Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny lesesirkelbok?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-07, 19:18   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny lesesirkelbok?

Kan vi klare å ta opp lesesirkelen vår igjen?

Jeg har et par (nokså selvsentrerte) forslag: Marisha Pessls Special Topics in Calamity Physics (som jeg leste i sommer og anbefaler varmt) eller Henrik Langelands Francis Meyers lidenskap (som jeg har liggende på vent).

Flere forslag? Hvem er med?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 19:40   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny lesesirkelbok?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Henrik Langelands Francis Meyers lidenskap (som jeg har liggende på vent).

Denne har jeg nylig kjøpt, men ikke lest, så det hadde passet meg aldeles utmerket.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 21:03   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Denne har jeg nylig kjøpt, men ikke lest, så det hadde passet meg aldeles utmerket.

Det passer meg som hånd i hanske også - er nettopp ferdig med den, og elsket den. :lat:

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 21:18   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Passer meg også, jeg fikk låne den av min far i helgen, men har ikke begynt på den og har 14 sider igjen av boka jeg holder på med.

Gammel 11-09-07, 21:21   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres i grunnen ut som et vedtak.

Gammel 11-09-07, 21:31   #6
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så jeg som nettopp har bestillt masse fra Amazon. Jaja, jeg skal prøve å få kjøpt denne på bokhandel, for jeg vil nemlig være med i lesesirkel for en gangs skyld.

Gammel 14-09-07, 15:11   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hvorfor ikke? Hadde tenkt meg innom Norli i morgen uansett, så det passer bra.

Gammel 14-09-07, 15:12   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja! Har lest her at noen er strålende fornøyd, så da slenger jeg meg på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 16:34   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha lest en ualminnelig surmaget anmeldelse i Dag og tid ble jeg litt nervøs her. Dere kommer sikkert til å være enige med Myrvoll, og så vil ingen leke med meg mer.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 16:38   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Og så Klaus Johan, da!

Jeg har hørt litt ymse om den allerede, Elinblu, så jeg tror forventningene mine er ganske avbalanserte. Lover å leke med deg etterpå også. (Vi har vel uansett allerede etablert at vi har nokså forskjellig litteratursmak, tror jeg?)

Gammel 14-09-07, 17:58   #11
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Da har jeg bestilt boka også

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 21:31   #12
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg er også med, må bare få tak i boken først

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 01:08   #13
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hei!
Kan jeg være med? Har boka, ikke begynt på den....hadde egentlig tenkt å avbestille den, har litt aversjon mot mannlige, norske samtidsforfattere under, la meg si, 40 år. Litt merkelig fobi , men jeg leser gjerne boka hvis jeg får litt press på meg.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 01:16   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig kan du være med, Teflona. Hyggelig jo flere vi blir!

Jeg kjøpte boken i dag - jeg er spent, leser nesten aldri norsk samtidslitteratur (lite norsk i det hele tatt, egentlig), og ville nok aldri funnet på denne av meg selv. (Heldigvis kan jeg skylde 100% på Elinblu og nekte å leke med henne mer hvis jeg ikke liker den. )

Gammel 16-09-07, 01:38   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg vil være med!
Må bestille eller låne boka, da.

Hva er tidsperspektivet her?

Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 13:53   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som skal igang med Francis Meyers lidenskap, har dere lest Wonderboy? Greit å ta en liten sjekk på hvor forventningene ligger. Det var festlig å lese Wonderboy, da det er "mitt" miljø. Han bygde godt oppunder mine fordommer mot Nordberg, som jo alltid gir en god følelse. Jeg syntes det var en spennende intrige, og godt driv i boken. Jeg var imidlertid ikke like begeistret for disse mystiske kvinnene. Han kunne også godt spart seg for all fagpratet som han dyttet inn overalt. Jeg hører rykter om at han gjør det samme i sin nye bok, min mann klager over mye Petter Dass-info.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 13:57   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Har boka, ikke begynt på den....hadde egentlig tenkt å avbestille den, har litt aversjon mot mannlige, norske samtidsforfattere under, la meg si, 40 år. Litt merkelig fobi , men jeg leser gjerne boka hvis jeg får litt press på meg.

Jeg har litt tendenser i samme retning. Så får vi se om Langeland klarer å overvinne dem!

Monsoon: Jeg har ikke lest Wonderboy. Til gjengjeld er denne boka så til de grader fra mitt miljø, så jeg regner vel egentlig med at den får noen ekstrapoeng fra meg bare på det.

Tidsperspektiv: Jeg regner med å begynne på boka om et par dager, i hvert fall. Vi får høres litt underveis, men diskusjonsstart i begynnelsen av oktober er vel ikke så helt urealistisk?

Gammel 16-09-07, 14:00   #18
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Er i bok tørke, så skal se om jeg får plukket opp denne en dag. :Noterer tittel og forfatter bak øret:

Gammel 17-09-07, 01:02   #19
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har litt tendenser i samme retning. Så får vi se om Langeland klarer å overvinne dem!

Monsoon: Jeg har ikke lest Wonderboy. Til gjengjeld er denne boka så til de grader fra mitt miljø, så jeg regner vel egentlig med at den får noen ekstrapoeng fra meg bare på det.

Tidsperspektiv: Jeg regner med å begynne på boka om et par dager, i hvert fall. Vi får høres litt underveis, men diskusjonsstart i begynnelsen av oktober er vel ikke så helt urealistisk?

Takk for at du outer deg med samme "kjekke"-unge-menn-skriver-bok-aversjon! Kan begynne på boka om et par dager jeg også. Har selvsagt ikke lest Wonderboy...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 09:55   #20
Manitoba
Passiv

Standard

Jeg hadde visst glemt å avbestille den i bokklubben jeg er med i (hvor jeg som utgangspunkt avbestiller alle bøkene), så jeg er med.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.