|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
Italia - ferietipsJeg vil til Italia neste sommer, men lurer på hvor vi skal dra. Så her håper jeg dere har noen gode tips.
|
|
|
#2 |
|
Klar
|
Sv: Italia - ferietipsDe kriteriene tror jeg kan treffe mange steder i Italia. 😊 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Italia - ferietipsFor noen år siden fløy vi til Nice og tok toget til San Remo. Vi bodde dessverre litt langt oppi høyden, uten bil, så vi fikk ikke brukt byen og stranden så mye som vi ønsket. Verdt å sjekke ut i hvert fall!
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Italia - ferietipsFly til Roma, Napoli, Pisa, Milano, Bologna og Catania. Ta et tog til kyst og by. Charter og fyll skal du lete lenge etter. Barn på ferie langs kysten og sjøene i nord er det mye av, finner du strender med stein og klipper er det færre barn. Hoteller i høy prisklasse og uten familierom eller kjøkken har få barn. Som Taormina, Sortento og Iscia Porto.
|
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Italia - ferietipsAkkurat det med å kunne bade ville jeg sjekket ut litt. Vi har vært en del steder der det ikke har vært lett å kunne bade. Det er ofte klippete og stenete og de gode badeområdene er ofte privatiserte, slik at man må betale seg inn på ganske fulle anlegg. Ett sted hadde vi sett bilder av at det så ut som om det var mulig å bade, men det var likevel mye mer krevende enn vi trodde. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Italia - ferietipsMin erfaring er at strendene i Italia er fylt opp av solsenger/parasoller som må leies. Vi har ikke funnet strender som vi har kunnet benytte gratis de stedene vi har vært.
|
|
|
#7 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Italia - ferietipsTakk for tips alle! Jeg ser det er mye oppoverbakker langs kysten i Italia
|
|
|
#8 |
|
intro
|
Sv: Italia - ferietipsAnbefaler Riva den Garda ved Gardasjøen. Det går direktefly til flere byer i nærheten, f.eks. Verona. Vi har vært i byen Garda også - koselig, men mindre enn Riva.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Italia - ferietipsSestri Levante i Liguria er helt nydelig.
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Italia - ferietips
Jeg var der en gang for ca 21 år siden (fordi jeg tror storesøster på 20 ble til på den turen
|
![]() |
|
|