|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Slovenia som reisemål, noen?Jeg har bare vært i Ljubljana, men der er det i hvert fall superfint og koselig.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Slovenia som reisemål, noen?Ja, har kjørt gjennom og husker det som vakkert. Vi stoppet ved Bled og overnattet der, dette var type "sove i bilen og kjøre seg vill i fjellene"-tur, så ingen gode overnattingstips utenom en fin rasteplass ved innsjøen, men det var veldig flott altså! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slovenia som reisemål, noen?Vi var i Slovenia i 2016, og vi ble veldig forelsket i Piran. Anbefaler at du googler.
|
|
|
#6 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Slovenia som reisemål, noen?Når jeg planlegger turer til nye steder, spør jeg alltid ChatGPT først for å få en oversikt. Deretter kan man gå inn på hvert og ett sted avh. av preferanser. Etter ha lest svaret, vill jeg selv stupt inn for å finne mer informasjon om Vipava-dalen og Goriška Brda som sies å være Slovenias svar på Toscana samt byene Piran og Maribor. Det høres herlig ut i mine ører, men du har kanskje helt andre preferanser. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Slovenia som reisemål, noen?Har noen av dere oppdaterte tips fra Slovenia? Altså tips fra dere som har vært der, hvordan reiste dere dit og hvordan reiste dere rundt? Er det mulig eller anbefalt å reise i landet med buss eller tog? Er det enkelt å finne seg overnatting i Piran og Bled?
|
|
|
#8 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Slovenia som reisemål, noen?Jeg vil anbefale en tur til Postojna-grotten. Helt fantastisk opplevelse. Husk varme klær om man reiser dit på sommeren. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Stadig underveis
Sv: Slovenia som reisemål, noen?Vi har kjørt bil begge gangene vi har vært der. Min sterke anbefaling er å tilbringe noen dager i Piran. Det er så sjarmerende og idyllisk der. Lei leilighet inne i gamlebyen, gjennom Booking.com eller Airbnb. Piran er en bitteliten halvøy, tett i tett med venetiansk bebyggelse. Uansett hvor du bor er du veldig nærme sjøen, restauranter og barer. Du kan hoppe i vannet og bade, eller du kan ta en kaffe på en av de mange serveringsstedene mens du ser yrende liv i vannet og på sjøen. Du ser over både til Kroatia og Italia.
|
![]() |
|
|