|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pris på valp renraset/blanding/motehundAlle husker at prisen på valper steg drastisk under korona pandemien (nå er det så lenge siden at jeg har glemt om det skrives med k eller c) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Klar
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundMarkedsføring der hundene selges med en beskrivelse som tar det beste fra begge raser og uten noen minuser, kanskje? Kjendiser som lager trender, kongehuset inkludert? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehunden venninne av meg har en labra-doodle med det verste fra begge pelsene - floker fra puddelkrøll og fettlag, lukt og røyting fra labradorpelsen. Hun holder den helt kortklippet. (HUn er supersøt og snill, men pelsen er problematisk - og ikkje det minste allergivennlig)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#5 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundDet kan jo handle litt om hva som er trendy? Enkelte er villige til å betale mye for det.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundOg så er det jo ikke som om NKK-raser alltid avles til å bli sunne, trygge dyr, akkurat. Hunder som jevnt over dør unge, hofteproblemer, øyesykdommer fordi de skal ha søte øyne, øresykdommer fordi de skal ha søte ører, hunder som ikke kan føde, hunder som knapt kan puste.
|
|
|
#8 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundNei, det er ikke alt jeg forstår av prising eller tanker rundt hvilke dyr som brukes i avl.
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundJeg har også vært veldig heldig med oppdretter - men jeg gjorde også mye research da vi skulle kjøpe hund.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundJeg må tilføye at mitthovedankepunkt mot designer-/blandinger er at jeg fatter ikke hvorfor de koster mer enn en renraset hund. De har livets rett, men hvorfor er de så dyre?
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ute på tur
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundNår vi skulle ha dvergpuddel så ble prisene på dverg/toy forklart med at det er oftest få valper i et kull, men ja crazy priser på noen av «poo» dyra. Det har vært noen som har ønsket genene til Max i et kull (rød puddel), men han ville jeg ikke ha avlet på og nå er han uansett kastrert.
|
|
|
#12 |
|
geskjeftig
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundJeg tror det er fordi noen av disse er ekstremt søte, og fordi er er trendy og for noen fordi det oppleves litt opprørsk å gi fingeren til snobbene som vil ha rasehund.
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundFolk er dumme, naive og lettlurte. En kjenning av min bror hadde betalt nærmere 50K for en eller annen Doodle-dei-variant.
|
|
|
#14 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundHer var det mye sjarmerende generalisering og fordommer, gitt.
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundFjompenissen Leo blir ofte tatt for å være cockapoo eller ett eller annet "poo". Men han er rett og slett bakgårdsblanding, eller eventyrblanding som noen sier.
|
|
|
|
#16 |
|
can-jur
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundRaseavl er vel noe av det dummeste vi driver med #brannfakkel
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundJeg syns du er inne på noe Floksa.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundGodt innspill på det at størrelsen på kullet har mye å si på prisen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
can-jur
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundHunder som ikke kan føde selv før vel strengt tatt aldri noen sinne få lov til å formere seg.
|
|
|
|
#20 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundDet er ikke nytt at hunderaser er mote, hver gang 101 Dalmatinere kommer på kino er det flere som ønsker seg dalmatinere. Og da går vel også prisen opp.
|
![]() |
|
|