|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tips til reisemål for meg og tre tenåringer?Jeg tenkte ta med egen datter (da 13) og to tantebarn-jenter på 15 og 16 på en «sydentur». Tantebarnene har ikke vært ute og reist før. Jeg ser for meg til påskeferien neste år, og ca en uke. Det blir vel fort veldig trangt på hotellrom og hotell-leiligheter, så jeg har en ide om at å leie leilighet på airbnb eller lignende kan være smart? Men hvor? Og det bør jo være i et kompleks med svømmebasseng, og gjerne også strand i nærheten, og et slags sentrum.
|
|
|
#2 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Tips til reisemål for meg og tre tenåringer?I påsken kan Tenerife sør være deilig. Charterfly, rutefly, Airbnb leiligheter. Strandpromenader, by i Los Christanos, sydenland i Playa Las Amerikas. Mer enn nok å reise for å se på. Jeg blir litt sinna når ungene blir lokket inn på pub med gratis sangria så fort jeg er ute av syne.
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Tips til reisemål for meg og tre tenåringer?Om dere vil innom charteralternativet, så har de også bungalower på parque cristobal i playa de Las Americas. -
|
|
|
#4 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til reisemål for meg og tre tenåringer?Hvis du vil se bort fra sydentur, så ville jeg anbefalt Marrakech.
|
|
|
#5 |
|
søt
Sv: Tips til reisemål for meg og tre tenåringer?Takk for tips! Hva med Spania da? Noe sted der å anbefale?
|
|
|
#6 |
|
Stadig underveis
Sv: Tips til reisemål for meg og tre tenåringer?Vi leide et hus i La Herradura nå i påsken. Da fløy vi til Malaga, leide bil og kjørte ca en time for å komme dit. Veldig fin ferie, med god mat, nydelige turer i kupert terreng, bra shopping og påskeparader. Hva vil dere ha ut av ferien?
|
|
|
#7 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Tips til reisemål for meg og tre tenåringer?Vi var i Portugal i høstferien for et par år siden, da var Ville nesten 17. Bodde på et lite hotell i Lagos (det var mange å velge mellom) med mulighet for å gå inn til sentrum. Det var strender å gå til, og flere av hotellene hadde bassenger.
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tips til reisemål for meg og tre tenåringer?Hvis jeg skulle reist med tre tenåringer i den alderen hvor to av dem ikke er særlig reisevante, så ville jeg gått for et skikkelig charterhotell med eget bassenganlegg, minst to skikkelig soverom og som ligger relativt nær noe som kan oppfattes som shoppingmuligheter. Dette gir deg litt mulighet til avslapping slik at du ikke trenger å frakte jentene rundt med bil.
|
|
|
|
#9 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Tips til reisemål for meg og tre tenåringer?Enig med Tjorven.
|
|
|
|
#10 |
|
søt
Sv: Tips til reisemål for meg og tre tenåringer?
Ja, jeg tenker også det er lurt med god plass og bassenganlegg, men frykter det blir kjempedyrt? Det kan hende vi kan få til noe utenfor ferien også, men det må jeg sjekke opp i.
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Utfordringen med skoleelever er at de bare har fri i skolens ferier. Og det gjør det definitivt dyrere.
|
|
|
|
#12 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Tips til reisemål for meg og tre tenåringer?Det er mange airbnb-leiligheter som ligger i komplekser med basseng. Det blir ofte billigere med en leilighet med to soverom enn med to hotellrom. Jeg foretrekker definitivt leilighet hvis ikke man får hotellrom med kjøkkenkrok og sittegruppe.
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jepp, det bør det absolutt være mulig å finne i Spania. Jeg liker veldig godt Malage omtådet. |
|
|
|
![]() |
|
|