|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Jeg har skilt meg fra folk med tilgang på våpen, flytta fra hagen og vanndunkene og bor nå i et hus der det er så dårlig trekk at vedovnen ikke kan brukes uten å røyklegge hele huset. Ligger følgelig litt dårlig an.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Jeg har ved og gass til grill. Men har to vedovner der den ene er av den gamle sorten der jeg kan bruke toppen til å varme mat. Har tilgang til gårdsbruk med aggregat og eget vann. Men kommer nok til å måtte være på jobb siden jeg er leder for enhet som driver med heldøgns helsetjenester. Så blir nok i beredskapsgruppe i kommunen. Og må sende kidsa til tante på gården. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
kamerat
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Vi har en bærbar gassgrill, et ditto gassbluss og 6 små flasker gass til dem (sprayboksstørrelse), en tom vanndunk og mye tørrmat. Siden vi kun har elektrisk oppvarming i leiligheten, blir det nok ganske sørgelig. Har veldig mye god vin, da, så det er mulig vi vil gjøre det greit i bytteøkonomien.
|
|
|
#26 |
|
koko
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Har ved og gass, ulike stormkjøkken, grilla og pizzaovn. Full frysar, diverse tørrmat og hermetikk i skåpa. Har ikkje eit eige beredskapslager, bortsett frå fire store dunkar med vatn. Trur det skal gå bra. Skulle krisa som treff vere så stor at livet ikkje lar seg gjere utan lapskaus på boks, toro-gryter og knekkebrød så er det kanskje ikkje så mykje verdt å halde koken uansett.
|
|
|
#27 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Vin mot varme Toffskij!
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Vi har lageret DSB ber om (inkl vann, og pluss kaffe), og så anser jeg det som beredskap å ha dieselbil. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Vi har vedovn og greit med ved. Stormkjøkken og en del tørrvarer og hermetikk. og noen flasker med vann i garasjen. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Familien har en gård med egen brønn og mye skog og låve full av ved. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Vi mangler jodtabletter. Vi mangler også kokeapparat på gass, men har grill ute og vedfyring inne. Vi skal klare oss den uka. Blir det mer og vi må rømme har vi ikke så mye å stille opp med.
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Jod-tabletter, merk at det finnes to typer, den som du kan ta daglig i lav dose og den som barn bør ta om det skjer noe. Det er den siste varianten man trenger. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Tror Jodtablettene våre har gått ut på dato nå. Det var jo ikke lang holdbarhet på dem.
|
|
|
#34 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Det er krise-variantern av jodtabletter vi må kjøpe. Jeg har lest den har ganske kort holdbarhet, slik at de må erstattes om et par år.
|
|
|
#35 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Ja, tror våre gikk ut i sommer. Har ingen barn da, men de yngste familiemedlemmene er jo i tidlig 20-årene.
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Vi har en boks av den siste varianten. Utgått på dato men det gjør ikke noe. Der er nok til våre tre barn og antakelig naboen og den andre naboens barnebarn og enda et par unger til for de skal vel bare ha en hver eller noe sånn.
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Jeg tror også utgåtte jod-tabletter virker en god stund, greit å ikke kaste dem, kan sikkert tas av voksne om det anbefales. Tabletter av den typen blir jo neppe dårlige eller farlige, de har kanskje bare litt mindre effekt. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Hvordan gjør dere det med nødlader? De går jo tom for strøm, og jeg greier ikke huske å ha dem til lading. Og hvor stor bør den være? Skal man investere i en solcelledrevet sak? Vi bor sentralt i by, så ikke øde på landet, liksom.
|
|
|
#39 |
|
Trøtt
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?I lys av verdensbildet tenker jeg at en uke uten strøm og med manglende distribusjon av forsyninger til butikker ikke er utenkelig.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?Her har vi hatt en del strømbrudd gjennom høsten/vinteren, så har fått testet ut at det er greit å vite hvor lommelyktene ligger, at de har batteri, og hvordan vi best lager mat uten strøm. |
|
|
|
![]() |
|
|