Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naken sammen med ungene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 12:39   #1
Albertine
Passiv

Standard

Naken sammen med ungene?

Når jeg er hjemme alene med ungene og må ta en dusj lar jeg døra stå ulåst i tilfelle de må på do. Det skjer ikke ofte, men det hender. Med glassvegg i dusjen blir det da ikke mye privatliv på mor. Nå har storebror (snart seks år) begynt å bli litt i overkant ivrig når jeg skal amme lillesøster, og jeg merker at jeg dekker til for at han ikke skal se.

Derfor er jeg nysgjerrig på hvordan andre gjør det. Er det full nakenhet til ungene er konfirmanter, tildekking på høyt plan fra fødselen eller en mellomting? Hvor gamle er ungene når det begynner å bli på tide å dekke seg til?

Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 12:40   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naken sammen med ungene?

Hm, jeg har ikke tenkt så mye på det jeg. SÅ lenge ungene ikke reagerer kanskje?

Gammel 05-09-07, 12:42   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå er jo eldstemann bare tre år, så enn så lenge har jeg ikke tenkt noe særlig over problemstillingen og er ofte naken så gutten ser det. Det hender jeg sover naken med gutten i senga også.

Gammel 05-09-07, 12:42   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg dusjer ofte sammen med ungene, eldste nærmer seg 6. Han bryr seg ikke, foreløpig.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 12:45   #5
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Kropp er ikke noe jeg er flau over og vil helst at ungene skal ha de på samme måten. Men barn er forskjellige, så hvor gamle ungene er når tildekkingen begynner er avhengig av dem. Jeg har ikke noe problem med at barna ser meg naken, men de takler det på ulike måter. Fordi de blir flaue passer jeg på å bruke morgenkåpe, låse badedøra osv, men passer på at de ikke går videre med katastrofetanken om uhellet er ute og de ser meg eller jeg ser dem nakne. Men hele dette er vel litt forskjellig fra person til person?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 12:46   #6
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Min mann foretrekker å ha boxer på seg når 5-åringen kommer inn til oss om natta.

Gammel 05-09-07, 12:48   #7
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eldstemann (7) løper og gjemmer seg når han ser meg naken (- æææææsj, pupper! ), men vi har dørene åpne og de kommer og går som de vil når vi er på badet ja.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 12:50   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er oppvaksen med opne baddører og heile familien gjerne kunne vere på badet saman og slik ønskar eg også å ha det i "min" familie. Sjølvsagt var det også "lov" å vere på badet åleine om vi ønskte det, men det var vel først i 16-17-års alderen at det vart naturleg å låse døra.

Eg har ei veldig tru på at det er med på å skape eit naturleg forhold til kropp.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 12:50   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg viser meg ufortrødent naken for fireåringen og toåringen, og er glad ingen har blitt flaue ennå. (Det er mest vitenskapelig interesse å høste.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 12:52   #10
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke flau over kroppen min, men jeg går ikke og sprader naken foran ungene mine for det.
Når toåringen peker på mamma og spør "hva er det" og helst vil ta en nærmere, klåfingrete titt så føler jeg meg mest komfortabel med klær på.

Gammel 05-09-07, 13:00   #11
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøver å ha et naturlig forhold til nakenhet rundt barna. De kan komme inn når jeg dusjer, tørker meg ol. Det samme kan jeg når de er på badet. (dette er jo opp til dem da, de er komfortable med det ennå ihvertfall). Men jeg sprader ikke naken rundt omkring, men det er heller ikke naturlig for meg.

Minstegutten er morsom da, (2,5 år). Han er selverklært "puppegalt"(kommer fra ordet mammadalt sannsynligvis), han fikk pupp lenge - og forbinder nok puppen med kos. Når jeg er naken vil han veldig gjerne "kjenne på", men jeg prøver å avlede han litt.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:02   #12
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke problemer med min egen nakenhet foran barna mine. Og jeg har ikke tenkt på hvor lenge det vil være naturlig.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:04   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Full nakenhet i Mimheimen. Jeg er oppvokst i en ganske naken hippiefamilie, og det har gått bra med meg. Jeg synes hysterisk tildekking i familien blir rart. Lille ser sine foreldre nakne hver eneste dag, og jeg tror det går bra med henne også.

Gammel 05-09-07, 13:06   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faren min, som ikke eier blygsel, kan gjerne komme inn på badet hjemme hos foreldrene mine, selv om noen av oss andre er der, kle av seg og gå i dusjen. Jeg synes et er helt greit, og jeg er 33. Han er faren min, ikke en MANN, liksom.

Gammel 05-09-07, 13:08   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender fremdeles at jeg ser min far naken, og det har jeg gjort så lenge jeg har levd. Det har aldri plaget meg. Mamma har vært veldig til å dekke seg til, og jeg har egentlig funnet det mer problematisk.

Vi er nakne sammen med snuppa, og det har vi tenkt til å fortsette med. Helt til hun eventuelt reagerer, men en eventuell reaksjon skal få komme fra hennes side.

Gammel 05-09-07, 13:08   #16
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Relativt usjenerte her også. Ett bad fordelt på fem personer begrenser privatlivet en smulie. Seksåringen har imidlertid funnet ut at han syns det er greit å gå på do alene.

Jeg viste han arret etter KS en gang. Han vet at han ikke er tatt med KS, så han kvitterte med: "Ja, og så vil jeg se det andre?" Der gikk grensen for mor, gitt.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:10   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hverken jeg eller mannen har problemer med å være naken foran toåringen foreløpig i allefall.

Gammel 05-09-07, 13:11   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg viste han arret etter KS en gang. Han vet at han ikke er tatt med KS, så han kvitterte med: "Ja, og så vil jeg se det andre?" Der gikk grensen for mor, gitt.

Veldig konservativt og prippent av deg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:12   #19
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kler av og på oss sammen uten noen problemer og jentene er gjerne med på badet når jeg dusjer.

Min grense går, av en eller annen grunn, på å sove naken sammen med jentene. Tidligere sov jeg naken, men nå føler jeg ikke at det er komfortabelt og velger å ha på meg noe om natten.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:13   #20
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vi sov alltid nakne før, men nå bruker vi undertøy begge to siden Lillemor gjerne kommer oppi senga til oss om natta. På badet får begge ungene se oss nakne og det føles helt naturlig, Lillemor dusjer ofte sammen med en av oss voksne. Hun begynner å bli opptatt av kroppen og forskjellen på jenter og gutter/liten og stor. Hun stiller en del spørsmål, men med unntak av at hun ofte vil se og ta på keisersnittarret mitt så gjør hun aldri annet enn å spørre (evt konstatere ting som f.eks "nå må du barbere fotan dine mamma" ). Om hun hadde begynt å studere veldig inngående tror jeg kanskje jeg vil begynne å føle meg ubekvem, jeg har dessverre ikke noe naturlig og godt forhold til kroppen min. På do vil vi derimot være alene, både jeg og Nobus, men vi låser aldri døra da.

Jeg tror nok etterhvert at det ikke blir like naturlig å være naken foran barna. Husker en tidligere kollega fortalte at hos dem var alle alltid nakne på badet sammen, hun hadde da 3 tenåringssønner. For meg ble det rart, for dem var det helt naturlig.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.