|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dusj: Walk-in eller ikke?Vi skal totalrenovere bad, og nå vurderer jeg ulike dusjløsninger.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dusj: Walk-in eller ikke?Jeg liker det ikke, kaldere, kan lett srute ut. Vi hadde på en hytte, men måtte sette inn dør etterhvert (dels for at det sprutet litt vann på rammen til et vindu). Deretter har vi alltid satt inn en glassdør og vi har vært veldig fornøyde med det. Den siste vi har installert er fra INR. Veldig fornøyde med den. Husk også å ha en liten nisje til såpe, shampo og balsam. Vi har det inne i veggen melllom to stendere, de er fliset med samme fliser som resten av veggen og det er også lys inne i nisjen. Jeg kan ta bilde om dere vil se (men er ikke der nå). |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Dusj: Walk-in eller ikke?Jeg har hatt walk-in før, og likte det godt. Jeg syns det er en fordel at du slipper kuldegufset når du åpner dusjdøren.
|
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Dusj: Walk-in eller ikke?Vi har på det ene badet. Den er ganske stor, så blir ikke noe gris. Syns ikke det blir kaldt heller, men jeg dusjer i altfor varmt vann i følge mannen, så badet blir uansett badstue |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Dusj: Walk-in eller ikke?Jeg liker det ikke. Synes det er kaldt å dusje i åpne dusjer.
|
|
|
#6 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Dusj: Walk-in eller ikke?Hm, kan dere ikke være enige?!
|
|
|
|
#8 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Dusj: Walk-in eller ikke?
Åpent på én eller begge sider (se hovedinnlegg)
|
|
|
|
#10 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Dusj: Walk-in eller ikke?Med erfaring fra å bytte fra dusjhjørne på ca 80x80cm til 110x110 noe som gjør at jeg nå opplever det som kaldere å dusje under akkurat samme temperatur på rommet som før vil jeg ikke velge det neste gang det ev er aktuelt.
|
|
|
#11 |
|
|
Vi har den her, bestilt i spesialmål: Dusjvegg Arc 4 Original, Clear, Brushed Stainless, Bredde 500-2200 mm (A), Dør (H) 300-1000 mm (B). Nisjen høres kjempeflott ut! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Dusj: Walk-in eller ikke?Vi har walk in dusj og jeg har aldri kommet på at det er kaldt. Vi har det godt og varmt på badet da. (Og jeg er frostmakk de luxe) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dusj: Walk-in eller ikke?Jeg har walk in dusj og liker det veldig godt. Har det alltid godt og varmt på badet, og er veldig glad i å slippe det kuldesjokket når man går ut av dusjkabinett. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Vi har dusjdører slik at man står "inne" i dusjen med vegg eller dører helt rundt. Jeg tørker meg alltid før jeg går ut av dusjen, for vi har ikke 40 graders varme på badet og jeg liker ikke å være kald. Hvis vi ikke hadde hatt dusjdørene lukket, så ville jo selve dusjopplevelsen blitt kaldere? Eller er det noe jeg går glipp av her?
|
|
|
#16 |
|
#IsItOctoberYet?!
Ja, den er fin! Vurderte den, men ønsker profil rundt glasset fremfor hengsler. Takk for tips om håndkletørker. Vi har ikke landet på om vi ønsker det ennå. Aldri hatt det, men ser absolutt poenget. Men det er gjerne ikke plass til så mange? 1 eller max 2?
Godt å høre!
Ja, der sier du noe. Vi har det generelt varmt på badet, men uansett en merkbar forskjell når vi går av dusjen vi i dag har med dører.
Nei, som Rabbit nevner så kan det hende at det kun forsterkes om man har det, og merkes lite når man ikke har det. Vår erfaring var fra badet til svigerinne hvor det ikke var varmt på badet og uten varmekabler.
Tja, som nevnt over, så tror jeg kanskje det kan føles mer om man har lukket og så åpner enn å ha det åpent hele tiden?
|
|
![]() |
|
|