Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vinterdress til 5-åringen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-07, 18:21   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken vinterdress til 5-åringen?

Han går i friluftsbarnehage og river i stykker Reimatec på 1 uke. Den siste vi hadde så ut som et lappeteppe. I fjor hadde vi dress fra Kids Comfort, artikkel nr. 509. Den var veldig bra sånn funksjonelt sett, men ble altfor fort slitt.

Jeg vil gjerne ha en ufôret dress, slite- og rivesterk. Hva bør jeg kjøpe?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 18:34   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Hvilken vinterdress til 5-åringen?

Troll?
Den har jo ullfòr, men det er løst, og er jo bare en fordel spør du meg. Ekstra, hel ulldress til div. bruk.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 19:29   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til 5-åringen?

Snuppa har Troll i år. Vi har vært fornøyde med den tidligere, så jeg håper vi blir det i år også.

Gammel 04-09-07, 19:32   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

:abonnerer:

Jeg lurer på det samme, men den eneste dressen jeg har prøvd og vært fornøyd med, har vært Reimatec. Har ikke hatt anledning til å prøve Ticket ennå, men liker ikke at Troll har avtagbart for.

Jeg har vært rundt i barnehagen og spurt foreldrene til de større barna som har Reimatec om den holdt mål for de store også, og har ikke fått noen negative svar. Er den virkelig så dårlig at den blir revet i filler så lett?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 19:36   #5
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Har hørt at troll skal være veldig slitesterkt, og ticket, men de er foret. Jeg liker best forete dresser så neste år vil jeg prøve ticket sin

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 19:38   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var veldig fornøyd med Trolldress opp til treårsalder, etter det syns jeg ikke de har holdt så bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 20:05   #7
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært veldig fornøyd med Reflex sin vinterdress. Storebror har hatt sin i 2 vintre nå, og det er ikke et eneste hull i den!

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 20:13   #8
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg har vært veldig fornøyd med Reflex sin vinterdress. Storebror har hatt sin i 2 vintre nå, og det er ikke et eneste hull i den!

Hvor gammel er han da? Alderen har ofte betydning for hvor hardt prøvet dressen blir. Men har hørt andre som også er fornøyd med reflex.

Gammel 04-09-07, 20:15   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde Reflex til femåringen ifjor, og den ser ut til å holde veldig bra så langt. Det er en tynn dress med løst ullfor, veldig likt det i Trolldressen.

Gammel 04-09-07, 23:32   #10
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Femåringen her i huset har en Helly Hansen tec-dress hengende i skapet. Spent på hvordan den er, den fikk mer poeng for slitestyrke enn Reima på test siste vinter.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 23:41   #11
mus
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2007
mus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå har ikke jeg 5-åring akkurat nå da, men da eldstejenta var 5 hadde hun Helly Hansen tec-dress som vi var fornøyde med. Året etter hadde hun Troll, som vi var enda mer fornøyd med

mus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 00:04   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Troll finnes ikke slitesterkt etter min erfaring. Revner bare man ser hardt på den. Mine jenters Troll-dresser ser ut som lappetepper. Den mest slitesterke dressen jeg har hatt til mine barn som også går eller har gått i naturbarnehage er Helly Hansen.

Gammel 05-09-07, 00:43   #13
Marge

Marge sin avatar

Standard

Noterer meg alle erfaringer bak øret

Gammel 05-09-07, 00:56   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg lurer på det samme, men den eneste dressen jeg har prøvd og vært fornøyd med, har vært Reimatec. Har ikke hatt anledning til å prøve Ticket ennå, men liker ikke at Troll har avtagbart for.

Troll har kommet med to (forholdsvis) nye typer dresser med ikke-avtagbart ullfor.
http://www.trollcompany.no/index.php...141&Itemid=217
http://www.trollcompany.no/index.php...146&Itemid=218

Sitat:

Jeg har vært rundt i barnehagen og spurt foreldrene til de større barna som har Reimatec om den holdt mål for de store også, og har ikke fått noen negative svar. Er den virkelig så dårlig at den blir revet i filler så lett?

Vi hadde Reima Tec i fjor, etter å ha hatt Troll-dresser tidligere, og jeg syntes ikke den på noen måte holdt mål. Den var veldig slitt etter vinteren, og det var en veldig kort vinter i år.

Nå føler jeg meg ikke overbevist om at den klassiske Troll-dressen holder mål i slitestyrke til så store barn heller. Jeg synes den virker mer beregnet på mindre barn, den også. Jeg kommer trolig til å gå for en annen dress i år, der mer fokus er lagt på slitestyrke enn på letthet og bevegelighet. Jeg har ikke sett den dressen som heter Troll Monster (nederste link over), men den høres veldig interessant ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 10:52   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Ticket sin dress er suveren til den aldersgruppen. Men den er jo ikke med avtagbart for da.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 10:55   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg hadde tenkt å prøve Ticket i år, men Troll Monster så absolutt interessant ut. Ser det står at den har en lavere pris enn den tradisjonelle Trolldressen også. Noen som vet hva den koster?

Gammel 05-09-07, 11:06   #17
Marge

Marge sin avatar

Standard

Jeg så den på en nettbutikk til 1000 kr. Jeg likte den også, enkel og grei uten dill

Gammel 05-09-07, 11:53   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg hadde tenkt å prøve Ticket i år, men Troll Monster så absolutt interessant ut. Ser det står at den har en lavere pris enn den tradisjonelle Trolldressen også. Noen som vet hva den koster?

Jeg ringte en butikk i Trondheim som fører Troll. De skulle få den inn i midten av september, og damen i butikken mente den skulle ligge på 999,–

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 23:01   #19
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Hvor gammel er han da? Alderen har ofte betydning for hvor hardt prøvet dressen blir. Men har hørt andre som også er fornøyd med reflex.

Han ble 5 år nå i august :-) Han har altså hatt dressen både som 3,5 åring og 4,5 åring :-)

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 23:16   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også lei ødelagte Reimadresser, så i år prøver vi Reflex Tussah. Den ser solid ut og er dessuten billig. Og vanntett.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.