Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-26, 19:37   #601
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det er vel ikke veldig uvanlig at voldelige folk skylder på andres reaksjoner som grunn til å straffe dem.

Nemlig. Det de to eksene har felles, er jo at de har vært sammen med ham. Han har hatt samme type oppførsel overfor begge to, selv om de reagerer ulikt.

Jeg har fulgt veldig nøye med på denne saken, og han er en helt erketypisk voldsutøver i nære relasjoner. Helt uskyldig, det er alltid en god grunn til å oppføre seg helt uakseptabelt - og det er ALDRI hans feil.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-26, 14:44   #602
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå hørte jeg på de siste episodene av Krimrommet - veldig bra podkast av NRK. Der hørte jeg at det var venninne av Frognerkvinnen som hadde både varslet politiet og solgt bilder til Se & Hør, så hun ville virkelig sette en stopper for Marius, tenker jeg. Antar at hun ikke stolte på at politiet gjorde noe med saken, forståelig nok ut fra "hvem han er". Men å få det ut til offentligheten hjalp ihvertfall.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-26, 17:59   #603
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nå hørte jeg på de siste episodene av Krimrommet - veldig bra podkast av NRK. Der hørte jeg at det var venninne av Frognerkvinnen som hadde både varslet politiet og solgt bilder til Se & Hør, så hun ville virkelig sette en stopper for Marius, tenker jeg. Antar at hun ikke stolte på at politiet gjorde noe med saken, forståelig nok ut fra "hvem han er". Men å få det ut til offentligheten hjalp ihvertfall.

Her tillegger du denne venninnen særdeles positive intensjoner. Det kan nok tolkes på andre måter at hun selger bilder til Se og Hør.

Men, Se og Hør har vel visst dette alltid? Men valgt/ikke fått lov til å skrive noe om det? Var det først da Marius ble siktet at de kunne skrive noe om det?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-26, 18:39   #604
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

det er skrevet og sagt mye om dette at pressen "ikke har hatt lov til å skrive". Mange av de store mediene har hatt sine redaktører på banen om dette.
Ingen i media har visst om voldsbruken før denne saken sprakk - dette i følge alle fra redaktøren i Aftenposten til Se & hør.
Det har derimot vært kjent at han har drevet med rus, men rusproblemer har alltid vært ansett som privat av en samlet norsk presse, - også Se & Hør, så lenge den med rusproblemene ikke har stått fram selv i offentligheten.

En ting jeg synes er interessant - og skremmende, er at i følge boken om se & hør og deres egen fortelling om heltemodig innsats i denne saken, så fikk se&hør-redaktøren e tips om den voldsomme krangelen mellom Marius og kjæresten den natten det skjedde. Han forteller at han rykket ut og satt i bilen sin utenfor leiligheten for å sikre seg at Se & hør skulle være først med nyheten. I følge vitneutsagnene i rettssaken sist uke, ble politiet først tilkalt av offeret selv og venninnen dagen etterpå. At noen hører på episoden som utspilte seg i leiligheten og senere også utenfor, UTEN å tilkalle politiet for for eksempel å sikre at ingen lå skadet og hjelpeløse inne i leiligheten, er rett og slett hårreisende. Både å ringe se&hør i stedet for politiet når slik skjer, og at en redaktør velger å sette seg utenfor i jakten på et stort scoop i stedet for å ringe politiet, når det har foregått noe de anser for sensasjonelt - og kriminelt, er rett og slett sjokkerende.
jeg har ikke hatt mye sansen for se&hørs metoder før, og har det i hvert fall ikke nå.

Denne boka: Ute av kontroll, tilfeldig valgt omtale:https://www.journalisten.no/hevder-m...g-shaky/657095

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 08-03-26 kl 18:42. Årsak: Satt inn lenke om bok.
Gammel 08-03-26, 18:57   #605
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er litt merkelig, Pøbelsara. Men forsto nå at det kan ha vært hvem som helst som ringte Se & Hør den natta, siden de tok den voldsomme krangelen med ut på gata. Ifølge forklaringen til Frognerkvinnen dro hun etterpå til en venninne og Marius til Skaugum, så han fra S&H satt og ventet utenfor tom leilighet. Mens dagen etter da venninna ble med henne hjem, bestemte hun å ringe politiet.
Ok, kan fint se for meg at S&H har lokket med et godt tilbud om hun solgte bilder til dem.

Forøvrig tenker jeg at Marius sa at de har bodd sammen de siste tre-fire mndr før rettssaken startet, så han har jo hatt gode muligheter til å preppe henne med hva som bør sies og ikke sies fra vitneboksen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-26, 19:15   #606
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ja, det er litt merkelig, Pøbelsara. Men forsto nå at det kan ha vært hvem som helst som ringte Se & Hør den natta, siden de tok den voldsomme krangelen med ut på gata.

"Hvem som helst" bør også ringe politiet først, om de mener det er en krangel som er så voldsom at Se & Hør kan være interessert. Det er jo rimelig spesielt å ringe Se & hør når naboen sloss, før politiet, spør du meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-26, 19:17   #607
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke det at jeg er så begeistret for verken blekka eller metodene deres, men Se og Hør-redaktøren visste at kvinnen var trygg hos en en venninne. (Som senere solgte bildene.) Dette har han uttalt før rettssaken startet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 00:07   #608
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ikke det at jeg er så begeistret for verken blekka eller metodene deres, men Se og Hør-redaktøren visste at kvinnen var trygg hos en en venninne. (Som senere solgte bildene.) Dette har han uttalt før rettssaken startet.

Interessant, hvor leste du det?
Hva ventet han på utenfor hvis han visste hun var et annet sted?

Jeg synes uansett det var en usedvanlig merkelig avgjørelse. (

Og når hun fikk legetilsyn dagen etter, var hun skadet, bare sånn til generell info - hun hadde hjernerystelse.)

Gammel I går, 02:05   #609
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Interessant, hvor leste du det?
Hva ventet han på utenfor hvis han visste hun var et annet sted?

Jeg synes uansett det var en usedvanlig merkelig avgjørelse. (

Og når hun fikk legetilsyn dagen etter, var hun skadet, bare sånn til generell info - hun hadde hjernerystelse.)

Jeg hørte det i en av de mange podcastene jeg har hørt om saken. Enten Aftenpodden sin der Se og Hør-redaktøren var gjest hos Lars Glomnes, eller Mediebobler (Anders Gjæver/Lars Steiro), Tut og mediekjør, Krimpodden eller evt. intervju i forbindelse med en av bøkene som kom nå i vinter. Jeg bet meg merke i det, for jeg hadde tenkt som deg.

Jeg vet at hun var skadet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 11:21   #610
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg hørte det i en av de mange podcastene jeg har hørt om saken. Enten Aftenpodden sin der Se og Hør-redaktøren var gjest hos Lars Glomnes, eller Mediebobler (Anders Gjæver/Lars Steiro), Tut og mediekjør, Krimpodden eller evt. intervju i forbindelse med en av bøkene som kom nå i vinter. Jeg bet meg merke i det, for jeg hadde tenkt som deg.

Jeg vet at hun var skadet.

Takk! Tror jeg har hørt alle de poddene, må dobbeltsjekke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.