Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tursekk for kort hytte-til-hytte-tur

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-26, 14:19   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tursekk for kort hytte-til-hytte-tur

Jeg planlegger noen mindre hytteutflukter fremover av typen "bære med sekk", og det er også aktuelt å tenke seg noen enkle hytte-til-hytte-utflukter sommerstid, type 3-4 dager. Jeg tror jeg trenger en ny sekk som er god å bære i den forbindelse. Erfaringer på størrelse og type å dele? Tenker det kan være salg nå som man bør benytte seg av.

Jeg har selv tenkt på noe i størrelsesorden 65 liter, men er usikker.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-26, 14:31   #2
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tursekk for kort hytte-til-hytte tur

Jeg har arvet min mors Bergans helium 55 liter, og syns den har perfekt størrelse for hytte-til-hytte, og så er sekken superlett i seg selv, noe som er en stor fordel for meg som nærmest teller grammene på slike turer.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-26, 14:45   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursekk for kort hytte-til-hytte tur

Takk, godt innspill. Jeg kan legge til at jeg er ganske høy, om det er av betydning for videre veiledning og tips.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-26, 16:10   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursekk for kort hytte-til-hytte-tur

Jeg er ikke så høy og har en skjevhet i ryggen, så jeg letet lenge etter en sekk som passet meg - ikke minst størrelsesmessig. Men det er hundre år siden og nå er det mye større utvalg i damesekker, så det er mye enklere å finne noe passende.
Jeg har en Hagløfs Sec 65 som jeg har vært veldig fornøyd med, den sitter helt fantastisk på. I tillegg har den åpning hele veien foran, slik at alt er veldig tilgjengelig. Sekken er veldig mange år gammel, og jeg er litt på jakt etter ny, men har foreløpig ikke funnet noe som har samme type funksjonalitet. :sutre: Mannen kjøpte en annen sekk fra Hagløfs året etter eller så, og da hadde de allerede endret en del av de løsningene jeg likte ved min.

Jeg har sett litt på Osprey Ariel, men har ikke prøvd den på enda. Den finnes i 60 og 70 (og høyere). Jeg har ikke sett at andre har det, men Osprey har to forskjellige damestørrelser, så det bør øke sannsynligheten for at de sitter godt.

Gammel 05-01-26, 17:57   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker veldig godt Gregory. De har et bæresystem som følger kroppens bevegelser, og mange smarte funksjoner. Jeg har Deva, men den er vel 80l tror jeg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-26, 18:00   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Ru: Gregory har sekker med åpning på framsiden.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-26, 18:21   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi (speidersønn) har vært utrolig fornøyd med Gregory fordi den kunne justeres så godt.

Tips: Bua låner ut flotte (nye) sekker gratis. Begge mine har lånt til fjellturer med klassen. Det var vel Osprey sekker de lånte nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.