|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKDet får man nå også. Men det er som en sykemelding, ingen kan tvinge deg til å ta i mot det. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKAltså, jeg skal innrømme at jeg ikke følger med på UB, og jeg har heller ikke satt meg spesielt inn i denne saken. Men jeg synes det er litt søkt å snakke om at hun «absolutt ville jobbe» og å ha en mening om det og om hvor god eller dårlig mor hun da er, for å sette det litt på spissen. Jeg vil anta at ingen kvinne i Norge ligger på prematuravdelingen og absolutt vil jobbe der og da. Det er vel rimelig å anta at det er andre årsaker til dette, og det kan jo nettopp være angsten for å miste jobben. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRK
Var det deg? Jeg så på Dax18, og tenkte "det der har jeg hørt noen si før". Og det hadde jeg jo.
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKSaken her er vel at det er usikkert om hun ville fått kontrakten for sesong 4 om hun jobbet i sesong 3 eller ikke. Har du kontrakt for sesong 3 har du ikke kontrakt for sesong 4. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Øyboer
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg tenker som deg og Hyacinth. Hadde vært fint om det kom frem, men tenker redselen for jobben snakket, og snakker fortsatt. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Rockesøster
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKSorry, men hulkegråting på sin kanal der en selger sjela, ungen, drit og mannskit for spons og hvor narrativet i saken endres til stadig biter ikke på meg.
|
|
|
#67 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg synes denne saken er dritvanskelig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKNextlife sier det MYE bedre enn meg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKJeg er med Pøblis og Nextlife.
|
|
|
#71 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#72 |
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKMen det er jo mulig at hun ikke hadde fått sesong 4 selv om hun hadde jobbet i sesong 3 om hun var gravid eller ikke. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Permakulturell
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKAv det jeg har fått med meg i media og diskusjonen her, er den reelle problemstillingen følgende: en situasjon (prematur fødsel i dette tilfellet) utløste et behov for en erstatter for en person på frilanskontrakt i et prosjekt. Den som ble erstattet fikk sitt honorar, men ville helst ikke bli erstattet.
|
|
|
#74 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKNei, det var en god oppsummering, Eia.
|
|
|
|
|
#75 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tror nok oppdragsgiver har sitt på det tørre når de oppfyller sin del av kontrakten.
|
|
|
|
|
#76 |
|
can-jur
|
Det er ikke en teoretisk øvelse altså.
|
|
|
|
#77 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKI hennes tilfelle vil jeg absolutt si at løsningen var god nok. Hun fikk betalt ut kontraktstiden. Og sånn bør det jo være. At hun ikke fikk fornyet kontrakt for en ny sesong, vet vi jo ikke om er relatert til barnefødselen. NRK valgte å bruke en av sine fast ansatte for å gjøre jobben i stedet for å leie inn en frilanser, noe som i og for seg er ønskelig fra et arbeidsrettsperpspektiv.
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKDet pussige er at hun har sagt at amming var viktig for henne. Da jeg hadde prematurt barn, så hadde jeg pumping hvert 1,5 t hele døgnet tre døgn i strekk når det var økedøgn, amming hver 3 time og sondemating hver 3 time. Man fulgte et skjema man fikk fra sykehuset. Hvordan hun skulle ha kombinert det med jobb og reisevei 10-11 t i døgnet aner jeg virkelig ikke.
|
|
|
#80 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRKNå har lest at hun ikke har spist på en uke, og at NRK har brutt loven. Dagbladet.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 20-10-25 kl 00:00. |
|
|
|
![]() |
|
|