Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #03

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-25, 18:07   #401
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #03

Vinner Viking gullet?

Gammel 30-11-25, 18:25   #402
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vinner Viking gullet?

2-0 allerede, ja.

Gammel 30-11-25, 20:31   #403
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vinner Viking gullet?

Jada!

Gammel 30-11-25, 21:05   #404
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Er det ikke bare for tenåringene å sende ønskelisten til en venn eller til seg selv så ser en jo hva som er reservert.
Har kjøpt men ikke trykket reservert :sær:

Joa det kan de sikkert, men blir kjedelig på julaften da. Vi gikk gjennom noen juler der det var mange like gaver, og ønsk har fjernet det problemet helt, vi slipper byttestress i romjula. Men ikke hvis folk ikke reserverer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-25, 03:06   #405
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Om jeg skal prøve å se en julefilm hver dag I desember.

Foreløpig ingen.

Gammel 03-12-25, 11:32   #406
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

1) hvordan oppbevarer dere balsamico

2) når en er på cafe og får et utvalg av teposer (men bare en tepose av den typen du liker) en liten mugge med varmt vann og en kopp. Har dere teposen i mugga eller i koppen? Om dere har teposen i koppen, tar dere den ut etter 3 minutter og bruker den igjen eller lar dere den ligge i koppen og fyller på vann etterhvert.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-25, 11:41   #407
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1) Balsamico oppbevarer vi i romtemperatur i skapet ved siden av komfyren.

2) Jeg ville puttet teposen i muggen, og så fylt på koppen når det trengs.

Gammel 03-12-25, 12:03   #408
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Balsamico oppbevarer jeg på hylla over komfyren, eller i skuffen ved siden av. Romtemperatur ja.

Har ikke svar på spørsmål 2, kjøper aldri te ute.

Gammel 03-12-25, 12:39   #409
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Tepose i mugge.

Gammel 04-12-25, 15:09   #410
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Balsamico oppbevarer jeg på hylla over komfyren, eller i skuffen ved siden av. Romtemperatur ja.

Har ikke svar på spørsmål 2, kjøper aldri te ute.

Copy paste, nesten. Alle sånne flaskegreier som ikke MÅ være kjølt ned havner i et brett på kjøkkenbenken, ev. høyskapet som står inntil benken. (det er et sånt gammelt 50-talls skap hvor et par av hyllene kan trekkes ut, det er kjekt det. Ikke helt ulikt dette: https://share.google/gpZviBmcDKGrMmg4V, men ulikt likevel.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-25, 04:18   #411
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Om jeg får sove inatt...

Gammel 10-12-25, 12:20   #412
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

I dag lurer jeg ikke egentlig på selvforståelsen DT har, men når han kommer med uttalelser som denne:
«Hvorfor tar vi bare folk fra møkkaland, ikke sant? Kan vi ikke få noen fra Norge, Sverige, bare et par? La oss få et par fra Danmark. Kan dere sende oss noen? Send oss noen snille folk, sa Trump. Trump kalte andre land som Somalia, Haiti og Afghanistan for «helveteshull» så lurer jeg ennå mer på hvor ubevisst han er på egen oppførsel og om han klarer å forstå verden rundt det i det hele tatt.

Hvorfor i all verden skulle folk fra Danmark, Norge og Sverige ønske å dra til et land som i aller høyeste grad er ustabilt for tiden. (T.O. Hentet fra Nettavisen, men jeg finner ikke en egentlig kilde til uttalelsen hans).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-25, 12:53   #413
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

I dag lurer jeg ikke egentlig på selvforståelsen DT har, men når han kommer med uttalelser som denne:
«Hvorfor tar vi bare folk fra møkkaland, ikke sant? Kan vi ikke få noen fra Norge, Sverige, bare et par? La oss få et par fra Danmark. Kan dere sende oss noen? Send oss noen snille folk, sa Trump. Trump kalte andre land som Somalia, Haiti og Afghanistan for «helveteshull» så lurer jeg ennå mer på hvor ubevisst han er på egen oppførsel og om han klarer å forstå verden rundt det i det hele tatt.

Hvorfor i all verden skulle folk fra Danmark, Norge og Sverige ønske å dra til et land som i aller høyeste grad er ustabilt for tiden. (T.O. Hentet fra Nettavisen, men jeg finner ikke en egentlig kilde til uttalelsen hans).

Det er så ufattelig..

Gammel 10-12-25, 18:44   #414
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke de skjønner, ikke en gang han her som virker relativt oppegående har skjønt hva de fleste av oss tenker om Trump og USA nå.

Jack Schultz:

Sitat:

This comment from a friend from Denmark to my post on a UN vote by the US, struck a nerve with me, that I’d like to hear from you. From my recent travels, research and reading, I’m becoming increasingly concerned that the US is burning some bridges with countries, that have stood steadfast for decades. Until now. What are your thoughts? Is there anything we should be concerned about for our grandchildren?

Hans-Henrik Nielsen:

Sitat:

That is a proven fact. Denmark has (for most of my life) been one of the most loyal allies of USA. We have supported and participated in every single US-backed conflict in the world.

In the latest poll in Denmark of 15-20.000 people the result was that around 66% of Danes now see USA as either a direct enemy or as a country that we should not collaborate with.

That is due to tariff war, your political line on women, USAID, Trump's alliance with oligarcs, Trump threatening to take Greenland, Trump's sucking up to Putin, cutting support to Ukraine etc. etc. etc.

Our of 20 people in my network that had planned travels to USA; 19 of them have either cancelled or redirected it to Canada.

There are large business networks being set up with the sole purpose of finding good supplier to replace the current ones from USA.

Overall the view in Denmark is, that USA has become the old, racist uncle that no one wants to visit or have visiting us.

I'm really sorry to say it, because I used to be one of the largets fans of USA.

https://www.facebook.com/photo?fbid=...58326915358331

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2025-12-10_17-40-51.jpg (113,7 KB, 8 visninger)

Sist redigert av Pelen : 10-12-25 kl 18:53.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-25, 12:18   #415
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

1) hvordan oppbevarer dere balsamico

2) når en er på cafe og får et utvalg av teposer (men bare en tepose av den typen du liker) en liten mugge med varmt vann og en kopp. Har dere teposen i mugga eller i koppen? Om dere har teposen i koppen, tar dere den ut etter 3 minutter og bruker den igjen eller lar dere den ligge i koppen og fyller på vann etterhvert.

1. Romtemperatur
2. I koppen hvis det er svart eller grønn te. Det blir bittert om den får trekke for lenge.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-25, 18:41   #416
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Lurer litt på naboen..

Er nærmeste nabo med en fyr med hund. Tror det er bull terrier. Tispe. Vi har bodd her i 1 år nå. Fra første stund har denne hunden bjeffet veldig når hun ser min. Min er en 30 kg fuglehund, bjeffer nesten aldri. Da han var yngre ville han også hilse på alt og alle, nå setter jeg han ofte i sitt og bli når vi møter hunder, går på andre siden av veien. Da er han stort sett opptatt av meg.

Greia er at jeg er lydoverfølsom pga en støyskade, og synes denne nabohunden bjeffer veldig høyt. Derfor har jeg ikke interesse av at de skal hilse. Dette har jeg sagt fra til naboen om. Hunden min går uinteressert forbi når denne hunden er ute i hagen deres. Når de går forbi oss i bånd bjeffer og knurrer hun mot hunden min, hunden min bryr seg ikke.

Naboen sa i starten at hunden min gjerne måtte komme og hilse på deres. Jeg har dårlig erfaring med å hilse, en gang ble hunden min bitt over øyet av noen som gikk forbi oss og lot elghunden deres komme bort til oss uten å spørre. Nylig ble han angrepet av en annen løs hund i nabolaget. Jeg ser ikke poenget med at jeg skal la min uinteresserte hund hilse på noen som alltid bjeffer og knurrer mot han. Naboen har sagt at hunden er sånn fordi den er usikker, han har også sagt at hunden hans ikke spiser opp andre hunder..

I går møtte vi på dem igjen. Jeg går et par meter unna på en plen, setter han i sitt og bli, han er bare opptatt av meg, nabohunden knurrer og prøver å komme i mot oss. De går forbi i bånd. Jeg sier hei når de kommer i mot oss på motsatt side av veien. Hunden knurrer, bjeffer og gjør utfall mot oss. Da sier naboen: "hun kommer nok til å fortsette å gjøre sånn helt til hun får hilse, bare så du er klar over det". Jeg sier bare "litt skeptisk".

Hunden min har en historie med leddplager, etter angrepet av en annen nabohund måtte han ta smertestillende i ihvertfall 1 måned. Jeg har ingen interesse av å la min hund hilse på denne hunden. Skulle ønske jeg sa i går "din hund sin oppførsel er ikke noe problem for oss ", lurer på om naboen mente at det er vårt problem at hunden hans gjør som den gjør mot hunden min..

Gammel 13-12-25, 18:26   #417
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Om det er flere enn oss som ikke orker lage middag eller finne på middag om dagen?

Gammel 13-12-25, 20:23   #418
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Om det er flere enn oss som ikke orker lage middag eller finne på middag om dagen?

Huffja. Det er et ork!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-25, 20:43   #419
millact

Standard

Helt klart!

Gammel 13-12-25, 20:46   #420
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Middag til familien: hatprosjekt for tida

Men det eg lurer på er følgande. Eg blokkar influenserarar over ein lav sko på snapchat. Kvifor er det nokre som må blokkast fleire gongar? Har ikkje får fjerna dei så dukkar dei opp i feeden igjen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.