse?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-25, 12:22   #254
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hva det er som gjør at kroppen noen ganger er veldig mottakelig for trening, mens det andre ganger er helt pyton. (Jeg har ikke hatt mensen på en del måneder nå, og tror ikke at dette er syklusrelatert.)

I går hadde jeg en usedvanlig god treningsøkt. (Takk til Divine som pusher meg akkurat passe mye.) Jeg klarte mer vekter i både benkpress og markløft enn jeg har gjort tidligere, og jeg klarte faktisk en god del rep også. I dag kjenner jeg at kroppen er sånn perfekt sliten, slik at jeg igjen får bekreftet at det var en god økt.

Hvorfor kan det ikke alltid være sånn?

Gammel 02-10-25, 13:08   #255
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Kva er eigentleg vitsen med ventelistegarantien når helsevesenet berre "ghostar" (for å bruke ungdommen sitt språk) pasienten tross fleire purringar.

Gammel 03-10-25, 00:21   #256
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Nå lurer jeg på om hunder kan være mørkredd? Vi er på hytta nå, og vofsen piper og skjelver mye når han er ute. (Første gang han er her, så alt er nytt og ukjent).

Gammel 03-10-25, 08:01   #257
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hunder kan fint være mørkeredd og se spøkelser, altså ting de ikke forstår hva er. Går ve litt i faser dette.

Gammel 03-10-25, 08:05   #258
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det der hører jeg ofte, men jeg (som morgenfugl) opplever definitivt ikke dette. Det er alltid kjempegøy å gjøre narr av meg som er trøtt på kvelden. Venninna mi som er motsatt, får all verdens forståelse.
(Tipper det handler om perspektivet en selv har).

Gammel 03-10-25, 10:13   #259
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigerfars begravelse er på fredag. Knerten (da 18 år) har blitt bedt om å bære kiste. (Det samme har knertens jevngamle fetter.) Knerten er redd for at han ikke er sterk nok. Knerten er ingen toppidrettsutøver, men er i helt normal fysisk form for en 18-åring. Ikke sant det er tilstrekkelig?

(I parentes kan nevnes at Knerten er glad for å bli spurt, og synes at det er et fint "bidrag" i prosessen, men han er god på å bekymre seg for alt mulig rart.)

Gammel 03-10-25, 10:17   #260
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Tro om vi kan hive ut hummerteiner med pappa sitt registreringsnummer siden han nettopp døde og vi ikke har registrert oss før vi kom på det nå?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.