|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeJeg må innrømme at jeg er skremt. En elev får hodet dunket flere ganger i bakken og sendes tilbake til klassen. Det viser seg hun har alvorkig hjernerystelse. Jeg er skremt over voldsbruken, men også over reaksjonene fra skolen. De har beklaget, men likevel skremmende.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeDA datteren min fikk dunket sitt hode i asfalten (ble ikke slått), ble jeg ringt fra skolen med en gang. Synes skolen burde ha ringt moren med en gang, men det er visst tydelig at ikke alle tenker ordentlig når det kommer til hodeskader..........! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeDet ble foretatt en feilvurdering av den voksne som pratet med jenta etter at et skjedde det er helt klart.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeSer nå at rektor ikke ble varslet heller. http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/04/510970.html |
|
|
|
|
|
#5 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeI den andre artikkelen kom det litt mere fram ja, der str det at de hr hatt problemer med de to før.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeOm en 9 åring slår forvolder såpass skade så tror jeg hjelp trengs uansett. En 9 åring vet bedre, og det er totalt uakseptabelt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeFader heller.......hadde det vært min jente.......! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeJeg ble varslet fra skolen da Emma en gang falt på veien hjem og fikk et ørlite kutt som jeg lett stripset selv. Det skulle bare mangle at foreldre ikke blir informert om skader.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeJeg kan ikke love at jeg aldri vil feilvurdere en situasjon. Jeg opplever ofte at elever kommer inn etter et friminutt og det har skjedd ting ute som jeg ikke har sett. Hvis eleven klager over vondt i hodet hender det jeg ser ann situasjonen litt før jeg ringer, men da følger jeg med eleven. Har jeg sett det som skjer og/eller det er åpenbart at eleven har skadet seg ringer jeg selvsagt hjem så fort jeg får en sjanse. Men som sagt, kanskje jeg en gang hadde feilvurdert? Jeg har opplevd at en elev kom på skolen med gipset arm. Da jeg spurte hva som hadde skjedd hadde eleven falt mens vi var ute, under mitt tilsyn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ustabil
|
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeTja, det er vel bare å innse at det som skjer før skolen har startet om morgenen, eller i friminuttene har ikke alltid skolens ansatte oversikt over. Kanskje kommer noen barn forgrått inn til timen, eller med blåmerker, men hvis barnet selv bedyrer å være i orden, så må jo læreren være nærmest synsk for å vite at det har hendt noe mer alvorlig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeI Drammens Tidende er det litt flere utfyllende artikler om denne saken. Denne gutten har visstnok sparket den samme jenta i ribbeina noen dager før.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikke
Siden det er irrelevant så skjønner jeg ikke helt hvorfor du nevner det i det hele tatt?
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Det er kan vel gjerne være relevant på den måten at enkelte mennesker fra enkelte kulturer lærer opp sine gutter at jenter er mindreverdige.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Hvis du leser det jeg skrev, så svarte jeg på at hovedinnlegger selv beskrev det som irrelevant, men tydeligvis mente at det var nødvendig å nevne at det var irrelevant. Og det skjønte jeg ikke vitsen med.
|
|
|
#15 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hjernerystelse - skolen reagerte ikkeNeida, men når jeg leste det, så tenkte jeg på hvorfor det KUNNE vært relevant og det var det jeg kom på. Men ja, det er irrelevant i denne diskusjonen siden vi ikke har noen opplysninger rundt dette.
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Fordi jeg forventer at det kunne bli et tema. Det er jo ikke akkurat ukjent at barn ofte har adoptert voksnes holdninger. Sist redigert av Maz : 04-09-07 kl 17:00. |
|
|
|
![]() |
|
|