|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?Forkastelig. Dette finnes det ingen unnskyldninger for, selv om hun kanskje prøvde å snakke ham etter munnen er det ikke akseptabelt
|
|
|
#22 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?Jeg hørte Osenbanden i går, og selv Are var helt sjokkert over hva de hadde fått. Reporteren turte ikke å ta samme stuntet med AP og SV, for der var det så mange barn.
|
|
|
#23 |
|
Leser
|
Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?
At hun bare jattet med journalisten (som ga seg ut for å være rasist). For all del jeg sier ikke at det er OK, men det er i alle fall en annen innfallsvinkel. (I forhold til Hattifnattens opprinnelige spørsmål).
|
|
|
#24 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var akkurat min tanke også... |
|
|
|
|
|
#26 |
|
-
Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?Nå har jeg fått hørt reportasjen fra Osenbanden. Dette var ikke særlig hyggelig å høre på. Det var faktisk helt motbydelig. Men veldig godt arbeid av Are Sende Osen og Ludvig Laukholm Levin. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?Det er vel ikke sjokkerende at det finnes alt mulig blant politikere også. Jeg tror nok at hun aldri hadde ytret meningene sine på den måten privat, men at det var en måte å prate velgeren etter munnen og i hans egen sjargong. Fryktelig lavmål. Men interessant at man blir så sjokkert. Beklageligvis er dette ytringer du kunne hørt av mange i Oslo.
|
|
|
#28 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?Jeg skjønner ikke helt at folk kan være så oppbrakt og overrasket over dette. Dette er dessverre alt for vanlig hverdagsrasisme. Ja, jeg kaller det det. Slike uttalelser hører man stadig vekk, det er MYE mer av det i Norge enn vi vil tro. Men at en politiker skal være så idiot at hun sier det på offentlig sted er selvfølgelig jackpot for Osenbanden, all mulig ære til dem for at de kom på ideen. Sist redigert av Juste : 06-09-07 kl 00:10. Årsak: afasi |
|
|
|
|
|
#29 |
|
saftig
|
Jeg blir sjokkert fordi dette er langt fra det Høyre står for, og jeg blir sjokkert fordi en tilsynelatende oppegående politiker klarer å vrenge ut av seg noe så motbydelig.
|
|
|
#30 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?Pensjonistpartiet var ikke akkurat stuereine de heller.
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?Men hun har jo sagt i fra seg alle sine verv? Kan vel ikke stå på lista lenger da vel? :valgblånn: |
|
|
|
|
|
#33 |
|
-
Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?Jeg vet naturligvis også at det er mange som ville sagt lignende ting i Oslo, så det er ikke meningene i seg selv som sjokkerer meg mer enn vanlig, men Fiskerstrand er faktisk bystyrerepresentant, og uttalte dette til en velger som en del av valgkampen for Høyre. «For det første er det mange som er redd for dem, og for det andre snylter de på fellesskapet.»Ben "fortsatt sjokkert" Murphy |
|
|
|
|
|
#34 |
|
saftig
|
Hun stiller til valg, det er for sent å trekke henne ut av listen.
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?Jeg er GLAD for at folk lar seg sjokkere og opprøre over uttalelser som dette. Ikke under noen omstendigheter må dette bli ting folk kan si uten at omgivelsene leer på et øyebryn. DET samfunnet ønsker jeg meg IKKE! |
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Nei, det var de virkelig ikke. Kanskje det er sånn at fordi de er gamle så er de ikke så viktige at vi bryr oss med dem? |
|
|
|
#38 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?Jeg syns nesten det er verre at oldisene skal være ihuga rasister. De burde vite hvordan det er med okkupasjon og frykt.
|
|
|
#39 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Uansett blir det like ille, synes jeg. Om hun bare sier det hun tror folk vil høre i desperat stemmefiske vitner det om en som er totalt blottet for integritet.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#40 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Der sa du det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
![]() |
|
|