|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Vegetarisk grøtpinnVi får gjester på lille julaften, og de ønsker seg grøt. Men i min verden må det serveres grøtpinn til, men hva i all verden kan man servere som grøtpinn til vegetarianere?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vegetarisk grøtpinnGravlaks med sennepssaus eller røkelaks med en liten salat ved siden av, kanskje? Eller stekt sopp og løk på godt brød?
|
|
|
#3 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Vegetarisk grøtpinnGodt spørsmål. Bergenske vannkringler er en del av serveringen til rømmegrøten på 17.mai, men de er egentlig ikke særlig gode... og selges vel bare i sesong. Men noe flatbrød-aktig med salt smør, evt. tapenade, men det drar jo smaken i en litt annen retning.
|
|
|
#4 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Vegetarisk grøtpinn
Vegetarianere spiser ikke fisk. Da er de i så fall pescetarianere. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vegetarisk grøtpinnUttrykket "grøtpinn" var ukjent for meg (men jeg antok det var snakk om spekemat til grøt, kanskje særlig til rømmegrøt), så jeg tenkte jeg skulle høre med ChatGPT. Her er deler av svaret.
Plutselig ble det veldig mye mer attraktivt å bli vegetarianer.
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vegetarisk grøtpinnDenne skal selges på Meny: https://www.govegannordic.no/produkt...mak-av-salami/
|
|
|
#9 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Vegetarisk grøtpinnGrøtpinn er litt saltmat, som oftest spekemat, som blir servert sammen med grøt. I Bergen er det visst bare vanlig til rømmegrøt, men i Trøndelag (og derfor hjemme hos meg) kan man legge fram et fat med litt spekeskinke, fenalår og/eller ulike typer spekepølse.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vegetarisk grøtpinnJa, og så serveres det flatbrød til spekematen. Aldri en lørdag uten, i min oppvekst i trøndelag. Kanskje vegetarianerne kan spise flatbrød/smør/noe ost? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
Sv: Vegetarisk grøtpinnFor meg er det saltet som er poenget. Det er godt med noe salt til søt grøt, så ... salte kjeks?
|
|
|
#13 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Vegetarisk grøtpinnNoen jeg snakket med hadde alltid potetgull med paprika til risgrøt. Det er visstnok en veldig god kombinasjon.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vegetarisk grøtpinnPotetgull høres jo ut som greit alternativ.
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vegetarisk grøtpinnAha. Så man serverer proteiner til grøten. Da forstår jeg hvorfor grøt kan telle som en full middag. Divine og jeg diskuterte dette i går.
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vegetarisk grøtpinnJeg har aldri hørt om grøtpinn, selv med oppvekst i Bergen og bostatt i Trondheim på 30. året. Men jeg forsto hva det var da.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Vegetarisk grøtpinn
Takk for forklaring, jeg har aldri hørt eller lest ordet grøtpinn og det har ikke mannen min heller. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Vegetarisk grøtpinnVi hadde grøt hver lørdag, og grøtpinn hørte alltid med. Det var enten morrpølse, rømme, flatbrød og kokte poteter eller til nød stekte grillpølser i skiver og kokte poteter. Men noe salt måtte det være til.
|
![]() |
|
|