|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Verktøy/app for "familiegjøremål"Vi brukte trello en periode, men det er litt overkill. Jeg kommer stadig på småtteri som skulle vært gjort, også blir det glemt. Eller jeg nevner det til mannen, og så blir det glemt. Stort og smått. Jeg har lyst til å VELDIG lett kunne kaste det inn i en delt liste, og også ha muligheten til å tagge det til tema og viktighet, og kanskje legge til en frist. Og så må den kunne deles med mannen.
|
|
|
#2 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Dette visste jeg ikke at jeg trengte, men det trenger jeg virkelig. Den bør kobles til posisjon også. Så det kommer et lite pip hvis jeg er nærmere feks en butikk jeg trenger noe fra, men ikke drar ens ærend for å kjøpe.
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Vi har brukt TimeTree, men det ser ut til at vi har langt mindre koordineringsbehov enn det dere har. Vi bruker den mest for å koordinere hvem som er hvor og når.
|
|
|
|
#4 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Kjenner at jeg nesten trenger en gruppe for oss som har en flekk på soverommet.
|
|
|
#5 |
|
koko
|
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Har du sjekka ut Google Keep? Der kan du dele gjeremål og lister og legge inn alarm. Sikkert ikkje heilt det du er ute etter, men eit lite stykke på veg kanskje?
|
|
|
#6 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Vi bruker OurGroceries til det. Det er jo bare en handleliste, men vi har lister for mathandling, to do, husk på til ferie, mm. Det funker fint, men har ikke detaljene du ønsker.
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Det er Todo-liste i FamilyWall. (Anbefales for oversikt over kreti og pleti avtaler!)
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Vi bruker google Keep. Mest til handleliste, men også til gjøremålsliste i bestemte sammenhenger, som f.eks til jul. Vi har også separate handle-/huskelister for helt bestemte ting, spesielt en for Ikea. Siden både jeg og mannen går inn i en slags zombie-tilstand i det vi går inn døra der, og alt vi tenkte vi skulle passe på å kjøpe "neste gang vi er på ikea" slettes fra minnet umiddelbart, og vi kommer ikke på noe. En slags synkronisert, Ikeaspesifikk amnesi altså.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 17-11-25 kl 14:28. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Google Keep skal testes! (Hvor skriver jeg DET på lista?!)
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Vi bruker keep. Eller, jeg bruker forskjellige versjoner av lister, akkurat nå analogt, men så legger jeg det også i Keep, hvis jeg forventer at Samboeren skal gjøre det.
|
|
|
|
#12 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Vi bruker bring, som bare er en liste der man kan huke av at det er kjøpt inn eller gjort. Vi bruker den til innkjøp i ulike butikker med egne lister, til å huske på hva vi skal ha med til hytta eller syden eller hva man ønsker seg til bursdag eller jul feks. Tror vi har ca 10 ulike lister der
Sist redigert av meisje : 17-11-25 kl 19:01. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
søt
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Bruker også Bring. LIker den!
|
|
|
#14 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Bruker bare Reminder-appen på iPhonen vi da. Kan dele, bruke geofencing, og har alarmer. Funker helt greit, selv om ikke grensesnittet er så veldig sexy.
|
|
|
|
#15 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Akkurat lasta ned Bring! her også, foreløpig bare i bruk som handleliste.
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Siden jeg er livredd for å bli oversett; Jeg anbefaler FamilyWall på det sterkeste. Selv det året det var håndballkamper i alle bauer og kanter, klarte vi holde oversikt hver eneste uke. Det eneste jeg ikke bruker i den er handlelisten, fordi vi hadde OurGroceries fra før.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"
Jeg la akkurat en test-påminnelse på en keep liste, og den lot meg velge, tidspunkt eller sted den skal minnen på, så jeg skal test at en annen minner meg på når jeg kommer hjem.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Jeg er også fornøyd med Familiy wall, bruker delt kalender og diverse handle/huskelister, delt med mannen og eldste barn, fungere fint til vårt bruk |
|
|
|
|
|
#20 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Verktøy/app for "familiegjøremål"Vi bruker keep. Og skjønner nå at den har funksjoner jeg ikke kjenner til.
|
![]() |
|
|