Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-07, 13:25   #161
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jo, det har skjedd før. Og det spekuleres jo en del i det, men når man ser på foreldrene og barnets bevegelser i den aktuelle tidsperioden så passer denne teorien veldig dårlig. Mye dårlige enn de andre, i hvert fall.

Nja... det behøver jo ikke være foreldrene selv som står bak selve kidnappingen. Men de har kontakter med noen som har hentet barnet, kanskje til og med før foreldrene gikk på restauranten for å spise. Kanskje var ikke kidnapperne inne på rommet i det hele tatt. Så har foreldrene hatt kontakt med kidnapperen via mellommann - eller på telefon. Et avtalt spill, hvor foreldrene har alibi fordi de har vært på et offentlig sted.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 13:26   #162
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvorfor skulle man ikke våge det? Også politiet lager seg jo hypoteser som de går ut i fra, og tester ut. De fleste forkastes, men har man ingen ideer eller teorier så har man jo heller ikke noe å jobbe etter.

Du skriver på et offentlig sted.
Hva om en journalist, enten på tv eller i en avis hadde lansert sine "mistanker" i de ordelagene du gjør?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 13:29   #163
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Du skriver på et offentlig sted.
Hva om en journalist, enten på tv eller i en avis hadde lansert sine "mistanker" i de ordelagene du gjør?

Vel, de fleste aviser og medier er underlagt en del retningslinjer som det ville vært brudd på, om de lanserte slike "ville" teorier. Men blogger, chattesteder og diskusjonsforum er ikke underlagt "Redaktørplakaten" og "Vær varsom-plakaten" og så videre.

Gammel 10-09-07, 13:32   #164
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det som foregår oppi hodet ditt bina; det slutter aldri å forundre meg. :fasinert:

Gammel 10-09-07, 13:32   #165
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vel, de fleste aviser og medier er underlagt en del retningslinjer som det ville vært brudd på, om de lanserte slike "ville" teorier. Men blogger, chattesteder og diskusjonsforum er ikke underlagt "Redaktørplakaten" og "Vær varsom-plakaten" og så videre.

Da tenker jeg at det burde de kanskje vært.
Å bli utsatt for rykter, spekulasjoner og grove beskyldninger, er fryktelig.

Hva om det viser seg at du er helt på jordet? Hva skriver du da?
"Det var ikke så rart at jeg trodde det?"

Gammel 10-09-07, 13:34   #166
bina
Ustabil

Standard

Da tenker jeg at det burde de kanskje vært.
Å bli utsatt for rykter, spekulasjoner og grove beskyldninger, er fryktelig.

Hva om det viser seg at du er helt på jordet? Hva skriver du da?
"Det var ikke så rart at jeg trodde det?"

Line, da. Det har da vært lange diskusjoner blant annet om Baneheia-drapene, hvor folk uttaler seg om hva de mener burde vært gjort med de to dømte. Og det spekuleres i alle slags saker. Hva gjør denne annerledes?

Hvis det viser seg at jeg er på jordet - for eksempel la oss si at det viser seg at jenta ble kidnappet av en omreisende, pedofil menneskehandler - så må jeg si at jeg blir overrasket. Og greit, så tok jeg feil. Det er jo menneskelig å feile også, ikke sant?

Gammel 10-09-07, 13:36   #167
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

De kunne aldri i sine villeste drømmer forvente at denne planen fungerer. Aldri før har et savnet barn fått så stor mediadekning, og det kunne de ikke ha visst på forhånd. De kunne ikke regne med støtte fra Rowling&Beckham. Og de kunne ikke ha visst at det ikke ville skjedd noe annet stor (neste9/11) som ville fortrengt saken helt ut av nyhetene. Det går rett og slett ikke an å planlegge noe sånt.

Helt bortsett fra det, så er det ingenting som peker i denne retningen akkurat nå. De måtte ha vært extremt desperate for å gå for noe sånt, for å inngå en så stor risiko. Og da ville det kanskje vært noen som visste at de var i f.eks. pengetrøbbel. Alt i alt, lite sannsynlig.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 14:29   #168
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har visstnok faren innrømt at han ga alle 3 barna sovemedisiner den kvelden.
Hvis dette stemmer så er det helt horribelt.
Gi sovemedisiner så de kan spise i fred på restaurant.
Ikke bra.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 14:31   #169
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Nå har visstnok faren innrømt at han ga alle 3 barna sovemedisiner den kvelden.

Hvor leste du det? Jeg har bare lest at de har gitt Calpol. Calpol er ikke en sovemedisin - det er paracetamol.

Gammel 10-09-07, 14:32   #170
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvor leste du det? Jeg har bare lest at de har gitt Calpol. Calpol er ikke en sovemedisin - det er paracetamol.

Spiller ingen rolle. Han har spesifikkt benektet for å ha gitt dem Calpol tidligere.

Gammel 10-09-07, 14:35   #171
Line*
Expired

Standard

Huff, dette er ekkelt.
Jeg har rett og slett ikke lyst til å diskutere det mer, jeg.

Jeg leser det dere skriver, fordi det stadig kommer noe nytt i saken. Jeg håper inderlig at dette ikke er som mange tror.

Det er bare forferdelig.

Gammel 10-09-07, 14:38   #172
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg forstår ikke at noen tør å være så bastante, og servere slike konkrete teorier, i en sak som denne.
Jeg forstår det virkelig ikke.

Jeg tenker på flere muligheter på hva som kan ha skjedd.
Jeg utelukker ikke foreldrene i det hele tatt.
Fra dag en utelukket jeg ikke dem.

Men det er ikke dermed sagt at det er dem.
Er lov å komme med forskjellige teorier.
En tenker jo bare ut i fra det som vi har tilgang til av informasjon.

En ting er sikkert.
Noe skurrer noe veldig og har gjort det hele veien.

Gammel 10-09-07, 14:40   #173
Line*
Expired

Standard

En ting er sikkert.

Joda, men å være så bastant som bina, det skjønner jeg ikke helt.

Gammel 10-09-07, 14:40   #174
bina
Ustabil

Standard

En ting er sikkert.

Enig. Tenke må jo være lov - spekulere likeså. Det er noe alvorlig som har skurret i hele saken helt fra starten og det gir i seg selv grobunn for spekulasjoner.

Politiet har jo heller aldri utelukket foreldrene. Og nå ER foreldrene faktisk mistenkt. Da skjønner jeg ikke hva som er så ille ved å si det.

Det er en gang en realitet at de fleste kriminelle handlinger som drap, vold, voldtekt, osv blir begått av en som kjenner ofret, gjerne i familie. Det er mye vanligere enn en tilfeldig psyko.

Gammel 10-09-07, 14:41   #175
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Pryder forsiden på VG. Satt å leste den da jeg satt på venteværelset til tannlegen på morran i dag-

Men om det er tilfelle er noe annet.

Calpol har ikke jeg hørt noe om.

Gammel 10-09-07, 14:42   #176
bina
Ustabil

Standard

Joda, men å være så bastant som bina, det skjønner jeg ikke helt.

Bastant er jeg da ikke. Jeg spekulerer, ja, og min "teori" er at foreldrene på ett eller annet vis var involvert i kidnappingen, og at barnet døde etter at kidnappingen er sagt å ha funnet sted.

Gammel 10-09-07, 14:50   #177
Line*
Expired

Standard

Bastant er jeg da ikke. Jeg spekulerer, ja, og min "teori" er at foreldrene på ett eller annet vis var involvert i kidnappingen, og at barnet døde etter at kidnappingen er sagt å ha funnet sted.

Jeg er fryktelig redd for at dette kan ende med justismord. Det har også skjedd før...Jeg vil i hvertfall i det lengste slippe å tenke på at foreldre kan være i stand til det du beskriver. .usedvanlig naiv for anledningen:

Denne saken går faktisk innpå meg, kjenner jeg.
Huff!

Gammel 10-09-07, 15:01   #178
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlighet. I VG står det at moren skal ha gitt henne Calpol for å sove. Det er jo rett og slett flytende paracet, eller lignende. For noe piss.

<--- Har gitt Iben Calpol.

Gammel 10-09-07, 15:04   #179
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Spiller ingen rolle. Han har spesifikkt benektet for å ha gitt dem Calpol tidligere.

Jeg aner ingenting hvorvidt de har benektet å gi Calpol tidligere og det er forsåvidt interessant, men jeg synes også det er greit å forholde meg til fakta (eller "fakta", da) slik de blir presentert i media. Jeg forholder meg helt forskjellig til påstanden om at barn skal ha fått sovemedisin til at barn skal ha fått paracet.

Gammel 10-09-07, 15:07   #180
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Jeg aner ingenting hvorvidt de har benektet å gi Calpol tidligere og det er forsåvidt interessant, men jeg synes også det er greit å forholde meg til fakta (eller "fakta", da) slik de blir presentert i media. Jeg forholder meg helt forskjellig til påstanden om at barn skal ha fått sovemedisin til at barn skal ha fått paracet.

Ja, det skjønner jeg. Det er bare påfallende at de har gått fra å ha gitt dem ingenting (og IKKE Calpol engang) til å ha innrømmet å ha gitt dem noe likevel. Etter mitt viten er det ikke bekreftet hva som er blitt gitt uansett. Det kan bare ha vært Calpol.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.