Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Tråd tre

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-25, 21:10   #781
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Tråd tre

Takk Divine, jeg har ikke kommet ordentlig i gang ennå, men det klarer jeg nok nå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-25, 21:36   #782
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Thomas Pynchon: Shadow Ticket.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-25, 20:52   #783
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Takk Divine, jeg har ikke kommet ordentlig i gang ennå, men det klarer jeg nok nå.

Eller ikke ennå. Først må jeg lese sir TP sin Hogfather. Det pleier jeg å gjøre før jul, men denne gangen først nå.

Gammel 26-12-25, 22:21   #784
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Serhij Zjadan: Internatet.

Gammel 03-01-26, 00:13   #785
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg er ferdig med Hogfather og hopper over Catch 22. Jeg fant en bok jeg ikke har lest før: Du eneste av Hilde Hagerup om Gunvor Hofmo og Ruth Maier, eller inspirert av deres historie.

Gammel 03-01-26, 06:56   #786
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nettopp lyttet ferdig En Anerikansk Tragedie av Theodore Dreiser. Leste romanen for mange år siden, og det ble et svært hyggelig gjensyn/gjenhør. Denne lydbokversjonen ble lest inn på tidlig 50-tall, og Henry Nyréns formidling passet glimrende til bokas tidsepoke på starten av 1900-tallet. Tenk noe metallisk og korrekt stemme som i gamle norske filmer.

Nå er jeg begynt på Lisa Jewells Don’t Let Him In. Strålende lest av Richard Armitage. Spenning og driv her!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-26, 16:42   #787
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp lest klassikeren To kill a mockingbird av Harper Lee på nytt, bare fordi det er en stund siden sist, og da var det på lydbok. Før den leste jeg J.M. Coetzee: Polakken, og nå har jeg begynt på Åsne Seierstad: Ufred, som jeg fikk i julegave.

På lydbok holder jeg på med Delia Owens: Der krepsene synger. Fint innlest av Jannike Kruse.

Sist redigert av My : 04-01-26 kl 16:49.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-26, 19:16   #788
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går inn i det nye året med leseambisjoner og trøkk. Startet med Helga Flatland «Så gjør vi så». Ingen stor opplevelse, noe jeg leser at anmelderne delvis er enig med meg i. Så leste jeg «Min tur» av Anne Lindmo. Ikke stor litteratur, men den traff noe i meg akkurat nå.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-26, 19:28   #789
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser Marte Michelet, Det har skjedd verre ting i utlandet. Fornøyelig!

Gammel 08-01-26, 20:36   #790
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg er akkurat ferdig med "Du eneste - Historien om Gunvor Hofmo og Ruth Maier" av Hilde Hagerup. Den er delvis basert på brev og dagbøker og offentlige dokumenter, samt noe realistisk fantasi. Så nå gråter jeg en stor skvett, for det gikk jo ikke bra. Boken kan anbefales.

Gammel 08-01-26, 21:46   #791
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Oj, strå, den må eg lese. Nei, det gjekk jo ikkje bra.
Eg har lest Stanger av Simon stranger. Den var rørande, skremmande og veldig sterk. Skikkelig klump i magen av den altså.
I går kveld byrja eg på Vaim av Jon Fosse.

Sist redigert av Hondacrv : 13-01-26 kl 21:53.
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-26, 15:06   #792
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder på med to mursteiner som sikkert tar hele januar og vel så det. "Sjøfareren" av Erika Fatland på lydbok (22 timer!!), og "Wanda" av Anders Heger på bok.

Skal også i gang med ungdomsboken til Hilde Hagerup om Gunvor Hofmo og Ruth Maier, samt den siste til Dag Solstad i løpet av kort tid. Lesesirkelens valg som jeg gleder meg til denne gangen.

Og så er det jo Leseklubben på NRK med "Handmaids tale" også, som jeg har lyst til å få med meg.

Livet er egentlig litt for kort til å få lest alt man vil.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-26, 15:15   #793
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg holder på med to mursteiner som sikkert tar hele januar og vel så det. "Sjøfareren" av Erika Fatland på lydbok (22 timer!!), og "Wanda" av Anders Heger på bok.

Skal også i gang med ungdomsboken til Hilde Hagerup om Gunvor Hofmo og Ruth Maier, samt den siste til Dag Solstad i løpet av kort tid. Lesesirkelens valg som jeg gleder meg til denne gangen.

Og så er det jo Leseklubben på NRK med "Handmaids tale" også, som jeg har lyst til å få med meg.

Livet er egentlig litt for kort til å få lest alt man vil.

Hvordan synes du denne fungerer på lydbok?

For meg har en stor del av leseopplevelsen (med alle Fatlands bøker, ikke bare denne) vært å bla opp på kart og se på fotografiene i boka, som man jo ikke kan få med seg på lydbok. I tillegg til at det er så mye opplysninger, årstall og fakta, at jeg er avhengig av å bla litt tilbake for å huske hva jeg har lest tidligere. Derfor har jeg tenkt at det er "umulig" å lese denne som lydbok, men kanskje jeg tar feil? Når jeg tenker meg om så kan man jo følge med på google-kartet også da, for å få med seg reiseruta og alle stedene.

Gammel 09-01-26, 15:19   #794
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvordan synes du denne fungerer på lydbok?

For meg har en stor del av leseopplevelsen (med alle Fatlands bøker) vært å bla opp på kart og bilder i boka, som man jo ikke kan få med seg på lydbok. I tillegg til at det er så mye opplysninger, årstall og fakta, at jeg er avhengig av å bla litt tilbake for å huske hva jeg har lest tidligere. Derfor har jeg tenkt at det er "umulig" å lese denne som lydbok, men kanskje jeg tar feil?

Det fungerer OK. Jeg er så mye på farta, så er helt avhengig av å høre en god del på lydbok om jeg skal komme igjennom alt jeg har lyst til. Jeg har boka tilgjengelig da, så kan bruke den litt parallelt. I tillegg så har jeg lest mye historie og historiske romaner og har en del knagger å henge ting på.

Frem til for to år siden så trodde jeg ikke det gikk an høre noenting på lydbok, men etter masse reising i jobb de siste årene og mye lydbok i bil og på tog/fly osv, så syns jeg det meste fungerer. Det kan jo selvsagt være noen passasjer jeg ikke får med meg eller må høre på nytt innimellom.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-26, 07:38   #795
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er på Jane Austen kjøret (igjen). Akkurat lest ferdig Northanger Abbey, og nå leser jeg Sense and sensibility.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-26, 09:37   #796
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har helt uventet funnet det som for meg ble en perle av en bok: Randi Fuglehaug, Pent porselen. Nære og fine skildringer av ulike mennesker og relasjoner.

Gammel 19-01-26, 07:41   #797
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Hitler’s Hangman av Robert Gerwarth. Biografi om Reinhard Heydrich.

Gammel 28-01-26, 01:39   #798
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Julia Quinn: The Duke and I (ja, Bridgerton #1 ).

Gammel 28-01-26, 07:54   #799
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Lydbok: Mörkret ljuger alltid av Lars Thomassen. Dansk krim opplest på svensk.

Gammel 29-01-26, 19:38   #800
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Agneta Stark & Sven Lindqvist: Nöj dig aldrig, skrev du. Brev om arbete, samhälle & kärlek 1978-1986

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.