Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pris på valp renraset/blanding/motehund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-26, 23:05   #1
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Pris på valp renraset/blanding/motehund

Alle husker at prisen på valper steg drastisk under korona pandemien (nå er det så lenge siden at jeg har glemt om det skrives med k eller c)
Jeg ser det er fortsatt høye priser på valp. Det er også en god del nye blandinger der de fleste blander en rase med puddel.

Jeg ser ofte det kan være flotte kull med f eks jaktpremierte foreldre eller både bruks og utstillings champions på linjene til valpene som er renraset, mens en xxx-poo eller xxz-doodle med linjer der det ikke kan vise til utstilling, eller bruks-resultater koster mye mer enn førstnevnte.
Hvorfor er markedet villig til å betale mer for blandingshunder enn ren-rase (sett bort ifra en uheldig grøftemiks)?
Hva er det som gjør at en en som valpekjøper er villig til å betale feks 30 000 for en valp?

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-26, 00:18   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehund

Det har jeg ofte undret meg over også

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-26, 00:34   #3
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Markedsføring der hundene selges med en beskrivelse som tar det beste fra begge raser og uten noen minuser, kanskje? Kjendiser som lager trender, kongehuset inkludert?

Jeg snakket med veterinæren vår senest i dag om dette. Og hun er ikke begeistret for puddelblandingene. De er litt for ofte nervøse. Om det er medfødt eller om det skyldes at uerfarne eiere oftere lokkes til slike blandinger vites ikke.

En annen faktor er pelsstell. At de selges som røytefrie og allergivennlige er ikke nødvendigvis hele sannheten. Jeg passet en doodle som røytet konstant. Og om den så skulle være røytefri så innebærer det ganske så mye pelsstell for å holde hud og pels i orden.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-26, 16:07   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

en venninne av meg har en labra-doodle med det verste fra begge pelsene - floker fra puddelkrøll og fettlag, lukt og røyting fra labradorpelsen. Hun holder den helt kortklippet. (HUn er supersøt og snill, men pelsen er problematisk - og ikkje det minste allergivennlig)

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor man betaler mer for en blanding enn for en hund hvor raseklubbens regler er fulgt. Men vi har hatt diskusjonen her inne før, og det er folk som forsvarer designvirksomheten.
Min erfaring er at de som driver designhundproduksjon ikke driver så seriøst som de som følger NKK og raseklubb-anbefalingene.

Jeg mener at det at det er stort marked for denne typen hunder, handler om mangel på kunnskap, men pleier å få bank for det. Det finnes mange raser som har hårlag som ikke røyter - noen av dem kan være mer allergivennlige enn andre, men det er ingen garanti. INgen seriøs oppdretter vil garantere allergivennlighet.

Ingen hunder, verken rasehunder eller blandinger, er garantert barnevennlige. Jeg ville ikke ha kjøpt hund av noen som hevder at rasen per def er barnevennlige eller alltid har godt gemytt. Hunder arver ofte gemytt fra foreldrene og to nervøse foreldre får ikke rolige og sindige valper FORDI de er blandet.

Vår veterinær har forresten sagt at hun mener det er for ukritisk avl på blandingshunder, og at hun skulle ønske folk tenkte alvorlig over både eksteriør og gemytt når de avler og når de velger hund. Det er ikke sant at blandingshunder er friskere enn rasehunder. Å blande to raser gir ikke friskere hunder enn foreldrene.

Hvis man driver seriøs raseavl, betyr det at man stiller ut og får godkjent hunden i henhold til rasekravene, den skal bestå fysiske krav, og en nervøs/redd/sint hund vil normalt ikke bli plassert/oppnå championater. Seriøs raseavl foregår også via rasens avlsutvalg, som ikke godkjenner verken innavl eller avl på linjer hvor det forekommer arvelige sykdommer.

Noen jeg kjenner betalte nesten 40.000 for sin designerdoodle i fjor. Det mener jeg er fullstendig galskap. Han er jo søt, men altså - for en pris!
Jeg har en liten rasehund som er kjent for å være frisk (lang nese, lett kropp, gode ledd) og for å være røytefri. (definitivt ikke flokefri!) De koster nå 25- 27.000,- for en valp. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man skal betale 10.000 mer enn det for en hund med mindre oversikt over linjene bakover, og mindre forutsigbart eksteriør når den blir voksen

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-26, 16:13   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det kan jo handle litt om hva som er trendy? Enkelte er villige til å betale mye for det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-26, 17:28   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

En bekjent har visstnok samme hunderase som Jan Thomas. Jeg tror de fikk 38 000 per valp - de finansierte nytt kjøkken blant annet etter et par valpekull.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-26, 17:31   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så er det jo ikke som om NKK-raser alltid avles til å bli sunne, trygge dyr, akkurat. Hunder som jevnt over dør unge, hofteproblemer, øyesykdommer fordi de skal ha søte øyne, øresykdommer fordi de skal ha søte ører, hunder som ikke kan føde, hunder som knapt kan puste.

Så det handler kanskje litt om (ganske velbegrunnet) tap av tillit der også?

Og hunder har pels. Pels faller av, eller den vokser og må håndteres. Det er altså røyting eller pelsstell eller en blandings. Hvor du enn snur deg, så har du ræva bak, det er veldig useriøst å selge at man slipper dette, om man ikke skulle kjøpe en nakenhund, da.

Gammel 18-03-26, 19:11   #8
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er ikke alt jeg forstår av prising eller tanker rundt hvilke dyr som brukes i avl.
Etterpå ha sett på nært hold at enkelte oppdrettere bruker syke hunder (allergi, der det var magetrøbbel og pelsen falt av i dotter!) til ikke bare ett men TO kull selv etter at en av valpene fra første kull ble avlivet da den hadde kronisk diaré og etter 7-8 mnd ville ikke Vetrinær behandle den mer kan jeg ikke forstå at ikke det er mer krav til oppdrett her i landet.

Vi har hatt portugisisk vannhund siden 90-tallet og er på vår 3. nå, og da doodlene ble mer populære tror de fleste at det er det vi har også. Noe som jo viser at det allerede finnes en rase som faktisk er røytefri og ser sånn ut allerede.
Vi har heldigvis en seriøs oppdretter bak alle våre 3, som setter rasens utvikling og hundenes helse først.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-26, 19:30   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også vært veldig heldig med oppdretter - men jeg gjorde også mye research da vi skulle kjøpe hund.

Jeg tenker at det er usunne raser det er blitt forbudt å avle på, og noen raser hvor enten standarden bør til revisjon, eller så bør de bli forbudt av dyrevernhensyn.

Det er jo ikke regulering av hundeavl, så vi som forbrukere og ansvarsfulle eiere må jo gjrøe jobben vår.
For meg er det det et krav at oppdretter følger NKK og raseklubbens regler. Men det er også et krav at hunden og rasen er sunn.
Man vet jo aldri, og kan ikke forutsi all sykdom som kan oppstå, men det er uetisk å avle på dyr man vet er syke, og jeg tenker at folk MÅ undersøke, vite hva de skal spørre om og se etter. For vår rase er det veldig gode linjer og seriøse oppdrettere som er aktive utstillere, så det var relativt enkelt å skaffe seg en oversikt over hvem som er seriøse.

Jeg ville for eksempel aldri valgt en rase med pusteproblemer eller fødeproblemer.

Men det å gjøre gode trygge valg som valpekjøper og hundeeier krever at man setter seg godt inn i hva ulike hunder trenger og hvordan det passer inn i egen familie, og det er dessverre ikke slik at man kan stole på at alle oppdrettere gir gode råd, avler bærekraftig og etisk og for eks aldri avler videre på hunder som har gitt sykdom.

Jeg har en bichon havanais, og de siste årene har jeg fått stadige spørsmål om det er en poo-blanding.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 18-03-26, 19:35   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg må tilføye at mitthovedankepunkt mot designer-/blandinger er at jeg fatter ikke hvorfor de koster mer enn en renraset hund. De har livets rett, men hvorfor er de så dyre?

Eierne til en cobberdog i nabolaget der jeg bodde før, gikk ut i en nabolagsgruppe på FB og etterlyste en "snill og pen hund" som kunne tenke seg å bli pappa til et valpekull. Det er overhodet ikke ansvarlig hundeavl i min bok, uansett hvor hyggelige eierene er og hvor søte hundene er og hvor pene valpene blir.

Gammel 18-03-26, 21:24   #11
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Når vi skulle ha dvergpuddel så ble prisene på dverg/toy forklart med at det er oftest få valper i et kull, men ja crazy priser på noen av «poo» dyra. Det har vært noen som har ønsket genene til Max i et kull (rød puddel), men han ville jeg ikke ha avlet på og nå er han uansett kastrert.

Gammel I går, 00:26   #12
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror det er fordi noen av disse er ekstremt søte, og fordi er er trendy og for noen fordi det oppleves litt opprørsk å gi fingeren til snobbene som vil ha rasehund.

Men jeg har altså en veldig knusesøt rasehund, så kan ikke forstå det.

(Jeg er også barnslig nok til å fnise lenge inni meg hver gang blandingen cockapoo er et tema. Bestevennen til hunden vår er en sånn. )

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 00:59   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk er dumme, naive og lettlurte. En kjenning av min bror hadde betalt nærmere 50K for en eller annen Doodle-dei-variant.
Og det at blandinger ofte er bra hunder … jeg vet ikke hva jeg skal sammenligne det med, jeg, utover at det er fullstendig bingo.

Jeg har rasehund, registrert i NKK, med full oversikt over plenty generasjoner, der begge foreldrene oppfyller NKK og raseklubbens krav for avl. Hunden kostet 20 000 (den rasen går for 20-25, bortsett fra smuglervalpene i “sjeldne” farger, også kalt forbudte farger her til lands fordi de fargene bringer med seg følgesykdom).

Gammel I går, 14:01   #14
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Her var det mye sjarmerende generalisering og fordommer, gitt.

Hva om de som har blandingshund rett og slett bare har funnet seg en hund som matcher det de ønsker seg, helt uten at de er dumme, naive eller motebevisste? Og hva konkret er «designhunder»? Blandinger med innslag av puddel? Puddel er jo en veldig vanlig rase med mange attraktive egenskaper, så det er ikke så rart at de ofte inngår i blandinger. For øvrig koster en renraset puddelvalp rundt 30 tusen, ser det ut til etter et kjapt søk på finn, så jeg har ikke inntrykk av at prisforskjellen er så stor mellom renrasede pudler og puddelblandinger.

Og bare slutt med å være så nedlatende overfor andre hunder og hundeeiere bare fordi de tilhører/eier en bestemt rase(blanding). Virkelig. Useriøs og uetisk hundeoppdrett må dere gjerne kritisere nord og ned, men det er ikke forbeholdt enkeltraser eller blandinger. Det finnes for øvrig også masse forsvarlig oppdrett av pudddelblandinger. Nyanser er fint.

Gammel I går, 15:08   #15
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Fjompenissen Leo blir ofte tatt for å være cockapoo eller ett eller annet "poo". Men han er rett og slett bakgårdsblanding, eller eventyrblanding som noen sier.

Ja, det er cocker og puddel i han, men også cavalier og dverg pincher.

Han er egentlig en litt krympet cocker spaniel, med litt kortere ører og snute. Men røyter ikke, men må selvsagt klippes. Og som Lillesøster sier "Han er ikke så smart, stakkars liten"

Altså, vi digger Leo, og han er perfekt hund for oss. Og vi falt rett og slett for han, fordi han er han liksom. Og sikkert jeg litt fordi han minnet meg om hunden vi hadde da jeg var ungdom.

Men noen -poo av noe slag, eller designer-hund, det er han ikke stakkar. Han er nok mest et resultat at av at mor og far begge var på løpetur

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 15:20   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Raseavl er vel noe av det dummeste vi driver med #brannfakkel

Om det er å blande raser for å få et spesifikt utseende eller avl på renrasede dyr.
Folk er generelt stappteite når det kommer til slikt.
Det koster akkurat like mye å ha et valpekull uansett hvilken rase valpene består av.
Og markedet bestemmer merverdien ut over kostnadsdekning.
Om man avler på renraset mops eller en doodle variant så er min mening at det kan være like galt. Folk må slutte å kjøpe hunder som ikke har grunnlag for god livskvalitet. Uavhengig av rase.
Dagens rant fra meg.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 15:26   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du er inne på noe Floksa.

Problemet er jo enkelte typer avl: Avl uten å tenke skikkelig på helse og lynne, avl uten å sikre avlstispes helse, avl uten skikkelig dybdekompetanse på hvilke individer som kan gi en god miks eller dårlig miks (god + god blir ikke alltid god).

Om det er en doodle eller en bokser har sånn sett ikke så mye å si.

Gammel I går, 16:19   #18
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Godt innspill på det at størrelsen på kullet har mye å si på prisen.

Sjeldene raser har kanskje også høyere pris, mindre tilførsel i markedet kan gi mulighet for oppdretter å ta høyere pris.

Det at det koster det samme å ha valpene uansett rase eller blanding kommer jo litt an på hvor en trekker grensa for hva en inkluderer i kostnadene til kullet. Om en tar med kostnadene det tar å få frem en utstillinga champion og feks brukschampion så fordyrer det kostnadene med å ha kull.
Helsetester varierer jo også fra rase til rase hva som er påkrevd å teste for.
En annen ting jeg tenker på som gir økte kostnader på å ha valper er om det er en rase som krever en del pelsstell. Valper som må bades, klippes og barberes ukentlig er betydelig mer ressurskrevende enn f eks en korthåret rase.
Er det hunder som får valper som ikke kan føde selv og må ha keisersnitt så blir det også en god del dyrere, at jeg synes at slikt ikke bør avles på er en annen ting en akkurat pris. Eller kanskje det har sammenheng med pris da.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I går, 16:26   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunder som ikke kan føde selv før vel strengt tatt aldri noen sinne få lov til å formere seg.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:45   #20
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er ikke nytt at hunderaser er mote, hver gang 101 Dalmatinere kommer på kino er det flere som ønsker seg dalmatinere. Og da går vel også prisen opp.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.