Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vil du vise meg din favoritthverdagskjole?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-26, 12:47   #1
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Vil du vise meg din favoritthverdagskjole?

Etter å ha "mistet" 30 kg på 1 1/2 år, har jeg skjønt at jeg egentlig synes at det er både fint og behagelig å gå i kjole, med tykk strømpebukse under nå på vinteren. Jeg har ikke kommet dit at jeg har brukt det på jobb, men skulle gjerne gjort det også. Jeg har en jobb som kler seg hverdagspent til vanlig (de fleste av oss, i alle fall).

Jeg skulle gjerne hatt litt inspirasjon til kjoler som kan brukes til hverdags og jobb, men har foreløpig ikke funnet den perfekte. Jeg er bare 162 høy, og har en fasong med markert liv og relativt stor rumpe. Fasongen på kjolen skal ikke være ettersittende (det er kanskje ikke hverdagskjoler, når jeg tenker meg om?).

Er det noen som har lyst til å vise meg sin favorittkjole? Gjerne med tips om hvordan den er kjøpt.

Jeg bor nord for Oslo, så de fleste butikker er i nærheten. Sett bort fra to av mine favorittnettbutikker www.lulushop.no og www.vakrevene.no.

Gammel 17-01-26, 13:04   #2
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Vil du vise meg din favoritt hverdagskjole?

Jeg går som oftest i kjole, og er i ferd med å gå ned flere klesstørrelser.

Jeg har lykkelig oppdaget at mine Mette Møller-kjoler fremdeles passer på den slankere kroppen min. Og det kan hende at du liker omslagskjoler bedre enn jeg gjør.

Jeg er mest begeistret for mine Ellen, Summer Dress og Square Dresses i viskose, men de er fra tidligere kolleksjoner.

Jeg er også glad i mine T-skjortekjoler fra Filippa K. Den modellen jeg har flest av er ikke i salg lenger, men heter Effie.

Sist redigert av Shun : 17-01-26 kl 17:49. Årsak: la til informasjon
Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-26, 13:52   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emmy-kjolen fra King Louie er en av mine store favoritter. Den er ettersittende ned til livet, men ikke over rumpa. Akkurat nå finner jeg den ikke i noen norske nettbutikker, dessverre. Den finnes i et utall mønster.

https://hetlamsneek.nl/king-louie-em...erkleurig-indy

To kollegaer og jeg har flere utgaver av denne. Vi er ulike i fasong og høyde, men kjolen er like fin på alle. De pleier å ha den på Frøken Dianas Salonger, men ikke akkurat nå, ser det ut til.

Vil også slå et slag for Cissy-kjolen fra Floyd her også. Den er kanskje mer ettersittende enn du ønsker, men prøv den! Jeg er bred over baken og liker vanligvis ikke for ettersittende kjoler i det området, men vippen nederst balanserer det veldig fint for min del. Føler meg fin i denne (og vil ikke si hvor mange forskjellige jeg nå har - i ulike farger, stoffer og mønstre ).

https://www.floyd.no/floyd-kjole-cis...QaAiDPEALw_wcB

(Vil heller ikke fortelle hvorfor denne nå er utsolgt i min størrelse. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-26, 14:24   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker stort sett bare kjoler. Jeg kjøper King Louie på Dianas Salonger (markveien) jumperfabrikken på Zanzibar (Bogstadveien) eller MetteMøller (som dessverre ikke lenger har noen fysisk butikk, så da har jeg nok kjøpt min siste kjole fra henne). Jeg er 168 høy, og disse merkene når meg stort sett omtrentlig til kneet.

Jeg syr også ganske mye selv. Jeg har midje like under puppene, og det er praktisk å kunne tilpasse.

Gammel 17-01-26, 19:06   #5
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Tusen takk for tips - bare å komme med flere!

Denne var veldig meg https://www.mettemoller.no/kjole/fes...wg_pimgid=7594 Den heter det samme som meg Skulle gjerne prøvd den, for til den prisen, må den være ganske perfekt og noe jeg vil bruke ofte.

Gammel 17-01-26, 19:19   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Tusen takk for tips - bare å komme med flere!

Denne var veldig meg https://www.mettemoller.no/kjole/fes...wg_pimgid=7594 Den heter det samme som meg Skulle gjerne prøvd den, for til den prisen, må den være ganske perfekt og noe jeg vil bruke ofte.

Du ser på videoen (med Mette Møller selv) at den er veldig vid (og reguleres med remmer), så det skal nok mye til at den ikke passer, tenker jeg.

Gammel 17-01-26, 20:07   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i Sheeva-kjolen fra King Louie. Har den i flere farger..

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-26, 21:04   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg er veldig glad i Sheeva-kjolen fra King Louie. Har den i flere farger..

Anbefaler å prøve den først om man er på min høyde (1,60). Den så ikke fin ut på meg - altfor lang i skjørtet og ikke minst livet. Synd, for det er en fin modell.

Gammel 17-01-26, 21:39   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kjolene fra Culture, i modellen Antoinett er veldig fine. Kommer i flere farger, og ulik ermelengde. Jeg har den ikke selv, men har prøvd den på i butikk og vet at den sitter veldig fint på meg, og jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en med 3/4 erme. Må bare bestemme meg for farge ...

Ellers, favoritten av de jeg faktisk har, er en denimkjole fra Part Two, som nok er en eldre modell for jeg kjøpte den på Fretex. Men den ligner på denne, fra Kaffe.

Sist redigert av My : 17-01-26 kl 21:44.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-26, 22:02   #10
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg synes kjolene fra Culture, i modellen Antoinett er veldig fine. Kommer i flere farger, og ulik ermelengde. Jeg har den ikke selv, men har prøvd den på i butikk og vet at den sitter veldig fint på meg, og jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en med 3/4 erme. Må bare bestemme meg for farge ...

Ellers, favoritten av de jeg faktisk har, er en denimkjole fra Part Two, som nok er en eldre modell for jeg kjøpte den på Fretex. Men den ligner på denne, fra Kaffe.

Jeg har noen slike også. Liker de godt!

Gammel 17-01-26, 22:02   #11
vixen

vixen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Anbefaler å prøve den først om man er på min høyde (1,60). Den så ikke fin ut på meg - altfor lang i skjørtet og ikke minst livet. Synd, for det er en fin modell.

Jeg er 174 så perfekt lengde for meg.

Gammel 17-01-26, 23:10   #12
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har prøvd den, og den ble slik på meg også.

Gammel 18-01-26, 10:43   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emmy-kjolen fra King Louie har vært en favoritt her også. Det samme med noen kjoler jeg har fra Jumperfabriken. Jeg er rett over 1,60 og har ofte samme problem som Bluen med at kjoler blir for lange i skjørtet og livet. Har for eksempel måttet returnere flere kjoler fra koko av den grunn.

Gammel 18-01-26, 10:47   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal sies at jeg er ekstremt kresen på det med lengde, altså. Kjoler og skjørt må helst rekke til nøyaktig midt på kneet. Kjolene fra Jumperfabriken er nok også ørlite for lange for meg, men de føles i alle fall ikke så lange i livet, synes jeg.

Gammel 18-01-26, 22:11   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Størrelsene på denne, kan jeg spørre om det? Har sett på dem før.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-26, 23:22   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd den i min vanlige størrelse, og den passet perfekt.

Gammel 19-01-26, 19:53   #17
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

CuAntoinette var veldig fin! Men de langbente modellene har den rett nedenfor kneet, og da er jeg redd den blir for lang for meg?

Gammel 19-01-26, 21:38   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har prøvd den i butikk, men jeg er altfor kort i ryggen til å passe den modellen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-26, 14:46   #19
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du vise meg din favoritthverdagskjole?

Kjøpte denne nå på salg og har flyttet inn i den.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-26, 21:51   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Sv: Vil du vise meg din favoritthverdagskjole?

Fin, Hønni!

Jeg fikk hjem denne i dag - var akkurat slik jeg håpet på. Rekker meg til midt på kneet. Myk og deilig og veldig fin fasong.

https://www.kokonorway.no/products/j...onn-velurkjole

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.