Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor vanlig er det med slike meninger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 20:47   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor vanlig er det med slike meninger?

...

Sist redigert av Guava : 24-09-10 kl 22:41.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 20:50   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Har hun virkelig klart å holde dette skjult og kun røpet dette i en sammenheng-- til en journalist?

For å oppklare, hun røpet det til en journalist med skjult mikrofon - han ga seg ut for å være en innvandringsfientlig ungdom som snakket med de forskjellige representantene på valgstandene langs Karl Johan.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 20:54   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg HAR ikke ord.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:02   #4
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg klarer ikke å bli annet enn sjokkert over utsagn som dette:

http://www.abcnyheter.no/node/51739

Jeg er ikke sjokkert over at det finnes slike meninger. Jeg er litt realist. Jeg blir derimot rystet over at en folkevalgt har sittet i et bystyre og i andre politiske verv for et seriøst parti kan uttale noe som dette.

Godt at hun har fått beskjed om at slikt er uakseptabelt, men det undrer meg at ingen innad i partiet har visst om hennes vanvittige holdninger tidligere. Har hun virkelig klart å holde dette skjult og kun røpet dette i en sammenheng-- til en journalist?

Har vi grunn til å frykte at slike holdninger preger langt flere av våre folkevalgte? Jeg håper virkelig ikke det.. *naiv og godtroende*

Au da! Høyre viser seg virkelig ikke fra sin beste side i valgkampen i år.

Selv jeg, som i utgangspunkt tror at politikere flest her i byen er korrupte svindlere og løgnere, blir sjokkert over dette.

Det kan da virkelig ikke være slik at dette er vanlige holdninger blant de folkevalgte i Oslo – eller andre steder i landet?

Det må da enten være en målrettet provokasjon som har fått dette frem i lyset – altså at de har spurt akkurat Fiskerstrand fordi de hadde mistanker om hva de kunne få til svar, eller – hm Osenbanden ja – da har de kanskje kastet alt de hadde på dem for å se hva som ble sittende fast.

Det er uansett ganske sjokkerende at en politiker, som ikke en gang er fra FrP, kan finne på å si noe slikt offentlig (åpen gate er offentlig) i valgkampen.

Ben "one down (two if you count the mayor)" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:03   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...men nå melder hun seg vel lukt inn i Frp .

Gammel 05-09-07, 21:22   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg godter meg over at Høyre får svi under valgkampen. :lettåglede:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:24   #7
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sjokkert. At det er mulig?!

Gammel 05-09-07, 21:25   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det leste jeg nå, men likevel?
Når hun våger å si noe så horribelt til en ungdom på gata.. Har hun da klart å holde disse holdningene skjult i årevis for andre?

Jeg vet det er litt på kanten å spekulere, men jeg klarer ikke å la være. Jeg ser nemlig for meg at det vil merkes når man har slike forskrudde (merk ordet) holdninger.

Jeg er selvfølgelig helt enig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:33   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig. Dette var jo helt ekstremt, men det overrasker meg forsåvidt ikke at politikere snakker folk etter munnen og sier det de tror folk vil høre under valgkampen.

Sønnen min som går på videregående bare himlet med øynene over ungdomspolitikerne de hadde hatt på besøk i forbindelse med skolevalget. Han irriterte seg spesielt over SV, som gikk veldig inn for å "snakke ungdommens eget språk". De talte veldig for 18-årsgrense på utesteder, og ristet overbærende på hodet når et annet parti snakket om alkoholfrie tilbud osv. Godt å se at ungdommen gjennomskuer sånt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:47   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/05/511143.html

Jeg hadde akkurat tenkt å lage en tråd.

Jeg sitter her med frysninger. Er det mulig?? Jeg blir like sjokkert hver gang jeg hører slike meninger.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:49   #11
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:52   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer Maximillia. Dette kan godt være et forsøk på å snakke noen etter munnen.

Gammel 05-09-07, 21:57   #13
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

At det er mulig!?

Gammel 05-09-07, 22:00   #14
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Signerer Maximillia. Dette kan godt være et forsøk på å snakke noen etter munnen.

Jo men det hjelper da ikke et fnugg. Hvis dette er noenlunde korrekt gjengitt i avisene, er uttalelsen både sjokkerende og politisk utilgivelig.

Jeg har ikke fått hørt innslaget. Det har ikke kommet på nettradioen. Men ut fra avisomtalen kan jeg ikke skjønne annet enn at dette er glimrende journalistikk. Hvis det er NRK Underholdning som skal til for å ta politikere i slikt så bør NRK helst bytte ut Olsen med Osen i valgsendingene så fort de kan.

Ben "Are Osen for president" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 22:05   #15
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jo men det hjelper da ikke et fnugg. Hvis dette er noenlunde korrekt gjengitt i avisene, er uttalelsen både sjokkerende og politisk utilgivelig.

Jeg har bare lest innlegget som Hattifnatten linket til. Jeg sier ikke at utalelsen ikke er sjokkerende, men det trenger ikke nødvendigvis å være et uttrykk for at hun er rasist. Jeg antar egentlig at det er like mange rasister blant politikere som det er blant andre folk.

Gammel 05-09-07, 22:08   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes ingen som helst unnskyldning for å si sånne ting.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 22:08   #17
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette er mildt sagt forkastelig

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 22:09   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Slike ytringer finnes det ingen unnskyldninger for. Makan.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 22:52   #19
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg sier ikke at utalelsen ikke er sjokkerende, men det trenger ikke nødvendigvis å være et uttrykk for at hun er rasist.

Hva i all verden er det et uttrykk for da?

Gammel 05-09-07, 23:03   #20
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Hadde hun vært representant for Frp hadde jeg vel ikke leet på øyelokket, men at en høyrerepresentant kan finne på å si noe slikt ...

Hun er i beste fall dum om det var et forsøk på å prate velgere etter munnen.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.